Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ampere meter op labvoeding na 15 mins steevast op 0

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56
.

[ Voor 101% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:32 ]

Verwijderd

Levert de voeding wel stroom, ondanks dat de meter 0 aangeeft? Je kunt is kijken naar een koude las o.i.d. bij de aansluitingen van de A-meter (hoewel je dan zou verwachten dat de a-meter dan een overload aangeeft). Het is overigens absoluut niet zo dat electronica wel of niet werkt. Al dan niet in combinatie met opwarmende onderdelen kunnen fouten sporadisch optreden. Je hebt dus eigenlijk nog geluk dat het steevast na 15 minuten fout gaat.

Verwijderd

Warmte? en idd Spanningsbeveiliging.

Mijn oudere hobbyvoeding (kleintje) kapt er ook mee alsie te warm word, overprotectie inschakelt of gewoon keihard gaat staan brommen ( maar dat is omdat ik er te zware dingen op hang :P ).

• Engineer
.

[ Voor 106% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:32 ]

Verwijderd

Hang eens een multimeter over de aansluitingen van de A-meter. Als die wel aan blijft geven is je meter stuk. Gaat de multimeter ook 0 aangeven moet je verder zoeken.

• Engineer
.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:32 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 11:11
Engineer schreef op maandag 25 september 2006 @ 03:35:
Dat klinkt als een goed idee, ik zal morgen de kap er weer eens af halen. Op de hoop dat er iets aan duidelijke bedrading te vinden is naar dat meter printje (zal wel weer een flatcable zijn).

Watvoor signaal krijgt die ampere meet electronica binnen eigelijk? niet dat ik dadelijk me hele multimeter aan het roken zet.
Stroom?

+ van voeding ====> pool 1 ampere meter =====> pool 2 ampere meter ======> last ======> - van voeding

(ja, voor de electro geeks hier, ik weet dat het eigenlijk andersom is en dat het van - naar + stroomt, maar dat boeit nu even niet).
Overigens zal het bij dergelijke vermogens wel om een simpel shunt metertje gaan.

Dat wil zeggen, er hangt een weerstand met een heel erg lage weerstand. De ampere meter berekent dan over het de weerstand het verschil in voltage en aan de hand daarvan geeft ie het huidige stroomverbruik door.

[ Voor 17% gewijzigd door OverSoft op 25-09-2006 03:43 ]

Verwijderd

Voor de A-meter zit vermoedelijk een shuntweerstand ergens in je interne +leidin (soms in de - leiding). De A-meter meet feitelijk de spanning over de shunt. Dat ligt in de orde van grootte van millivolts.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 11:11
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 03:43:
Voor de A-meter zit vermoedelijk een shuntweerstand ergens in je interne +leidin (soms in de - leiding). De A-meter meet feitelijk de spanning over de shunt. Dat ligt in de orde van grootte van millivolts.
Great minds think alike ;)

• Engineer
.

[ Voor 111% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:32 ]

Verwijderd

Geil ding!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

10 euro? Niet van de wagen af gevallen :P ? Die dingen zijn nieuw tegen de 2000 euro. Misschien dat je anders Delta kan mailen? Ze hebben vast wel een goede afterslaes :) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Als het ding vrij oud is heb je kans op verdroogde koelpasta bij de powertransistoren, als die erin zitten.
Als er dan een een thermische beveiliging op zit slaat die aan omdat de transistoren hun warmte niet kwijt kunnen.
De koelpasta kun je gewoon vervangen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Komt er ook enorm warme lucht uit? Zo ja, dan kan hij het miss niet continu aan. Laat maar, hij levert wel stroom dus kan het ook aan |:(

Dan is bovenstaande post dus ook niet van toepassing lijkt me.
Solderingen checken van die shunt weerstand? En de andere componenten van je meetcircuit. Eventueel nasolderen.

Waar kan je die dingen kopen voor 10E? >:)

[ Voor 74% gewijzigd door JuuL20 op 25-09-2006 18:25 ]

• Engineer
.

[ Voor 110% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:32 ]

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Als hij gewoon de stroom levert en de meter laat 0 A zien dan zit het echt wel goed qua koeling van de torren.
Ik zou het bij die shunt weerstand zoeken, bij je meter schakeling.

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Ik heb ook zo'n ding staan, maar dan de 35V @ 45A versie. Incl. schema's. Als je er behoefte aan hebt, wil ik er wel scans van maken.

M'n Oma is een site aan het haken.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jeemig zeg, hoe komen jullie toch aan die dikke Delta supply's?? Ik zou er een moord voor doen..
Moet het doen met een simpele 0-15V 0-18A Delta lab voeding. Mocht je het ding ooit weg willen doen hou ik me aanbevolen ;-)

Maar ja, dan zal ik toch eerst krachtstroom hier in huis moeten zien te krijgen...

Die meters zullen gewoon OEM modules zijn die werken met 0-100mV sturing en een voeding van 5v of 12v. Als je de voeding en de meetingang kunt onderscheiden is het simpelweg even meten of de meetdisplay module stuk is of iets anders. Die meetmodule zal Delta ook ergens inkopen, misschien kun je de datasheet ergens op het web vinden.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kan je hier echt een spaak mee laten fikken?
Gaat hij dan niet in de veiligheid of defect?

Dit vraagt om een filmpje! :-)

Ik denk dat het goed een slecht kontakt kan zijn bij een soldering. Zodra de boel warm wordt zet het uit en maakt het geen contact meer.

• Engineer
.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:32 ]

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Klinkt als los contact ergens in je meetcircuit als ik het zo zie?
Pagina: 1