Rare autos met zwaailichten op A15/A16

Pagina: 1
Acties:
  • 2.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 04:58
Vanochtend op de A15 (volgens mijn collega) en later op de A16 (toen reden ze langs mij) reden er 2 zwarte autos (netjes opgepoetst) met getinte ramen met zwaailichten en sirene langs.

1 vrij dure chique bak , en daarachter een soort van hummer achtig voertuig. Mijn voertuigen kennis is erg slecht :P .. dus vraag me niet wel merk het was.

Ik kon niet zien wie er in zat. Er waren ook geen andere voertuigen bij , alleen deze 2 .. Omdat het vrij druk was op de weg en door mijn verbazing heb ik geen kentekens gezien.

Weet iemand toevallig wie er in die auto kan hebben gezeten en waarom?

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt :) .. Ik denk dat er wel meer mensen het gezien moeten hebben hier.

Ik heb i.i.g. nog nooit zulke auto's gezien. Deed me een beetje denken aan een Amerikaanse film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

- Gevangene vervoer
- Koninklijk/Diplomatiek vervoer
kan vanalles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arrestatie team kan ook nog.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb je ip adres doorgegeven aan de benodigde instanties binnenkort zul je je druk gaan maken om andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
LOL @ TrailBlazer ..

Grappig .. Ik rijd heel wat kilometers , maar ik heb het nog nooit gezien. Ze reden met zwaailicht en sirenes.. Ik twijfelde eerst zelfs nog of het wel "echt" was..

Maar gevangenen vervoer? Het waren echt chique wagens , dus geen busjes met tralies ofzo..
En een arrestatie team? Nee , die zie je vaak zat in Rotterdam , dat ziet er volgens mij ook anders uit :)

Ik heb 1x zoiets gezien in Rusland , toen Puttin voorbij kwam , maar dat waren dan ook gelijk een stuk of 25 van die dikke pikzwarte "weet ik wat voor wagens" ... met blauwe lampjes..

[ Voor 50% gewijzigd door om3ega op 25-09-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:52

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm.. das wel appart idd.
Zal iig iets zijn dat onopvallend moet blijven denk ik.. of waren de zwaailichten wel opvallend op het dak enzo (als ze uit zouden zijn) net als bij politie wagens enzo.. of zaten ze achter de voorruit, FBI style, of van die magnetische dopjes die ze door het raam op het dak zetten?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
Spike_wolf schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:35:
Zal iig iets zijn dat onopvallend moet blijven denk ik.. of waren de zwaailichten wel opvallend op het dak enzo (als ze uit zouden zijn) net als bij politie wagens enzo.. of zaten ze achter de voorruit, FBI style, of van die magnetische dopjes die ze door het raam op het dak zetten?
Onopvallend, met zwaailichten en sirenes? :P

Zal wel gewoon 1 of andere hoge piet zijn, die dringend ergens moest zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Spike_wolf schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:35:
Ja precies.. Het had wat weg van de FBI style.. Plaklichtjes .. maar ook in de koplampen knipperlichten. Ik denk dat deze wagens zonder verlichting niet als zodanig herkenbaar zouden zijn , doch waren ze wel imposant om te zien.. en GROOT .. ;) ..

Jammer dat ik niet kon zien wie er in zat.. en STOM dat ik het kenteken niet heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

om3ega schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:32:
Maar gevangenen vervoer? Het waren echt chique wagens , dus geen busjes met tralies ofzo..
En een arrestatie team? Nee , die zie je vaak zat in Rotterdam , dat ziet er volgens mij ook anders uit :)
Als het al gevangene vervoer was, zal daar niet Piet de fietsendief in hebben gezeten,
maar zware criminelen worden zo ook vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
waarschijnlijk AT, arrestatie team.
Die gasten reden in ieder geval in te sjieke zwarte bmw's met zwaailichten etc. Netjes achter elkaar met hoge snelheid.

Het schijnt dat die auto's telkens wisselen van kentekenplaten, tenminste dat heb ik weer van een garagehouder.
Afbeeldingslocatie: http://www.netwerk.tv/images/199127

[ Voor 9% gewijzigd door Zandor op 25-09-2006 09:45 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02 18:11
Zandor schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:41:
waarschijnlijk AT, arrestatie team.
Die gasten reden in ieder geval in te sjieke zwarte bmw's met zwaailichten etc. Netjes achter elkaar met hoge snelheid.

Het schijnt dat die auto's telkens wisselen van kentekenplaten, tenminste dat heb ik weer van een garagehouder.
dan heb ik die vorige week gezien op de a2/a27 :P 2x zwarte bmw 750i met een snelheid van ver boven het toegestane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie ze regelmatig overal opduiken. Vooral in regio Rotterdam en Den Bosch.

Is idd gevangenvervoer, koninklijke familie, Balkenende, arristatieteam, etc. Ik heb een keer gezien dat zo'n zwarte auto een andere auto klem reed, toen sprongen er idd wat arrestatie-achtige mannetjes uit. Leuk om te zien! ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik weet niet of het fototje klopt hierboven , maar er stonden geen letters op de motorkap of op het voertuig :) .. maar het zou dan toch misschien het A-team kunnen zijn..

Indrukwekkende manier om in de boeien geslagen te worden dan :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

om3ega schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:56:
Ik weet niet of het fototje klopt hierboven , maar er stonden geen letters op de motorkap of op het voertuig :) .. maar het zou dan toch misschien het A-team kunnen zijn..

Indrukwekkende manier om in de boeien geslagen te worden dan :) ..
Op dat fototje hierboven staan ook geen lettertjes :*

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Angeloonie schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:57:
[...]

Op dat fototje hierboven staan ook geen lettertjes :*
Wat is dat dan op de motorkap? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

om3ega schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:59:
[...]

Wat is dat dan op de motorkap? :?
Reflectie van een gebouw B)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Gister 2x zwarte bmw met blauwe plaklamp op het dak, omgeving Eindhoven A76/A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
:z .. Goh , wat is het vroeg nog hey .. Ik ga ff een bakkie koffie scoren hier. ..

Maar ok..Ik heb weer wat geleerd.. :) .. Misschien komen er nog meer bevestigingen van mensen die het kenteken hadden kunnen lezen :) .. maar ik vetrouw op jullie alwetende tweakertjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik ben ook wel eens over een vluchtsrook in gehaald door 3 pikzwarte BMW 7-series met zwaailampen en sirene's... volgens mij rijdt de AIVD in zwarte 7-series.... iets als een hummer lijkt me niet echt iets voor de AIVD

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dit was bij de Drechttunnel. ik zag ze een stukje later , ergens voor de brienenoord brug.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53
Zal wel de BBE zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik denk eerder de BSB: http://nl.wikipedia.org/w...(Marechaussee)#Voertuigen

De BSB beschikt over verschillende soorten voertuigen. Een aantal zijn gepantserd, een aantal niet. Hoewel geen buitenstaander zeker kan zijn over welke voertuigen de BSB gebruikt staan de volgende voertuigen bekend als BSB-voertuigen:

* Volvo
o S60, pantser
o S60, geen pantser
* BMW
o 5 serie, pantser
o 5 serie, geen pantser
* Mercedes-Benz
o S-klasse, pantser
o E-klasse, pantser
o E-klasse, geen pantser
* Toyota
o Landcruiser 100 , extra pantser

Taken:

De BSB is in drie delen opgesplitst:

* Persoonsbeveiliging
* Arrestatieteam
* Observatie

[ Voor 57% gewijzigd door Diabolical op 25-09-2006 14:30 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hmm , gezien de voertuigen die ze noemen zou het inderdaad wel kunnen ja.. Ik denk inderdaad dat het
inderdaad dit is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 21:30

FlotterPower

Boxy Brown

Nou nou, ik denk niet dat de backstreet boys nog zo populair zijn in Nederland..

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
FlotterPower schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:04:
[...]

Nou nou, ik denk niet dat de backstreet boys nog zo populair zijn in Nederland..
Ik zou me schamen als ik de afkorting BSB met die band in verband bracht.. zou ik toch iets teveel naar ze geluisterd hebben denk ik dan... ;)

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik denk dat het een arrestatie team was, een vriendin van me werkt bij de politie en heeft wel eens beschreven over wat voor soort wagens en met welke stijl die rijden en dat komt wel overeen met beschrijving van TS..

Die teams gaan dus heel NL door, dus vandaar dat ze snelle zware wagens hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ToolkiT schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:22:
ik denk dat het een arrestatie team was, een vriendin van me werkt bij de politie en heeft wel eens beschreven over wat voor soort wagens en met welke stijl die rijden en dat komt wel overeen met beschrijving van TS..

Die teams gaan dus heel NL door, dus vandaar dat ze snelle zware wagens hebben..
Niet helemaal waar. Iedere regio heeft in principe zijn eigen AT. Is ook nodig, aangezien je bij een arrestatie van een zware crimineel niet zo op wilt vallen. En het valt nogal op als AT'ers met een Rotterdams accent spreken, terwijl ze een arrestatie doen in A'dam.
Desalwelteplus zullen ze ongetwijfeld best wel eens collega's van andere regio's ondersteunen, maar in principe nemen ze de eigen regio. Bovendien kennen ze die het beste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Vanochtend om 10.45 ook een compleet konvooi met zwarte dure wagens, geëscorteerd door ongeveer 8 motoragenten, waarvan de voorste zwaailichten voerde. Volgens mij twee hele grote zwarte bakken bijna vooraan en nog vier andere dikke wagens erachter. Geen idee wie/wat/waarom. :?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:16

Theimon

Snapte!?

Positron schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:38:
Vanochtend om 10.45 ook een compleet konvooi met zwarte dure wagens, geëscorteerd door ongeveer 8 motoragenten, waarvan de voorste zwaailichten voerde. Volgens mij twee hele grote zwarte bakken bijna vooraan en nog vier andere dikke wagens erachter. Geen idee wie/wat/waarom. :?
Dat is diplomaten vervoer dan wel hooggeplaatst volk. De wagens zoals beschreven in de startpost is over het algemeen het AT. Wat al gezegd werd, die mannen zijn continu oproepbaar en moeten dan snel te plaatse zijn. Maar dagelijks mogen ze niet alteveel opvallen. Vandaar dat ze wel snelle wagens hebben maar dat de zwaailampen weggewerkt zijn.Welk model auto mogen ze zelf weten, als ze maar snel zijn (dikke BMW's, EVO's, etc.etc.)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The_Eagle schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:33:
[...]

Niet helemaal waar. Iedere regio heeft in principe zijn eigen AT. Is ook nodig, aangezien je bij een arrestatie van een zware crimineel niet zo op wilt vallen. En het valt nogal op als AT'ers met een Rotterdams accent spreken, terwijl ze een arrestatie doen in A'dam.
Desalwelteplus zullen ze ongetwijfeld best wel eens collega's van andere regio's ondersteunen, maar in principe nemen ze de eigen regio. Bovendien kennen ze die het beste :)
Die regio's zijn alleen wel vrij groot, een AT uit friesland gaat idd niet in maastricht een arrestatie doen, maar er zijn niet zoveel van die teams, dus zijn hun regio's behoorlijk goed en knallen ze dus behoorlijk door om op tijde op de klus te komen.
Dat ze zware autos hebben is waarschijnlijk ook zodat als er een achtervolging is dat ze niet makkelijk van de weg gedruk kunnen worden en mogelijk zit er ook bepatsering in..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
van wikipedia:
........Daarnaast worden ze ook ingezet om criminelen onopvallend te observeren .........
valt niet op nee met die auto's :P

[ Voor 42% gewijzigd door Thijsch op 25-09-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Positron schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:38:
Misschien waren dat wel zware criminelen die daarin zaten 8)7
Maar over de TS, misschien was het een lijkwagen met onderzoekteam daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hmz ik zag het zondagavond bij Utrecht.. Eén zwarte auto met geblindeerde ramen en een zwaailicht voorin. Reed overigens aan de andere kant van de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij gaan deze auto's zoals al eerder gezegd gewoon heel NL door voor allerlei klusjes etc :) Ik zag ze laatst rijden bij knooppunt badhoevedorp, waar ze vanaf de A9 richting de A4 naar Amsterdam gingen. Een drietal auto's waaronder eerder genoemde E-klasse en BMW 5. Best een vreemd gezicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

/humor modus/
Hihi...moet je vol gas er acheraan gaan. En als ze bij aankomst eindelijk vragen wat je moet zeg je 1. dat je dacht dat ze voor jou de weg vrij maakten...of 2. dat je van Blik op de Weg bent.

:7
/eind humor modus/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 26-09-2006 23:45 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:45:
/humor modus/
Hihi...moet je vol gas er acheraan gaan. En als ze bij aankomst eindelijk vragen wat je moet zeg je 1. dat je dacht dat ze voor jou de weg vrij maakten...of 2. dat je van Blik op de Weg bent.

:7
/eind humor modus/
Als je er achteraan knalt, zal 't ze ook echt niet uit maken (ze gaan niet stoppen om je een boete te geven ofzo).

Lijkt me wel cool om een keer te doen.. Hoewel ik betwijfel of een 2005 Corsa 1.4 of een Toyota Prius die bakken bij houden :+

• Chakotay
  • Laatst online: 27-04 18:22

Chakotay

Lick here to continue

Ik zag afgelopen weekend in Arnhem op een weg aan de rand van de stad ook opeens een dikke zilverkleurige BMW met opplak-zwaailicht langsscheuren, druk bezig met over de tegenoverstelde baan mensen inhalen... Moest er nog een beetje voor uitwijken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon vol erop rijden.

Jij wist toch niet dat het 'politie' was.

Of er achteraan, en dan ze proberen voorbij te rijden :')

vereist wel flink wat lef en een hele snelle bak.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 19:04

Kroontje

...

Ik zie ze ook regelmatig, gemiddeld 1x per week op de A28 in de omgeving van Zwolle. Kom van alles tegen, o.a. Citroën, Audi, BMW, Mercedes, Chrysler, Opel.

Ga er altijd maar van uit dat ze mij niet van de weg plukken en voor de rest ben ik niet zo nieuwsgierig aangelegd wat dat betreft ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben wel een keer op de A12 achter een politie auto aan gereden (of het was een ambulance).

Nog nooit 160 km/h zo snel door de spits geknald :P

gevaar is alleen dat je er eigenlijk vrij dicht achter moet plakken om lekker mee te kunnen rijden omdat er anders mensen vrolijk de auto weer ervoor gooien. te dicht erop geeft uiteraard weer het gevaar dat je weinig overzicht krijgt en veel en hard moet remmen als hun dat ook doen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 13:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

das echt gevaarlijk en zwaar onverantwoordelijk...

Ik heb ook een keer van geblindeerde busjes met een opplaklichten gezien, zal ook wel een AT zijn geweest..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Van de week nog een Audi A8 met blauwe knipperende koplampen en sirene op de A28 (rond 22:00) .. reed een dikke 180.. :)

Was nog voor zwolle volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 27-09-2006 17:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
gevangenen verplaatsing zware / top criminelen.

deze gepanserde wagen worden gebruikt voor het vervoeren van zeer zware criminelen, waarvan de kans hoog wordt geschat dat deze ontsnappingspogingen ondernemen. in enkele gevalen begeleid door een politie helicopter. inhoudelijk kan ik er niet op ingaan, maar er is zat over te vinden.

Samir A. is naar de EBI ( extra beveiligde inrichting ) in vught met soortgelijke voertuigen vervoerd.

Edit: op bericht hierboven: deze transporten hebben alle bevoegdheden die zij noodzakelijk achtten

[ Voor 10% gewijzigd door ThatsHollywood op 27-09-2006 17:19 ]

Pagina: 1