Asus P5B systeem opstarten via spatiebalk

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 05:48

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik heb een E6400 systeem op een Asus P5B moederbord.

In de bios staat de optie om via de spatiebalk op te starten.

Deze optie had ik ook in mijn oude systeem (PIV met een Asus mb) en dat werkte perfect.

Helaas wil het nu niet lukken, dus nu moet ik elke keer het deurtje van mijn Sonata2 openen om op de startknop te drukken....iemand een tip?

DUGG

Verwijderd

hoe zit je toetsenbord aangesloten, bij mij zit hij via de usb aangesloten waardoor ik niet kan opstarten met een druk op de knop. Als ik een toestenbord via PS/2 aansluit is het geen probleem. Moet denk op te lossen zijn met boot on usb maar ik weet er het fijne niet van.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Bij mn p5b dlx krijgen de usb apparaten geen stroom als pc is afgesloten. En op de moederbord is er ook geen jumper voor (meestal wel, misschien heeft de p5b het wel).

Test het met een ps/2 toetsenbord

en over welke optie gaat het, ik zou ook met spatie willen opstarten.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

bordje aan ps/2 hangen!!!...als je alleen een USB stekker heb, verloopplugje kopen en je kunt starten vanaf spatiebalk.

Tubes....It's what make music music!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
Met USB toetsenbord werkt dat niet, want in MS-DOS werkt dat ook voor geen meter. Gewoon PS/2 gebruiken.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Mijn excuses, vergeten te melden...toetstenbord is via PS/2 aangesloten, vandaar ook mijn vraag.

Overigens kent het BIOS ook de optie om via een USB-muis op te starten, maar helaas, dat werkt ook niet.

DUGG

Verwijderd

Mach schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:07:
Mijn excuses, vergeten te melden...toetstenbord is via PS/2 aangesloten, vandaar ook mijn vraag.

Overigens kent het BIOS ook de optie om via een USB-muis op te starten, maar helaas, dat werkt ook niet.
Ik meen te weten dat je op het moederboard (ergens links bovenin) een jumper om kan zetten om de functie te enablen.

Power On By PS/2 Keyboard [Disabled]
Allows you to disable the Power On by PS/2 keyboard function or set specific keys on the PS/2 keyboard to turn on the system. This feature requires an ATX power supply that provides at least 1A on the +5VSB lead.
Configuration options: [Disabled] [Space Bar] [Ctrl-Esc] [Power Key]

Power On By PS/2 Mouse [Disabled]
When set to [Enabled], this parameter allows you to use the PS/2 mouse to turn on the system. This feature requires an ATX power supply that provides at least 1A on the +5VSB lead. Configuration options: [Disabled] [Enabled]

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 15:32 ]

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:12:
[...]

Ik meen te weten dat je op het moederboard (ergens links bovenin) een jumper om kan zetten om de functie te enablen.

Power On By PS/2 Keyboard [Disabled]
Allows you to disable the Power On by PS/2 keyboard function or set specific keys on the PS/2 keyboard to turn on the system. This feature requires an ATX power supply that provides at least 1A on the +5VSB lead.
Configuration options: [Disabled] [Space Bar] [Ctrl-Esc] [Power Key]

Power On By PS/2 Mouse [Disabled]
When set to [Enabled], this parameter allows you to use the PS/2 mouse to turn on the system. This feature requires an ATX power supply that provides at least 1A on the +5VSB lead. Configuration options: [Disabled] [Enabled]
Nou ben ik geen electrotechnicus, maar ik verwacht dat de Antec Smartpower2.0 450w die in mijn Sonata2 zit, hierin kan voorzien...of niet ?

DUGG

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

hier http://www.antec.com/specs/SP450_spe_eu.html staan de specs van een normale smartpower 2.0 450, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat die in de sonata 2 (heb ik zelf ook) een speciale versie is. Maar ik denk niet dat dit verschil maakt voor de prestaties.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

misschien moet je ook nog een jumpertje op het moederbord verzetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tiswat schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:18:
Met USB toetsenbord werkt dat niet, want in MS-DOS werkt dat ook voor geen meter. Gewoon PS/2 gebruiken.
Het booten van je systeem staat alleen los van je OS. Dat betekent dus dat je ook prima met een USB keyboard kunt booten door op een spatiebalk te rammen.

Voor de TS, kijk eens hoe de energiesettings staan in je bios en probeer die evt eens te veranderen.

Verwijderd

ff gecheckt: volgens de handleiding: jumpertje omzetten.............
Pagina: 1