[Canon] Problemen met AF telelens

Pagina: 1
Acties:

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:08
Ik heb van het weekend sportfoto's lopen maken met een telelens. De camera was een EOS 30D en de lens een EF 75-300mm tele (1:4-5.6, III). Nu is er niks bijzonders gebeurt maar ik heb wel flink veel (hoge-snelheid)lopen schieten (in de orde 350 foto's). Iig. begon de tele aan het einde wat kuren te vertonen, bleef in en uit focusen als ik scherp probeerde te stellen, en werd niet helemaal scherp als het uiteindelijk toch lukte. Dus standaard lens er maar opgeschroefd en alles was okee. (Telelens weer terug, contactpunten even gecontroleerd, zelfde probleem.) Nu denk ik dat er wel mee langs de dealer gegaan moet worden maar iemand een idee wat dit is?

[ Voor 6% gewijzigd door XElD op 25-09-2006 09:45 ]

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Als "aan 't einde" betekent: "toen het donker werd" kan het ook gewoon eraan liggen dat er te weinig licht was om te focussen? Maar als hij het nu, met voldoende licht, nog steeds niet goed doet moet je er idd misschien even naar laten kijken.

• XElD
Het werd toen idd. wel wat bewolkt, maar heb het zonet nog even uitgeprobeerd en hij deed het nog steeds, dus lijkt me niet dat dat het is...

Verwijderd

Ik heb dezelfde lens 75-300 EF lens van Canon.
Dit probleem komt mij bekend voor.
Dat blijft zoeken, draaien, focussen etc zonder echt resultaat te geven.

Ik heb me hier ook wel eens zorgen om gemaakt, maar bij goed licht doet hij het prima.
Alleen als het wat donkerder is, geeft hij deze problemen.

Denk echt dat het bij de lens hoort en dat er niks kapot is.

• XElD
Ah, kijk.

Dat kan ik nu niet controleren, maar had iid. idee dat ie het vandaag minder deed dan gisteren. Zal eens even wachten op zonniger weer, thx.