Toon posts:

[MSSQL Enterprise Manager] Data exporteren naar txt/csv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We krijgen hier een nieuw HRM systeem en de data uit het oude systeem moet geëxporteerd worden naar (bij voorkeur) een CSV bestand.

Ik denk dat ik al een eind ben gekomen met de instellingen, maar ik pis in mijn broek bij de gedachte dat het mis gaat, vandaar dat ik hier een topicje plaats.

Ik heb in de enterprise manager de juiste database geselecteerd en in het 'all tasks' menu 'Export data...' gekozen, wat een DTS import/export wizard oplevert.

In het data source scherm heb ik de volgende instellingen staan
- data source: Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
- Server: de juiste server
- Use Windows authentication aangevinkt.
- Database: de juiste database

In het volgende scherm moet je de destination specificeren.
- Destination: Microsoft Text-treiber (*.txt, *.csv)
- User/System DSN: ruben
Ik heb in Windows bij data sources (ODBC) een User DSN gemaakt met de naam 'ruben'. Deze is gekoppeld aan de MSSQL server in kwestie.

Het volgende scherm is 'specify table copy or query'
- Gekozen voor 'Copy table(s) and view(s) form the source database' (alles moet geexporteerd worden)

Het volgende scherm is 'select source tables and views'.
- Hier heb ik 1 tabel aangevinkt om even te testen.

Het laatste scherm van de wizard geeft een overzicht van de instellingen
Source: Microsoft SQL Server
Using Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
Database: xxx

Destination: Microsoft SQL Server
Using Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers
Database: xxx

Tables
[xxx].[yyy].[aaccod] -> [xxx].[yyy].[aaccod]
Waarom zegt-ie in deze samenvatting dat de destination 'Microsoft SQL Server' is en waarom gebruikt-ie de 'Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers'. Ik had daarvoor juist die text treiber geselecteerd.

Suggesties zijn welkom. Ik kan op internet geen info vinden die mij genoeg zekerheid geeft om het te proberen. Ik wil dus liefst direct naar een tekstbestand exporteren (CSV) en ik krijg de indruk dat-ie het met bovenstaande instellingen weer in de database gaat stoppen....

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van MS SQL gebruik je? Ik heb dit wel zeer regelmatig gedaan en het gaat altijd goed. Wat gebeurt er als je Excel als doelbestand kiest?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Palthe

Probeer het eerst eens met een platte .txt file.
Gaat dit wel goed?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt je DSN als source opgegeven, en in die DSN heb je een koppeling naar je SQL Server! Dat gaat niet goed natuurlijk.

Je moet gewoon een textbestand als source opgeven. (keuze 'Text File').

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 25-09-2006 12:21 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Palthe

lijkt me niet, je source is toch echt de database. De destination is de .csv of .txt.
Dit is gewoon niet goed gegaan. Je hebt bij destination niet de juiste text driver gekozen, vermoedelijk.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:24

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:57:
In het volgende scherm moet je de destination specificeren.
- Destination: Microsoft Text-treiber (*.txt, *.csv)
- User/System DSN: ruben
Dat klopt niet. Als je een textbestand kiest, dan zal je een filename moeten opgeven.

Ik frut, dus ik epibreer

Palthe

pistole schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:17:
[...]

Dat klopt niet. Als je een textbestand kiest, dan zal je een filename moeten opgeven.
precies, en deze kan je gewoon csv-extensie meegeven. Geen probleem. En als je hem saved als een DTS package kan je hem ook gewoon schedulen.

Verwijderd

Topicstarter
palthe schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:22:
[...]

precies, en deze kan je gewoon csv-extensie meegeven. Geen probleem. En als je hem saved als een DTS package kan je hem ook gewoon schedulen.
Ja, dat vond ik dus ook vreemd. Ik heb bij destination wel degelijk die text treiber opgegeven, maar hij zegt toch dat de destination een database is?

- Het gaat overigens om MSSSQL 2000 en Enterprise Manager versie 8.
- Excel als exportformaat kiezen verandert niets

Bedankt voor de snelle replies overigens. Het moment dat ik mijn post postte vliegt hier de internetverbinding en daarmaa ook de mail eruit, dus ik moet even als een debiel gaan bellen, mensen informeren en met de modem spelen. Fijn infrastructuur hier. Altijd verrassingen :x

Ik ga zo nog eens de stappen nalopen en zal nog wat info posten. Misschien kan ik er ivm met de misere hier morgen pas op terugkomen, maar ik doe mijn best om straks nog wat te posten.

Palthe

ja maar je moet niet een ODBC koppeling of een ander iets kiezen als destination, maar gewoon platte tekst file die je dan de extensie .csv meegeeft. De txt als export is de onderste optie bij destination.

en dan save as DTS Package zoals hierboven vermeld, dan heb je een terugkerende taak om je HRM data up to date te houden.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
palthe schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:40:
De txt als export is de onderste optie bij destination.
Ja, dat ligt maar net aan de drivers die op je systeem staan natuurlijk. Bij mij is het niet de onderste. Gewoon 'Text File' kiezen dan wijst het zich vanzelf.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:50:
[...]

Ja, dat ligt maar net aan de drivers die op je systeem staan natuurlijk. Bij mij is het niet de onderste. Gewoon 'Text File' kiezen dan wijst het zich vanzelf.
Hoi P_de_B, palthe. Ik had die text driver gekozen in plaats van dgewoon 'text file'. Beetje n00bish. Wel opgelost nu. Bedankt!
Pagina: 1