Hoi,
We krijgen hier een nieuw HRM systeem en de data uit het oude systeem moet geëxporteerd worden naar (bij voorkeur) een CSV bestand.
Ik denk dat ik al een eind ben gekomen met de instellingen, maar ik pis in mijn broek bij de gedachte dat het mis gaat, vandaar dat ik hier een topicje plaats.
Ik heb in de enterprise manager de juiste database geselecteerd en in het 'all tasks' menu 'Export data...' gekozen, wat een DTS import/export wizard oplevert.
In het data source scherm heb ik de volgende instellingen staan
- data source: Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
- Server: de juiste server
- Use Windows authentication aangevinkt.
- Database: de juiste database
In het volgende scherm moet je de destination specificeren.
- Destination: Microsoft Text-treiber (*.txt, *.csv)
- User/System DSN: ruben
Ik heb in Windows bij data sources (ODBC) een User DSN gemaakt met de naam 'ruben'. Deze is gekoppeld aan de MSSQL server in kwestie.
Het volgende scherm is 'specify table copy or query'
- Gekozen voor 'Copy table(s) and view(s) form the source database' (alles moet geexporteerd worden)
Het volgende scherm is 'select source tables and views'.
- Hier heb ik 1 tabel aangevinkt om even te testen.
Het laatste scherm van de wizard geeft een overzicht van de instellingen
Suggesties zijn welkom. Ik kan op internet geen info vinden die mij genoeg zekerheid geeft om het te proberen. Ik wil dus liefst direct naar een tekstbestand exporteren (CSV) en ik krijg de indruk dat-ie het met bovenstaande instellingen weer in de database gaat stoppen....
We krijgen hier een nieuw HRM systeem en de data uit het oude systeem moet geëxporteerd worden naar (bij voorkeur) een CSV bestand.
Ik denk dat ik al een eind ben gekomen met de instellingen, maar ik pis in mijn broek bij de gedachte dat het mis gaat, vandaar dat ik hier een topicje plaats.
Ik heb in de enterprise manager de juiste database geselecteerd en in het 'all tasks' menu 'Export data...' gekozen, wat een DTS import/export wizard oplevert.
In het data source scherm heb ik de volgende instellingen staan
- data source: Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
- Server: de juiste server
- Use Windows authentication aangevinkt.
- Database: de juiste database
In het volgende scherm moet je de destination specificeren.
- Destination: Microsoft Text-treiber (*.txt, *.csv)
- User/System DSN: ruben
Ik heb in Windows bij data sources (ODBC) een User DSN gemaakt met de naam 'ruben'. Deze is gekoppeld aan de MSSQL server in kwestie.
Het volgende scherm is 'specify table copy or query'
- Gekozen voor 'Copy table(s) and view(s) form the source database' (alles moet geexporteerd worden)
Het volgende scherm is 'select source tables and views'.
- Hier heb ik 1 tabel aangevinkt om even te testen.
Het laatste scherm van de wizard geeft een overzicht van de instellingen
Waarom zegt-ie in deze samenvatting dat de destination 'Microsoft SQL Server' is en waarom gebruikt-ie de 'Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers'. Ik had daarvoor juist die text treiber geselecteerd.Source: Microsoft SQL Server
Using Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
Database: xxx
Destination: Microsoft SQL Server
Using Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers
Database: xxx
Tables
[xxx].[yyy].[aaccod] -> [xxx].[yyy].[aaccod]
Suggesties zijn welkom. Ik kan op internet geen info vinden die mij genoeg zekerheid geeft om het te proberen. Ik wil dus liefst direct naar een tekstbestand exporteren (CSV) en ik krijg de indruk dat-ie het met bovenstaande instellingen weer in de database gaat stoppen....