VMware Server trager dan Player?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruikte VMware Player op mijn windows XP PC om af en toe Linux te draaien (een voorgeinstalleerde Ubuntu-installatie). De beeldopbouw e.d. ging daarmee best snel. Maar omdat ik wat meer mogelijkheden wil met VMware heb ik VMware Server geinstalleerd. Toen ik die Ubuntu-installatie daarmee startte ging alles erg traag en begon ie te zeuren dat de vmware-tools niet geinstalleerd waren. Die heb ik geinstalleerd en dat ging goed, maar nog steeds is de beeldopbouw extreem traag (slepen van een venster gaat met 0,5fps oid).

Hebben meer mensen ervaring met deze producten en kun je iets zeggen over de performance van beiden? Ik kan er niks over vinden op internet, maar is de 'server'-variant misschien minder geschikt voor grafische OS'en?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
vmware server maakt een connectie via tcp terwijl de workstation dit intern doorfrummeld dus het is begrijpelijk dat dit een stuk sneller is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aha, dat zou het snelheidsverschil idd kunnen verklaren. Ik kon hier op de site van VMware en op GoT en het forum van Ubuntu niks (duidelijks) over terugvinden.

Dan maar weer terug naar VMware Player ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Palomar schreef op maandag 25 september 2006 @ 01:08:
Ik kan er niks over vinden op internet, maar is de 'server'-variant misschien minder geschikt voor grafische OS'en?
Die draai je bij voorkeur ook op een echt(e) server (met server-OS), niet op een XP doos ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device