Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
'lo,

We hebben met 3 man enkele maanden geleden een BV opgericht. Aangezien we het redelijk druk hadden met andere zaken regelen zijn we nu pas met visitekaartjes bezig. De vraag: wat voor functiebenaming moeten we onszelf geven?

Een kort beeld van de BV:
We maken web-applicaties/sites voor grote (internationale) bedrijven. Wij 'managen' al het werk, freelancers doen de rest. Ikzelf ben voor alles dat met techniek te maken heeft (programmeren voornamelijk), een ander is voor de design-kant, en de 3de persoon regelt het hele BV-gebeuren (administratief e.d.) en stuurt ons aan; hij is ook algemeen directeur. We hebben alle 3 aandelen in de BV.

Nu hadden we eerst de functies "Chief technical manager", "Chief creative manager" en "CEO" verzonnen, maar als ik met mijn 21 jaar een kaartje overhandig waar zoiets op staat neem ik mezelf niet meer serieus. Dusss.. suggesties? :)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Waarom in zo'n kleine organisatie een functiebenaming gebruiken?
Je kunt ook alleen de naam + overige gegevens gebruiken.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jep.
hoofd techniek zou evt ook nog kunnen ,maar ik vind het hele functie-idee beetje overkill in deze situatie.
ik ben ook 'directeur' van mijn eigen tent; maar ik laat me niet zo aanspreken oid ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Of maak er iets ludieks van. Bijvoorbeeld allemaal 'Werknemer' als titel. Of 'Geek', 'Creatieveling' en 'Baas' :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Technisch Directeur, Creatief Directeur en Algemeen Directeur? Gebruik geen Engelse benamingen tenzij je verwacht veel internationaal werk te doen. Overigens is het geen Chief ... Manager maar Chief ... Officer.

Verwijderd

grote (internationale) bedrijven
Zou dat Chief weglaten in jullie geval, nu kom je over als een mega bedrijf,
gewoon:

Technical Manager
Design Manager
General Manager

in ieder geval geen grappige dingen gebruiken, hebben ze het in sommige landen niet zo op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 14:52 ]

Pagina: 1