Toon posts:

XP crash Pagefile Wisselbestand enorm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe pc een dell 9200 met
1 GB DDR2 667 geheugen
320 HD
Duo core 2 2,13 Ghz.
Windows XP

Nu loopt de pc helaas regelmatig vast.
Als ik het programma premiere pro gebruik en er een uncompressed bestand van 100 mb inplaats. loopt de pagefile op tot 1,6 GB en loopt Premiere vast. Ook bij 3Dmax loopt regelmatig de pagefile op tot 1,5 GB. Op mijn oude pc heb ik hier helemaal geen problemen mee. Alle kleine programma's werken in orde. Ook bij games heb ik geen problemen.

Bijvoorbaat bedankt voor de hulp.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

1,5 GB pagefile noem ik nou niet echt enorm.. Is gewoon standaardinstelling voor Windows (1,5x het aanwezige ram geheugen)

Maar beste oplossing is eigenlijk om 1GB ram extra te kopen, als je serieus aan de slag wilt met Premiere heb je dat eigenlijk wel nodig gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 25-09-2006 12:20 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Maar op mijn pc 1800 met 512MB ram gaat alles prima.
Daar kan premiere goed omgaan met uncompressed files.
En nee. ga liever niet weer werken op mijn oude pc ;-)
Zit ergens iets mis waardoor de pagefile zo groot word en xp geheel vastloopt.

Een Pagefile die ingesteld staat op 1,5 GB is idd normaal. Maar dat win xp met premiere en 1 bestand van 100 mb direct zorgt dat die totale pagefile word aangemaakt is niet normaal.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:52:
Een Pagefile die ingesteld staat op 1,5 GB is idd normaal. Maar dat win xp met premiere en 1 bestand van 100 mb direct zorgt dat die totale pagefile word aangemaakt is niet normaal.
Dat is wel normaal. Een page file van 1,5x het aanwezige ram geheugen wordt standaard aangemaakt. Als dit te weinig is, gaat Windows deze uitbreiden.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.