Toon posts:

VOIP + onaangenaam geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is het zo dat elke keer dat ik VOIP gebruik, of het nou is met Skype of met Google Talk (MSN heb ik nog niet geprobeerd), dat degene aan de andere kant van de lijn een GIGANTISCH 'onaangenaam' geluid hoort. Heel hoge tonen, moeilijk te omschrijven, maar zeker digitaal.

Ik heb alle kanalen (aux in, spdif, noem het maar op) behalve de microfoon-ingang en de wave-uitgang uitgeschakeld, dus daar ligt het niet aan. Ik heb een Realtek HD geluidskaart met de rest van de standaardconfiguratie van de MD8808.

Wie weet waar het aan zou kunnen liggen?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Als je in zelf wat geluid opneemt en afspeelt, heb je er dan ook last van? Zo ja, dan zit het probleem toch ergens in de opname. Micorfoon kapot of mischien een probleem met de geluidskaart.

Anders zou je eens moeten gaan kijken naar de instellingen en compressie van je VOIP programma.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de pc aangesloten op een geaard stopcontact? Ik heb bv zelf last van brom en piepen wanneer ik dit niet doe.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat opgenomen en weer afgespeeld en er was niets mis mee, behalve inderdaad die brom die komt omdat ik geen geaard stopcontact heb hiero... Maar dat is constant en het zorgt er niet voor dat die ander zich kapotschrikt van dat takkegeluid...

Nog meer ideeën?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

samo

yo/wassup

Is het misschien gewoon rondzingen van de lijn? Gebruik eens een koptelefoon.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Rondzingen van de lijn is bij VOIP gewoon echo, daar heb je vrij weinig last van. Btw, ik gebruik al een headset.
Pagina: 1