Moeite om te kiezen tussen twee Toshiba laptops

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 00:45
Voor mijn neef 'mag' ik een mooie laptop uitzoeken. Budget: circa € 800,-. Wat gaat hij ermee doen: internetten (draadloos), mailen, tekstverwerken, branden en af en toe een spel spelen. Hij wil 'wel een snelle'.

Ik twijfel nog tussen de volgende laptops:

Toshiba S. A110-225 (http://nl.computers.toshi...=117743&toshibaShop=false)
Intel Centrino Duo 1,6 Ghz
512 mb intern
80 gb sata 5400 rpm
Intel GMA 945 graphics

Toshiba S. L100-129 (http://www.misco.nl/produ...201024MB%2080GB%20XPH.htm)
Intel Core Solo T1300 1,6 Ghz
1 gb intern
80 gb sata 5400 rpm
Intel GMA 950 graphics

Momenteel heb ik hem vooralsnog de eerste aangeraden (voornamelijk vanwege de processor), met het advies om er 512 mb intern geheugen bij te prikken. Niettemin twijfel ik over de grafische prestaties. Zit er veel verschil tussen de GMA 945 en de GMA 950?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk niet dat daar veel verschil in zit. Heb je al benchmarks gezocht? Beide zijn interne grafische chips, dus bagger voor games. Ik weet niet wat voor spellen hij speelt? Voor de rest van de eisen die hij stelt voldoen beide laptops, en eigenlijk alle laptops (met wifi dan) wel.

• Poeh
Ik kan eigenlijk helemaal niets over de GMA 945 vinden (zelfs niet op de website van Intel).

• Poeh
Jullie misschien wel?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:36

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als ik zo even op de Intel-site rondkijk, lijkt het of 945 de aanduiding van de chipset is en 950 de aanduiding van de G(raphics) M(edia) A(ccelerator) van de 945-chipset. Dan zou het dus een notatie-kwestie zijn, maar er op neer komen dat allebeide dezelfde grafische chip hebben.
In dat geval zou ik kiezen voor de tweede, wegens de 1gb intern. Voor wat hij er mee gaat doen hoeft-ie geen dualcore. Voor de rest, wat RoD al zei, van interne grafische chips moet je niet veel verwachten, een gamepje op de laagste settings werkt wel, maar goed gamen met een laptop voor dat budget zal je niet lukken.

Rail Away!