Toon posts:

Accu snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een packardbell EASYNOTE B3550 laptop alleen nu heb ik het probleem dat de batterij al hele snel leeg is, namelijk na 10 minuiten valt hij ineens uit terwijl de accu indicator nog aangeeft dat ik zeker nog een half uur verder kan klooten.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier fout aan is en hoe ik het kan verhelpen ?

Alvast bedankt

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
Welkom op GoT.
Gebruik eens de search: http://gathering.tweakers...meout%5D=30&select_forum=
GoT is niet alleen forum voor de ervaren gebruiker. Het is ook nog een complete database met problemen en oplossingen. Gebruik dat dan ook ;)

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Je accu is wel erg gauw leeg, oude accu of net nieuw?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:15:
Ik heb een packardbell EASYNOTE B3550 laptop
Dat is je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
tiswat schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:19:
Je accu is wel erg gauw leeg, oude accu of net nieuw?
ja hij is pas een jaartje oud maar heb hem een tijdje weinig gebrukt.

• Mr_gadget
  • Laatst online: 01-02 20:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Probeer hem eens een keer vol te laden en dan niet bij te laden tot hij echt leeg is. En dan weer vol laden misschien helpt het...

Verwijderd

Topicstarter
i know ben ook niet meer vanplan ooit iets van packardbell te kopen

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:06:
Probeer hem eens een keer vol te laden en dan niet bij te laden tot hij echt leeg is. En dan weer vol laden misschien helpt het...
dat heb ik wel eens gedaan alleen helpt dit niet echt, maar weet iemand waarom mijn indicator nog aangeeft dat ik nog 30 minuiten eigenlijk kan maar toch uit valt

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:08:
[...]

dat heb ik wel eens gedaan alleen helpt dit niet echt, maar weet iemand waarom mijn indicator nog aangeeft dat ik nog 30 minuiten eigenlijk kan maar toch uit valt
Probeer hem een keer compleet leeg te drainen en dan weer op te laden, soms wil de batterij indicator een beetje van slag zijn. Anderzijds kan hij ook gewoon brak zijn en dan moet je hem vervangen. Er zijn bedrijven die losse accu's leveren maar die zijn vaak duurder dan de dagwaarde.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
Weet je zeker dat het je accu is. Misschien is het wel een software probleem ofzo. Uitvallen hoeft natuurlijk niet alleen met de accu te maken te hebben.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 16:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Toshiba. Van 51% spring hij ineens naar 1% en dan viel de laptop uit. De oorzaak was dat de helft van de cellen in mijn accu defect waren en geen stroom meer opnamen of af wilden geven.
Je kan een paar dingen proberen om ze weer tot leven te wekken (heeft bij mij niet gewerkt en heb uiteindelijk een nieuwe accu gekocht, maar je weet maar nooit).
- Accu een aantal keer helemaal ontladen en opladen.
- Op de site van de fabrikant is meestal wel een accu train tooltje te downloaden. Deze herinitialiseert onder andere de electronica in je accu.
- Accu helemaal leeg trekken, waterdicht verpakken en vervolgens minimaal 24 uur in je vriezer laten liggen (alleen bij Li-Ion accus). Daarna er weer uithalen, op kamer temperatuur laten komen, dan pas de verpakking er af halen (tegen condens), in je laptop plaatsen en weer opladen. Dit wil de cellen nog wel eens wakker schudden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS kijk eens in je BIOS, er zijn namelijk laptops welke een optie in het BIOS hebben staan voor het hercallibreren van de accu. Dit kan soms goede resultaten opleveren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1