Om mij onbekende redenen krijg ik bij het gebruik van float:right wisselende marges. Het is de bedoeling dat de voor- en achterkant van een pagina mooi bij elkaar passen.
Relevante CSS-code:
Voor de achterkant is het enige verschil dat de float op right staat. Als ik het goed begrijp zou dit voldoende moeten zijn om de elementen van de voor- en achterkant mooi te laten aansluiten. Het klopt echter nooit precies. Daarnaast is de afwijking groter wanneer er meer <div class="identificatie"> op de pagina staat.
Alle elementen in de div.identificatie zijn absoluut gepositioneerd, dus het lijkt me sterk dat deze het roet in het eten gooien.
Wat doe ik hier fout?
Relevante CSS-code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| @page { margin: 20px; } body { font-family: "Century Gothic"; } div.identificatie { position: relative; border: 1px solid black; page-break-inside: avoid; float: left; width: 300px; height: 170px; margin: 2px; } |
Voor de achterkant is het enige verschil dat de float op right staat. Als ik het goed begrijp zou dit voldoende moeten zijn om de elementen van de voor- en achterkant mooi te laten aansluiten. Het klopt echter nooit precies. Daarnaast is de afwijking groter wanneer er meer <div class="identificatie"> op de pagina staat.
Alle elementen in de div.identificatie zijn absoluut gepositioneerd, dus het lijkt me sterk dat deze het roet in het eten gooien.
Wat doe ik hier fout?
Ik ontken het bestaan van IE.