BSOD's na celeron 600@900 ipv p2 350

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Als ik mijn CPU stress door bijvoorbeeld Q3 of het herbouwen van mijn mailbox van Calypso krijg ik een IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL BSOD waarna hij snel automatisch reboot.

Met mijn oude P2 350 in het zelfde bord (ASUS P2B rev 1.02 BIOS ver 1.12) gaf geen problemen en geeft deze problemen ook niet als ik hem weer terug plaats, dus het ligt zeker aan de overclock.

Het is een Celly II 600 in een Abit SlotKET!!! op 2.0 volt (lager is minder stabiel, hoger bijvoorbeeld 2.1 start niet op). Er zit op dit moment de standaard koeler op van de boxed set.

Zou ik een nieuwe koeler moeten kopen, of kan ik deze koeler een beetje bijschuren en schaven zodat ik hem kan blijven gebruiken? Op zich zit dat witte 'plakkertje' er nog wel op, hoewel ik zelf nog een heel dun laagje koelpaste heb gebruikt.

iOS developer

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Nooit plakkertjes (thermal pads) samen met koelpasta gebruiken.... Ze zijn erg egoïstisch en kunnen absoluut niet goed samenwerken. Of het één of het ander dus.
Advies: haal die plakker d'r af (heel goed eraf, met terpentine of zo, zodat er absoluut geen sticky goo meer op zit) en doe dan een dun laagje koelpasta tussen je core en heatsink.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Koop dus een betere koeler en alleen pasta gebruiken (of probeer eerst deze koeler met alleen pasta). Pasta is altijd beter.
Maar het lijkt er dus op dat je gewoon pech hebt en dat deze celeron niet een FSB van 100 aan kan. Mijn Celeron geeft vage geheugen fouten e.d. op 1.7 volt, 1.8 volt gaat goed, ook op 927 mhz.

Is het een Cc0 celeron?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb het idee dat het gewoon NET niet gaat, want ik kan rustig 3 uur achter elkaar internetten en andere lichte tot middelzware taken achter elkaar doen.

Pas bij de SiSoft Sandra geheugenbench (niet eens bij de processorbench!) en bij Quake 3 gebeurt dit, als het systeem dus een minuut of 5-10 de volle laag krijgt.

De heatsink wordt hooguit lauwwarm, nooit echt heet. Ik weet niet of ik die Cc0 stepping heb, daar heb ik niet op gelet |:(

Ik ga vanavond ff proberen hoe het gaat zonder dat plakkertje met alleen pasta, ik neem aan dat de koeler ook zonder het plakkertje gewoon stevig tegen de core aan zit?

iOS developer

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat plakkertje is niet bedoeld om hem vast te houden hoor ;) is alleen voor de warmte overdracht en dat doet pasta toch beter.