Mech Games; waar zijn ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Vroeger heb ik enorm veel plezier beleefd aan de MechWarrior episodes van Microsoft. De ruige feel en sfeer die eraan zat vond ik geweldig, rondsjouwen in een metalen kooi van tonnen staal uitgerust met wapens die variëren van lasers tot projectiel slinger dingen :D !

Maar de laatste mechwarrior stamt al weer uit 2001 ... nummer 4. Heeft iemand nog wel eens daarna een goede mechgame in de handen gehad? Op het internet zoeken openbaart me weinig of het zijn games van 2005 met graphics van 1999. Lijkt me zo gaaf weer eens in zo'n enorme mech te duiken, alvast bedankt :) !

P.S. Op de vraag "waarom speel je dan geen MechWarrior 4 meer" is het antwoord; ik heb het al zo vaak gespeeld en uitgespeeld dat de lol er vanaf is, ook is de game grafisch niet meer zo bevredigend helaas.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je zou eens naar de nieuwe battlefield kunnen kijken. Die heeft ook een "mech" look and feel. Ik denk persoonlijk dat de Mech games gewoon uit de mode zijn. Mechs zijn passé in films, strips en dus ook in games. Het is gewoon erg moeilijk een Mech game te bedenken die ook nog origineel is en niet snel zal vervelen. Bottomline: mech games leveren niet genoeg $$ op en daarom worden ze bijna niet meer ontwikkeld. De doelgroep is gewoon te klein denk ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anders een playstation kopen, in japan worden nog best wat mech achtige games gemaakt. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:07:
Je zou eens naar de nieuwe battlefield kunnen kijken. Die heeft ook een "mech" look and feel. Ik denk persoonlijk dat de Mech games gewoon uit de mode zijn. Mechs zijn passé in films, strips en dus ook in games. Het is gewoon erg moeilijk een Mech game te bedenken die ook nog origineel is en niet snel zal vervelen. Bottomline: mech games leveren niet genoeg $$ op en daarom worden ze bijna niet meer ontwikkeld. De doelgroep is gewoon te klein denk ik.
Hierbij neem ik aan dat je Battlefield 2142 bedoelt, al ben ik niet zo'n enorme fan van EA, sta ik open voor mech (-achtige) games. Ik zie aan de screenhots dat deze game die feel idd misschien wel wat bezit. Ik twijfel alleen of mijn pentium-m 1.7Ghz (rated als een P4 2.55Ghz) in combinatie met 768MB en een Radeon 9600 deze game nog aankan. Dat zal de tijd uitwijzen dan :) .

Ik speur nog even verder!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Steel Batallion op de xbox is echt de ultieme beleving! Alleen wel meer een hebbeding dan een echt spel.. maar moet je als mech fan toch eens gespeeld hebben.

Verder heb je natuurlijk Chrome hounds op de xbox 360 en Mech Assault op de Xbox (alhoewel die laatste wel erg arcade is)

[ Voor 28% gewijzigd door Collaborator op 25-09-2006 11:33 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Japan heb ik nog voor de PS2 Ghost in the Shell gekocht.
Maar das de laatste game waar ik MECH's is heb gezien, tot nu Battlefied 2042

Ik vind het alleen jammer dat van al die spellen geen servers meer online zijn, of dat je zelf makkelijk een serverlist kan opzetten. Maarja dat was toen nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor de 360 is net Chromehounds uit.

In Europa niet bijzonder goed ontvangen, in de US een verkoop topper.

Ook is er in 2003 nog een MechAssault van MS op de Xbox verschenen (gemiddelde review: 90%).

/EDIT

Post van Collaborator gemist.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 25-09-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

gladiool schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:08:
Anders een playstation kopen, in japan worden nog best wat mech achtige games gemaakt. :)
Zou je een paar kunnen noemen misschien? Ik kan voor de PS2 bijvoorbeeld geen enkel recent Mech spel bedenken (eigenlijk uberhaubt geen Mech spel voor de PS2 die ook hier in europa is uitgebracht).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Deze vraag stel ik mezelf ook af :(
ik wil mech games op de pc!!!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even oude koeien uit de sloot halen maar JA! waar is mechwarrior 5 verdomme...
Ik ben het niet helemaal eens dat er geen geld in mechwarrior games zou zitten, mechwarrior 2, 3 en 4 waren allemaal stuk voor stuk grote successes! Ook het feit dat er 3 of 4 expansionpacks uitgebracht zijn voor mechwarrior 4 zegt toch al genoeg.

Op de consoles zijn er inderdaad een paar games uitgebracht maar op de PC blijft het angstig rustig, waar blijft mechwarrior/mechcommander 2008!? (of iets wat er op lijkt!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:51:
Even oude koeien uit de sloot halen maar JA! waar is mechwarrior 5 verdomme...
Ik ben het niet helemaal eens dat er geen geld in mechwarrior games zou zitten, mechwarrior 2, 3 en 4 waren allemaal stuk voor stuk grote successes! Ook het feit dat er 3 of 4 expansionpacks uitgebracht zijn voor mechwarrior 4 zegt toch al genoeg.
Als het echt zo goed verkocht had, dan was er al wel een deeltje 5 geweest :)
Op de consoles zijn er inderdaad een paar games uitgebracht maar op de PC blijft het angstig rustig, waar blijft mechwarrior/mechcommander 2008!? (of iets wat er op lijkt!?)
Je zou hier eens naar kunnen kijken:

http://www.mechlivinglegends.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik weet niet of je een nintendo ds hebt. Maar er is een mech game op de nds welke wel vrij leuk speelt. (multiplayer is wel het leukst). review op gamespot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collaborator schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:21:
Steel Batallion op de xbox is echt de ultieme beleving! Alleen wel meer een hebbeding dan een echt spel.. maar moet je als mech fan toch eens gespeeld hebben.

Verder heb je natuurlijk Chrome hounds op de xbox 360 en Mech Assault op de Xbox (alhoewel die laatste wel erg arcade is)
Ik heb SB... en het is wel megacool om te spelen idd. controller voegt echt wat toe. Chrome hounds was wel ok- dito Mech assult. 'k geloof dak met de laatste multiplayer nog t meeste lol heb gehad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

Ik heb laatst nog een spel bij een of andere speelgoed zaak mee genoemen, na lang zoeken op multiplayer fighting game kwam ik deze tegen op het net.

One Must Fall: Battleground => http://www.omf.com/ (stamt ook weer uit 2003, maar is wat nieuwer dan die van 2002)
De grafics zijn ok en het is best leuk om te doen.
Het is met van die gevegts robots e.d. misschien dat je daar naar zou kunnen kijken, verder ben ik eigenlijk weinig tegen gekomen de laatste tijd.

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
meschien is exteel wat http://eu.exteel.com/eu/
mmofps met mechs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht nog steeds op goeie gundam mod O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:04:
wacht nog steeds op goeie gundam mod O-)
Dan kan je beter Gundam Seed: O.M.N.I. vs Z.A.F.T. importeren voor je PSP. Erg leuk spel, voor de Gundam (Cosmic Era) fans. Beschikbare Mobile Suits gaan ongeveer door tot en met de helft van Gundam SEED Destiny.

Maar inderdaad, waar blijft een goede MechWarrior met up-to-date graphics. Heb ook wel weer zin om extreme mechs te bouwen. Mijn favoriete was de 'one shot, one kill' mech (weet even niet meer op welk model ik deze baseerde). Geen armor, geen jets maar compleet volgestampt met lasers. Eén schot en je moet meteen al je koelvloeistof gebruiken om te overleven (je Mech overhit nog steeds, maar overleeft het wel). Het tweede schot en... nou ja, je blaast jezelf op. Met behulp van dat ene schot kan je wel praktisch elke andere mech uitschakelen door op een poot te mikken. :P

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2008 16:10 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 14:35

Poekie McPurrr

Mreoww~

op de ps2 (japans) komen met regelmaat nog gundam games uit.
verder is RFO-online (gratis mmo) een mix van mech en non-mech (1 ras is puur robot, 1 ras gebruikt mechs en 3de ras is pure human).

maar inderdaad, een "echte" mech zoals mechwarrior worden niet meer gemaakt voor de westerse markt.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Westerse-Mech game, die heerlijke grote logge giganten worden inderdaad steeds zeldzamer. De Oosterse mech-games, lichte en wendbare Gundam dingen, zijn er nog steeds. Misschien leuke, meer Oosterse mech game is Armored Core 4 voor de Xbox 360
http://www.sega.com/gamesite/armoredcore4/
Ik ben ook nog wel benieuwd naar een Westerse mech-game. Ooit járen geleden een demo van een dergelijk spel gedaan, en vet was het zeker :D Nooit meer iets dergelijks teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Denk dat dit wel iets voor je is, Lost Planet. 70% van de tijd loop je in mechs dingen kapot te schieten. Ik vond het niet een brilliante game, maar goed genoeg om uit te spelen. En dat zegt _heel_ wat.

http://www.lostplanet-thegame.com/flash_index.php

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Om maar even een klein bumpje te maken, er is goed nieuws! :)

Fasa, de maker van Mechwarrior claimt rechten voor een nieuwe mechwarrior game. Alhoewel dit nieuws uit 2007 is, zou dit kunnen betekenen dat een nieuwe mechwarrior in de maak is? :D

Ook ziet inderdaad Mechwarrior Living Legends er erg goed uit, wordt gemaakt door ervaren modders dus dat belooft wat.

En als je hem nog niet gespeeld had, Starsiege is ook een erg goeie mechgame, alhoewel het spel een beetje aan de oude kant is, is het spel nog steeds een ontzettend goede mechgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Meen jaren terug ergens in de PU gelezen over een speciale mech game, inclusief een meter brede toetsenbord/joystick om je beest te bedienen...

Breng zoiets uit in een 2009 jasje =)!!

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
motormuus schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:24:
Meen jaren terug ergens in de PU gelezen over een speciale mech game, inclusief een meter brede toetsenbord/joystick om je beest te bedienen...

Breng zoiets uit in een 2009 jasje =)!!
Psst... dat was Steel Batallion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 15:18
Interessant nieuws voor de mech liefhebbende gamer. Jordan Wiseman een van de oprichters van Fasa en Fasa interactive is opgestapt bij Microsoft game studio’s en is een eigen ontwikkelstudio begonnen.

Deze studio heet Smith and Tinker en heeft ook de IP rechten van alle oude Fasa producten gekocht, D.w.z. Mechwarrior, Crimson skies en Shadowrun.

Dus nu de mechwarrior franchise is ontsnapt uit de catacomben van Microsoft is de kans dat er een nieuwe mechwarrior wordt gemaakt in ieder geval weer een beetje toegenomen.

http://www.smithandtinker.com/news/
Pagina: 1