Toon posts:

[500 Connecties] Router Kopen, Welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draait p2p programmies hier en de router is echt een bottleneck, verbinding valt steeds weg of langzaam nieuwe connectie maken.

moet een goede goedkope router hebben. tot nu to
SMC, EDIMAX sucks.

wat is goed???

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 11:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Denk dat je dan toch in een prijsrange komt dat je lieven het aantal connecties in je p2p prog knijpt.
Of je router vervangt door een pc.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je geld over hebt zou ik gewoon een PC verbouwen tot router.
Pentium 3 bakkie ofzo, 256MB RAM, 2 netwerkkaarten en dan bijv (het hele dure pakket) Kerio Winroute Firewall draaien.Zoiets kan echt lomp veel hebben.

Heb hier een keer met alle clients tegelijk (6 totaal) lopen bittorrenten... kon ondertussen gewoon blijven surfen (hoewel ietwat traag... das logisch), en das met een soortgelijk iets. PC als router.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je mag mijn oude Sweex router wel overnemen voor een tientje. Dat ding kan meer dan 900 connecties aan zonder eruit te knallen. :9 De rest van het internet wordt dan alleen wel redelijk traag...

[ Voor 19% gewijzigd door Rhannie op 25-09-2006 07:14 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 11:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Paddixx schreef op maandag 25 september 2006 @ 07:12:
Je mag mijn oude Sweex router wel overnemen voor een tientje. Dat ding kan meer dan 900 connecties aan zonder eruit te knallen. :9 De rest van het internet wordt dan alleen wel redelijk traag...
Dat lijkt mij wel heel erg sterk. Weet niet hoeveel geheugen die sweex heeft voor zijn nattabel, maar denk niet dat ie er meer heeft dan mijn Draytek en die kan geen 900 connecties tegelijk aan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 25 september 2006 @ 07:09:
als je geld over hebt zou ik gewoon een PC verbouwen tot router.
Pentium 3 bakkie ofzo, 256MB RAM, 2 netwerkkaarten en dan bijv (het hele dure pakket) Kerio Winroute Firewall draaien.Zoiets kan echt lomp veel hebben.

Heb hier een keer met alle clients tegelijk (6 totaal) lopen bittorrenten... kon ondertussen gewoon blijven surfen (hoewel ietwat traag... das logisch), en das met een soortgelijk iets. PC als router.
Niet eens ;)

Een pentium 1 houd het ook al heel makkelijk uit. (iptables O-) )

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

true, maar op een P1 draait geen Kerio Winroute Firewall ;) minimaal 1Ghz nodig en 256MB RAM :+
dingen als smoothwall kunnen het uiteraard ook :P is nog gratis ook en dat draait wel op een P1

edit:
eensch is met MentalTO. heb nog nooit een sweexje zo'n kuns stukje zien voltrekken.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 25-09-2006 07:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

MeNTaL_TO schreef op maandag 25 september 2006 @ 07:19:
[...]

Dat lijkt mij wel heel erg sterk. Weet niet hoeveel geheugen die sweex heeft voor zijn nattabel, maar denk niet dat ie er meer heeft dan mijn Draytek en die kan geen 900 connecties tegelijk aan.
Dat ding heeft afgelopen week plaats gemaakt voor een Zyxel Prestige 2602H-61, dus ik kan helaas geen screenshot van een p2p prog of bittorrent maken terwijl die Sweex aan het downloaden is. Ik vind het zelf ook redelijk wonderlijk dat dat ding het aan kan. Browsen is trouwens wel bijna onmogelijk als dat ding zoveel connecties heeft.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Oud pc'tje met shorewall ?

Via ebay e.d. kun je voor €100 een P3 kopen welke dit alles aankan, wel 2e NIC erin gooien.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

ChaserBoZ_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:19:
Oud pc'tje met shorewall ?

Via ebay e.d. kun je voor €100 een P3 kopen welke dit alles aankan, wel 2e NIC erin gooien.
Tel daar nog eens 100 euro extra aan stroomkosten per jaar bij en je hebt een aardig budget om een krachtige dedicated router te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Na veel rotzooien heeft die smc toch 250 connecties zonder problemen.

firewall af en pc lmiit opgeheft. SP2 zet limiet op 10 wat ik niet wist

en begon heel raar te reageren.

maar volgens mij zijn routers niet gemaakt voor p2p programma's. bedankt allemaal.
Pagina: 1