[HTML/CSS] Tekst naast plaatje

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 13:30
Hoe krijg ik de tekst bij met name de smalle plaatjes links of rechts naast het plaatje :

http://www.dermeister.nl/Testje/

http://www.temple.demon.nl/Testje/

[ Voor 15% gewijzigd door One_Gandalf op 26-09-2006 23:37 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie helemaal geen plaatjes, maar met float: left/right kun je het plaatje binnen de tekst uitlijnen.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

Reinier

\o/

In Firefox klappen je menu's niet uit, dus los van je oorspronkelijke vraag gaat er iets anders ook niet goed!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Hier werkt je website ook niet, maar mijn eerste ingeving als ik je probleem hoor is: tabellen?

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Reinier schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:23:
In Firefox klappen je menu's niet uit, dus los van je oorspronkelijke vraag gaat er iets anders ook niet goed!
In Opera ook niet trouwens.

Je openingspost is overigens een beetje kansloos, er is al een TR onderweg.
Wellicht moet je even laten weten wat je al geprobeert hebt en waarom je denkt dat je huidige oplossing wel zou moeten werken. Als je dat dan nog vergezeld van de relevante code kan er wellicht iemand iets zinnigs zeggen. Voor de rest; zie King_Louie

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• One_Gandalf
Ik ben totnogtoe alleen bezig geweest met Internet Explorer en hierin klappen de menu's uit. Voor met name Firefox zal ik dus nog een oplossing moeten zien te vinden. :O

De optie 'float' doet inderdaad redelijk wat ik wil. Echter in een bepaalde situatie staat het lidwoord 'De' rechtsboven naast het plaatje en de rest van de tekst onder het plaatje. Met andere woorden de optie float kan leiden tot een lelijke layout. Misschien moet ik hier nog eens over nadenken.

Mocht iemand mij intussen kunnen vertellen waarom de menu's niet uitklappen in Firefox (of Opera) dan hou ik mij aanbevolen. :)

• Reinier

Reinier

\o/

One_Gandalf schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:41:
Ik ben totnogtoe alleen bezig geweest met Internet Explorer en hierin klappen de menu's uit. Voor met name Firefox zal ik dus nog een oplossing moeten zien te vinden. :O
Da's niet de manier hae? :) Het is makkelijker om het direct goed te doen. En echt lastig is dat niet met javascript en het DOM.

• One_Gandalf
Reinier schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:59:
[...]

Da's niet de manier hae? :) Het is makkelijker om het direct goed te doen. En echt lastig is dat niet met javascript en het DOM.
Soms maak je keuzes. In dit geval heb ik gekozen voor het gebruik van CSS zonder javascript. Ik vind het niet zo erg als het dan niet DOM is. ;)

Verwijderd

Over het algemeen is het sneller om het in Firefox/Opera/Anything-but-IE te developen, en dan voor eventuele IE-bugs een hack te schrijven. Meestal werkt het dan meteen overal, en in ieder geval op de manier zoals het zou moeten (standards-compliant dus). Zo ben je er meer van verzekerd dat je site het over 10 jaar nog steeds doet.

Haal je site eens door een parser. Je kan moeilijk verwachten dat een willekeurige browser je site goed rendert als je geen HTML schrijft.

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 01:12:
Over het algemeen is het sneller om het in Firefox/Opera/Anything-but-IE te developen, en dan voor eventuele IE-bugs een hack te schrijven. Meestal werkt het dan meteen overal, en in ieder geval op de manier zoals het zou moeten (standards-compliant dus). Zo ben je er meer van verzekerd dat je site het over 10 jaar nog steeds doet.

Haal je site eens door een parser. Je kan moeilijk verwachten dat een willekeurige browser je site goed rendert als je geen HTML schrijft.
Bedankt voor de tip. Ik heb deze 'CSS-pagina' gebouw met Frontpage maar die is dus volgens jou niet 'standards-compliant'. Welke tool kan je me adviseren voor 'standards-compliant' ontwikkeling? En hoe / met welke tool kan ik de 'CSS-pagina' parsen op 'standards-compliancy'?

• Reinier

Reinier

\o/

One_Gandalf schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:10:
[...]

Soms maak je keuzes. In dit geval heb ik gekozen voor het gebruik van CSS zonder javascript. Ik vind het niet zo erg als het dan niet DOM is. ;)
Okee, op zich ben ik het met je eens. Maar je zit nu met een ontwerp wat niet functioneert in alles behalve IE. Lijkt me niet de gewenste situatie :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Zou je in het vervolg een uitgebreidere topicstart willen maken, je laat zo totaal niet zien wat je al geprobeerd hebt.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 17:29
One_Gandalf schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:35:Ik heb deze 'CSS-pagina' gebouw met Frontpage maar die is dus volgens jou niet 'standards-compliant'. Welke tool kan je me adviseren voor 'standards-compliant' ontwikkeling? En hoe / met welke tool kan ik de 'CSS-pagina' parsen op 'standards-compliancy'?
Op zich kan je best Frontpage gebruiken, ga alleen nooit uit van automatisch gegenereerde code. Maar als je gewoon zelf code klopt in de html-weergave is Frontpage prima. En makkelijk om bvb even in WYSIWYG een tabel op te stellen. Maar Frontpage is specifiek gebouwd voor IE, dus verwacht geen algemeen correcte code (zeker niet met menu's en zo). En kijk anders naar Dreamweaver, Homesite, NVU (gratis), Topstyle, ...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Inderdaad, Frontpage is nu niet echt the way to go als je een professionele en standaarden compliant website wil maken 8)7

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• One_Gandalf
Hoera, ik heb het ook werken onder Firefox:

www.temple.demon.nl/Testje

Ik weet alleen nog niet precies waarom. Ik heb de HTML door een validator gegooid en na het verwijderen van alle comment-regels uit de CSS werd de HTML juist gevalideerd.

Later het doctype nog gewijzigd en de html-tag en ineens werkt het ook in Firefox :+

Verwijderd

Zie je wel. :P Die validatie is niet alleen maar voor puristen. ;)

Hmm, bij het eerste plaatje valt precies het woordje "De" rechts van het plaatje, de rest staat er onder. Ditzelfde gebeurt bij het eerste plaatje van de Muziekzaal.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 22:45 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Beetje oftopic, maar je hebt een open directory met priveinformatie: jaarafrekeningen van de Nuon en het waterleidingbedrijf.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• One_Gandalf
Vunzz schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:20:
Beetje oftopic, maar je hebt een open directory met priveinformatie: jaarafrekeningen van de Nuon en het waterleidingbedrijf.
Nu niet meer.

• Reinier

Reinier

\o/

Werkt nu inderdaad netjes! Maar waarom heb je het een XHTML doctype gegeven terwijl je markup geen XHTML is?

En bij Atli gaat ook iets niet goed: de eerste regel valt weg (waarschijnlijk onder het plaatje) in Firefox.

[ Voor 34% gewijzigd door Reinier op 26-09-2006 23:30 ]

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:41:
Zie je wel. :P Die validatie is niet alleen maar voor puristen. ;)

Hmm, bij het eerste plaatje valt precies het woordje "De" rechts van het plaatje, de rest staat er onder. Ditzelfde gebeurt bij het eerste plaatje van de Muziekzaal.
Ja, die muziekzaal ...

Ik heb de tekst via meerdere <br>'s naar beneden gedwongen, maar dit is niet zo'n mooie oplossing. Ik zie ook dat Firefox de tekst hoger laat beginnen dan Internet Explorer. Misschien voor Firefox een extra <br> aan het begin van de teksten of een aanpassing ergens in een style.

• One_Gandalf
Reinier schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:27:
Werkt nu inderdaad netjes! Maar waarom heb je het een XHTML doctype gegeven terwijl je markup geen XHTML is?

En bij Atli gaat ook iets niet goed: de eerste regel valt weg (waarschijnlijk onder het plaatje) in Firefox.
Ik heb met dat doctype 'geprutst' om hem door de validatie te krijgen. Ik moet me nog verdiepen in het doctype want ik heb geen flauw benul wat dit betekent.

Firefox zet de tekst hoger dan Internet Explorer, daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Zie ook het vorige bericht.
Pagina: 1