Toon posts:

Gezocht: kant&klaar simpel opensource CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 975 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen heb ik met basic HTML een kleine website onderhouden, maar je begrijpt, op den duur is het toch prettiger als je met een CMS werkt.
Daarom zoek ik nu een simpel (en bovendien gratis) CMS-pakket. Opzich heb ik al veel goede opties voorbij zien komen, maar Joomla, Mambo, Xoops krijg ik niet aan de praat aangezien ik gebonden ben aan de host Active24. Deze organisatie heeft restricties op de server zodanig dat ik de sites niet geinstalleerd krijg.

Nog een probleem: mijn PHP-kennis is zo goed als nihil en de mogelijkheden om me hierin te verdiepen zijn klein (mede door een kleine desinteresse.. sowwee!). Zelf scripts schrijven is helaas geen optie en dit wiel is toch vast wel 100 keer uitgevonden? Maar helaas kan ik na hard zoeken nog geen optie vinden... Help!

De site is heel simpel: wie zijn wij, wat doen wij, prijslijst, nieuwsbrief, routebeschrijving en erg belangrijk: door bv op een vlaggetje te klikken schakel je over van bijvoorbeeld nederlands naar engels en frans. Ik hoef dus geen forums, webshops, foto-albums en andere leuke dingen. Gewoon een simpel structuurtje, niks meer.

Alvast onwijs bedankt voor je reactie _/-\o_ en tot later!

Groeten,

Stoppenkast

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kun je iets duidelijker zijn welke restricties je tegen houden om bv joombla te installeren? De meeste CMS systemen vragen toch wel wat werk wat betreft skinning etc tenzij je van een bestaand template gebruik wilt maken. Voor de content die je opgeeft heb je volgens mij helemaal geen CMS nodig daar het meeste statische informatie is (wie zijn wij, wat doen wij). Het enige dynamische is de prijslijst maar of je die elke keer in een cms wilt gaan bijwerken is ook maar de vraag.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 25-09-2006 10:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 15:02
dan kon het nog weleens lastig worden denk ik zo...
de meeste cms-en vragen allemaal hetzelfde (php, mysql, etc).

als je joomla e.d. te lastig vindt, zijn wij sinds kort aan de slag met cms made simple (google er even op).

succes

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Neem hier eens een kijkje OpensourceCMS.

Hier kun je heel veel CMS systemen bekijken/proberen en kijken of er wat voor jou tussen zit... ;)

Maarre, zoals ik het nu zie is het enige dynamische aan jouw toekomstige site de prijslijst? Waarom dan een CMS? Misschien kun je dan beter statische pagina's maken en telkens als het nodig is je prijslijst updaten? (lezen rowdy, is al gezegd 8)7 )

Edit (nal reactie hierboven) ;)
CMS Made Simple

[ Voor 17% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-09-2006 10:41 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

http://www.cmsmatrix.org

Groot overzicht van bijna alle bekende CMS'en.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hallo stoppenkast,

Ten eerste: welkom op GoT! Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien is ons forum onderverdeeld in meerdere subfora met ieder een eigen FAQ / Policy. In Webdesign, Markup & Clientside Scripting hebben we: Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy.

Na het lezen van onze policy zal je hopelijk ook erachter komen dat je topic niet aan alle voorwaarden voldoet. Simpelweg vragen naar een simpel CMS-je, is niet de bedoeling van GoT.

Je hebt het over een aantal beperkingen, maar ik mis dus precies welke beperkingen. Aan de hand van de beperkingen kan je met de links in dit topic zelf bepalen welke CMS dan wel bij je past en voldoet aan jouw voorwaarden.

Ik doe het topic dus weer open in de hoop dat je zelf wat meer inzet gaat tonen.

[ Voor 189% gewijzigd door BtM909 op 25-09-2006 10:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie en excuses dat ik niet aan alle voorwaarden heb voldaan.

Ik heb op 100 vragen-mails van Active24 geen antwoord gekregen en een kilo suiker is nog bereidwilliger dan de telefonische helpdesk (0900- notabene!) haha... De restricties zijn mij helaas dus ook niet helemaal helder...

Op forums als deze zag ik dat lotgenoten bij Active24 issues hadden met de safe-mode on/off
en/of dat er meerdere sites in dezelfde omgeving draaiden en dat de mappenstructuur op de een of andere manier roet in het eten gooide. Sorry, maar mij zegt het uberhaupt erg weinig tot niets, al waren de conclusies van mijn lotgenoten: zoek een andere host, of een andere hobby.

Helaas ben ik gebonden aan deze host en wil ik juist een CMS (om terug te komen op een terechte opmerking) want de pagina's blijven constant in beweging. Kleine en grote aanpassingen kunnen erg bewerkelijk zijn in html, zeker nu ik minder tijd heb hiervoor wil ik dit overdragen aan de eigenaar van de site. Ik heb ze een spoedcursus html, dreamweaver en frontpage gegeven maar ja, wat krijg je dan: verschillende lettertypes, witte, gele en groene achtergronden, niet-werkende links, al met al drama's ;)

Daarnaast willen we nu naar een multi-language site en ik kan me voorstellen dat dat in een cms heel eenvoudig is als je een wijziging wilt doorvoeren, in die zin, als je van alle talen de tekstvakken onder elkaar hebt dan is het een kwesteio van alle velden updaten, klik op 'submit' em klaar ben je. Als je alles handmatig moet veranderen in html moet je eerst de juiste bestanden zoeken, in het juiste protocol alles wijzigen, opslaan, uploaden... Voor een ouder persoon die als het ware net met word kan werken is dat nogal een opgave. Vandaar dus een eenvoudig en simpel cms.

Juist plaatste ik deze vraag in de hoop dat ik lezers zou bereiken die een soortgelijk issue herkennen en er een olossing voor hadden gevonden. Mijn eerste indruk leidt naar een CMS dat niet gebonden zou zijn aan de safe-mode, of een geniale inval waar ik, als leek, nooit van had kunnen dromen ;)

Graag hoor ik van jullie!

Verwijderd

typo3 misschien iets, hierin kun je aangeven of safe mode aan of uit staat.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:28:
typo3 misschien iets, hierin kun je aangeven of safe mode aan of uit staat.
Ik denk dat typo3 een beetje te uitgebreid is voor stoppenkast..

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als ik jou was zou ik gewoon even kijken naar opensourcecms.com. Zelf heb ik ook weleens een simpele uitgezocht en was toentertijd bij 'Website Baker' en 'CMS Made Simple' uitgekomen...

Weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat was toentertijd uit mijn selectiecriteria gekomen na de vergelijking...

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik gebruik zelf MODx als CMS systeem. Ziet er grafisch mooi uit, het is eenvoudig te bedienen (zeer intuitief) en er zijn veel add-ons voor beschikbaar om functionaliteit toe te voegen. Het enige wat je nodig hebt is een webserver met Apache, PHP, MySQL. Via webinterface is de complete website aan te passen en je kunt via een ingebouwde interface bestanden uploaden naar de server.

Ik gebruik hem voor mijn eigen website:
- www.knopers.net

De website van de makers:
- http://modxcms.com/

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
endless schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat typo3 een beetje te uitgebreid is voor stoppenkast..
Haha! Ja, misschien wel, maar ik denk dat ik uit bovenstaande een aantal leuke, handige en interessante leads heb gekregen. Ik kan weer aan de slag en ga jullie hulp zeker gebruiken. Iedereen onwijs bedankt voor je snelle reacties! Top! Vooral Frank Knopers biedt een goede tool welke lijkt op de meest zinvolle aansluiting op mijn verzoek. Nu maar hopen dat die ellendige server van mij hiermee kan werken ;) Thanx!!

Allicht tot later en veel succes met jullie eigen uitdagingen!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-02 20:09
heel simpel
een simpel cms is "cmsmadesimple"
www.cmsmadesimple.org
bevalt prima
Pagina: 1