Hallo, ik zit in een band en wij doen af en toe live optredens (kun je maar beter uit de buurt blijven) maar nu had ik een ingeving om al het geluid te mixen met een laptop. Wij zijn niet echt een grote band, een basgitaar, 2 zangers en een keyboard. en een drum niet te vergeten maar die is niet te mixen en niet interessant. Is dit te doen met een laptop? ik denk dat ik dan wel een usb creative geluidskaart moet kopen want een interne geluidskaart zal dit niet kunnen. ik hoor veel goede verhalen over Creative en ik heb ook wel vertrouwen in die geluidskaarten. Mijn laptop moet dit in principe aan kunnen (dual core 2gb geheugen binnenkort)
Ik heb al rondgekeken op het forum maar ik ben geen oplossingen tegengekomen. ik kwam hier vooral topics tegen over DJ's. Dit is ook zeker interessant maar niet van toepassing
Het is dus niet de bedoeling om als DJ te gaan draaien maar om input van muziekinstrumenten met elkaar te kunnen mixen qua volume etc. Dit zou een geweldige oplossing zijn omdat we altijd een tijdje nodig hebben voor het afmixen voor een optreden.
B.V.D
Ik heb al rondgekeken op het forum maar ik ben geen oplossingen tegengekomen. ik kwam hier vooral topics tegen over DJ's. Dit is ook zeker interessant maar niet van toepassing
Het is dus niet de bedoeling om als DJ te gaan draaien maar om input van muziekinstrumenten met elkaar te kunnen mixen qua volume etc. Dit zou een geweldige oplossing zijn omdat we altijd een tijdje nodig hebben voor het afmixen voor een optreden.
B.V.D