Toon posts:

css background-image niet in het midden

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb op mijn HTML&CSS-pagina's allemaal div's en background-images staan van exact dezelfde grootte. Sommige worden wel goed uitgelijnd en sommigen niet. Met de 'background-repeat'-tag kan er wel gemultiplied worden, alleen met afgeronde hoekjes komt er een ster in het midden.

Weet iemand een oplossing?

dit heb ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerdaronhaar.nl/divimageuitlijnen.bmp
code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#bodyInnerRight{
    position: absolute;
    width: 545px;
    height: 350px;
    float: right;
    text-align:left;
    background-image: url("images/lichtgeel_545350.jpg");
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: left top;
    left: 155px;
}

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Is dat een screenshot van hoe het er uitziet met deze code :?

Verder kan ik geen touw vastknopen aan je verhaal. Een opmerking over je code heb ik wel: absoluut postioneren en floaten tegelijk wordt geen succes. Het is of het ene of het andere :)

De properties die je nu gebruikt, horen de klus gewoonlijk te klaren. Daar zie ik zo snel geen fout.

[ Voor 17% gewijzigd door Rowanov op 24-09-2006 22:38 ]

Verwijderd

Heel verhaal getikt net, maar nu snap ik eindelijk een beetje wat je bedoelt (op die ster na dan... :/ ), dus verhaaltje maar weer weg :P. Beetje onduidelijke opstartpost.

Haal om te beginnen inderdaad die float right weg. Verder moet 't goed zijn lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 02:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 02:40:
Heel verhaal getikt net, maar nu snap ik eindelijk een beetje wat je bedoelt (op die ster na dan... :/ ), dus verhaaltje maar weer weg :P. Beetje onduidelijke opstartpost.

Haal om te beginnen inderdaad die float right weg. Verder moet 't goed zijn lijkt me.
Hey, bedankt voor de posts. Oke ik zal de "float:right" weghalen, alleen het probleem blijft. Het gaat namelijk om de volgende site:
www.gerdaronhaar.nl/overgerda.html

Die 'ster' komt te voorschijn als er 4 plaatjes met ronde hoekjes tegen elkaar aangeplakt geplakt worden met de afrondingen in het midden.

help me!!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hier lijkt alles goed...

copyright heeft trouwens irritant rode bgcolor.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar hier helaas niet, dit zie ik in m'n IE7 browser:

Afbeeldingslocatie: http://www.gerdaronhaar.nl/uitlijnenafbeelding.jpg
Op de punten hoort een afronding (zoals op de hele website is gebruikt) en in het midden hoort de afbeelding niet gemultiplied te worden. De afbeelding begint dus niet vanaf links bovenin.

"copyright heeft trouwens irritant rode bgcolor."
Thanks voor de tip, zal het misschien aanpassen...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je wilt de background laten stretchen? Dat gaat niet werken zo.
Je zult 3 divs moeten maken; top, middle en bottom. Aan top hang je een image, op middle een background color en op de bottom weer een image. Maar als het blok toch een vaste hoogte en breedte heeft, waarom maak je de achtergrond dan niet op maat?

Verwijderd

Topicstarter
g00fy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:53:
Je wilt de background laten stretchen? Dat gaat niet werken zo.
Je zult 3 divs moeten maken; top, middle en bottom. Aan top hang je een image, op middle een background color en op de bottom weer een image. Maar als het blok toch een vaste hoogte en breedte heeft, waarom maak je de achtergrond dan niet op maat?
sorry, je hebt het verkeerd gezien; de background ( het rode plaatje met de ronde hoekjes) is op maat gemaakt, maar wordt niet gelijk met de div getoond. (zie eerste bericht)

Oplossing iemand???

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Hij hoort standaard op top left oftwel 0%, 0% te staan.

Het lijkt alsof hij je element met de position: absolute; icm met de left: 155px; je element verschuift zoals het hoort, maar dat je achtergrond het er niet mee eens is en ik kan het niet corrigeren met background positionering.

Misschien kan je kijken naar een oplossing waar je maar 1 achtergrondplaatje gebruikt, ipv allemaal losse. Dit zal voor je site niets uitmaken, aangezien alles toch gefixeerde afmetingen heeft. Een andere oplossing is om iets minder loos te gaan met absolute positionering :P

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#bodyInnerRight {
 background-attachment:scroll; /* ipv fixed */
}

Dit lost het op hier. Volgens mij worden fixed backgrounds altijd geplaatst tov de viewport.
En scroll is de default waarde, dus je kunt die regel weghalen.

offtopic:
Mijn zusje is al een paar dagen verdiept in boeken van die mevrouw :)

[ Voor 59% gewijzigd door user109731 op 02-10-2006 10:39 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ah, kijk, dat had ik over het hoofd gezien. Vond het al zo vreemd dat ik met percentages de achtergrond niet kon verschuiven 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Grote prutser schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:21:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#bodyInnerRight {
 background-attachment:scroll; /* ipv fixed */
}

Dit lost het op hier. Volgens mij worden fixed backgrounds altijd geplaatst tov de viewport.
En scroll is de default waarde, dus je kunt die regel weghalen.

offtopic:
Mijn zusje is al een paar dagen verdiept in boeken van die mevrouw :)
bedankt, dit lost het een beetje op. (de afbeelding scrolt nu mee en dus ook de ronde hoekjes linksonder en linksboven, maarja zo erg is dat nu ook weer niet :) )

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:55:
[...]
bedankt, dit lost het een beetje op. (de afbeelding scrolt nu mee en dus ook de ronde hoekjes linksonder en linksboven, maarja zo erg is dat nu ook weer niet :) )
In IE jah, niet in de echte browsers :) Gaat volgens mij weer regelrecht in tegen de CSS-standaard:
If an element has a scrolling mechanism (see 'overflow'), a 'fixed' background doesn't move with the element, and a 'scroll' background doesn't move with the scrolling mechanism.

[ Voor 34% gewijzigd door user109731 op 02-10-2006 13:00 ]

Pagina: 1