Toon posts:

PC op afstand overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met div. software waarmee je een pc via internet kan overnemen ?

Ik zoek iets dergelijks als "hulp op afstand" maar dan wat gewoon over port 80 werkt.

met andere woorden, ik wil niet bij iedereen de router config hoeven aanpassen omdat ik ander via hulp op afstand niet kan connecten.

Er bestaat software die dat gewoon over port 80/443 doet en altijd werkt ongeacht de router/firewall configuratie.

Symantec bijv. gebruikt Webex wat mij een prima optie lijkt, alleen is de software een beetje duur.

kan iemand iets adviseren ?

alvast bedankt.

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Radmin.

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-07 11:16
vnc met listening client.
de persoon die je moet helpen hoeft dan alleen vnc te installen en op add client te klikken.
en jij moet poort 5500 doorlinken
het is eigenlijk een omgekeerde server(client is server en server is client als het ware)

Verwijderd

dameware, kun je ook instellen aan de client kant op port 80.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jurp5 schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:22:
en jij moet poort 5500 doorlinken
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:25:
dameware, kun je ook instellen aan de client kant op port 80.
Wat was niet duidelijk aan het volgende;
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:19:met andere woorden, ik wil niet bij iedereen de router config hoeven aanpassen omdat ik ander via hulp op afstand niet kan connecten.

Er bestaat software die dat gewoon over port 80/443 doet en altijd werkt ongeacht de router/firewall configuratie.
Als je niets op de router wil aanpassen, wil je dat lijkt me ook niet op de clients hoeven doen, anders heb je alsnog hetzelfde hoeveelheid werk.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 24-09-2006 19:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik weet wel dat er in IIS een optie zit om via http de desktop over te nemen, maar dan moet je dat alsnog bij elke client installeren.. ben je meer werk kwijt dan een poort doormappen (3389 is het trouwens, geen 5500..)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Volgens mij kan www.logmein.com (gewoon de free variant) dit wel.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sluuut schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:27:
Ik weet wel dat er in IIS een optie zit om via http de desktop over te nemen, maar dan moet je dat alsnog bij elke client installeren.. ben je meer werk kwijt dan een poort doormappen (3389 is het trouwens, geen 5500..)
3389 is de standaard poort voor Remote Desktop, maar 5500 voor zover ik ge-googled heb voor VNC

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:32:
[...]

3389 is de standaard poort voor Remote Desktop, maar 5500 voor zover ik ge-googled heb voor VNC
VNC server is 5900. De listening client is wel 5500.

[ Voor 8% gewijzigd door GlowMouse op 24-09-2006 19:34 ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-07 21:16
Volgens mij moet het gewoon met (ultra)VNC kunnen.
Je kan de server dan gewoon op port80 laten luisteren..
ipv van 5900 op 80 dus.
Succes

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 22:27

wowi

http://www.microsoft.com/...arted/webconoverview.mspx

Dit zoek jij ;)

Poort kun je ook veranderen met een registerkey

[ Voor 20% gewijzigd door wowi op 24-09-2006 19:41 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee volgens mij zoekt hij iets waarmee hij op de clients/routers niets hoeft in te stellen. Nu moet je alsnog wat op de clients instellen. Namelijk de listening port van RDP.

Verwijderd

Dat over poort 80 is leuk.
Voor uitgaand zal dat meestal wel werken, anders kun je tenslotte ook niet internetten.

Alleen voor de andere kant (inkomend) zul je denk ik altijd wel iets moeten aanpassen.
Een beetje router staat standaard gewoon dicht (of in NAT mode).

Stel dat je het router probleem niet hebt, dan kun je bij genoeg van die installaties een scripje gebruiken (desnoods een zelfgebouwde MSI file) waarbij het poort nr automatisch goed gezet wordt.
Die clients zullen tenslotte denk ik nooit default op poort 80 staan ivm poort conflicten.

Daarnaast moet je dan ook nog het geluk hebben dat bijv een Windows firewall die poort ook toe laat (vanaf xpSP2 staat die immers standaard aan, en ook dat ding blocked gewoon poort 80 voor inkomend verkeer). Dat zul je dan toch ook moeten aanpassen.

Je ontkomt er volgens mij gewoo niet aan om iets te moeten aanpassen op danwel een router of client.

Verwijderd

netviewer schijnt wel handig te zijn, geen moeilijke client installs/configuratie etc.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:05
Volgens mij kan je met MSN gewoon zonder portmappings hulp op afstand bieden, tenminste ik heb mij zus haar scherm wel eens overgenomen op afstand zonder portmappings aan beide kanten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 22:27

wowi

Gunner schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:05:
[...]

Nee volgens mij zoekt hij iets waarmee hij op de clients/routers niets hoeft in te stellen. Nu moet je alsnog wat op de clients instellen. Namelijk de listening port van RDP.
Dat is wel waar ja snikkkk ;(

Moeilijk dan denk ik ?? Wel een interessant topic trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door wowi op 24-09-2006 23:43 ]

Verwijderd

wowi schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:42:
[...]

Dat is wel waar ja snikkkk ;(

Moeilijk dan denk ik ?? Wel een interessant topic trouwens
Ik denk dat logmein (www.logmein.com) dat wel kan. Ik heb het even geprobeerd en ik maak zonder portforwarding via de site (dus van buiten) verbinding met mijn PC.
En in de log staat dan ook mijn externe ip adres + hostnaam. Dus dat moet dan lukken zonder verdere dingen in te stellen.

• Archie_T
En wellicht als oplossing is de router configureren zodat je van buiten de portmappings kan aanmaken. Hoewel ik nog steeds denk dat MSN het beste werkt ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Archie_T schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:23:
En wellicht als oplossing is de router configureren zodat je van buiten de portmappings kan aanmaken. Hoewel ik nog steeds denk dat MSN het beste werkt ;)
Bij je vriendin wel maar in mening bedrijfsnetwerk niet. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:57:

Ik denk dat logmein (www.logmein.com) dat wel kan. Ik heb het even geprobeerd en ik maak zonder portforwarding via de site (dus van buiten) verbinding met mijn PC.
En in de log staat dan ook mijn externe ip adres + hostnaam. Dus dat moet dan lukken zonder verdere dingen in te stellen.
Luistert allen naar Kev0!! :)
Logmein werkt heen en weer. Ik kan er mijn pc thuis mee benaderen en ook mijn pc op het werk vanaf thuis. En dat ondanks de firewalls etc die alle andere remote opties blokkeren.
Normaal gesproken moet je een VPN-connectie openen en een speciaal kastje thuis hebben. En met logmein dus niet :)

En nog mooier..... het is gratis!!!

• Archie_T
Gunner schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:30:
[...]

Bij je vriendin wel maar in mening bedrijfsnetwerk niet. ;)
mijn zus... ;)
Dat begreep ik uit zijn verhaal en zie ook nergens bij TS dat het bedrijfsmatig moet. Er wordt gezegd dat Webex te duur is, wat mij toch de beste oplossing lijkt. Dus TS: wat is je budget en is het voor een bedrijf of om je familieleden support te bieden?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:48:
Je bedoelt dat het tijdelijk gratis is.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

SingleClick (SC) van UltraVNC.

Ik heb op mijn site een executable staan die mensen kunnen downloaden en uitvoeren. Ze krijgen dan een bevestigings-schermpje en als ze op OK drukken dan neemt mijn computer hun desktop over. Ze hoeven daarvoor NIETS te configureren. Ik gebruik dit al twee jaar zo'n twee keer per dag en ik ben nog niemand tegengekomen bij wie het niet werkt. De gebruiker hoeft niets te installeren, het programma laat geen sporen na en het is nagenoeg fool-proof. De gebruikers zitten thuis, bij anderen op kantoor en bij ons op kantoor.

http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Je moet alleen op je eigen computer de listener service draaien en evt. je EIGEN poort xx openzetten. Dat is dus één keer configureren en daarna kan je het voor iedereen gebruiken.

/edit
UltraVNC (en sc) is open-source en gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door CmdrKeen op 29-09-2006 15:53 ]

Bloed, zweet & koffie

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bijna alle remoting software moet je instellen in de firewall/router

Waarom, omdat je vanaf buiten een verbinding wil opzetten naar je systeem. Ik ken eigenlijk alleen www.logmein.com die zelfs door proxy's en firewalls werkt.
De logmein client houdt verbinding met de logmein website, er wordt dus zeg maar een verbinding vanaf de pc geopend, niet andersom.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 08:28

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zet RDP gewoon op poort 80. Lekker makkelijk. Had geen zin moeilijk te doen en dat werkt prima.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Viper® schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:56:
Bijna alle remoting software moet je instellen in de firewall/router
...
De logmein client houdt verbinding met de logmein website, er wordt dus zeg maar een verbinding vanaf de pc geopend, niet andersom.
SingleClick van UltraVNC werkt ook andersom: de gebruiker downloadt en start actief de server en maakt verbinding naar de listener service (=client) op de computer van de "overnemer".

Daarom hoeft de gebruiker zijn eigen router/firewall niet aan te passen.

Bloed, zweet & koffie

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vorkbaard schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:01:
[...]

SingleClick van UltraVNC werkt ook andersom: de gebruiker downloadt en start actief de server en maakt verbinding naar de listener service (=client) op de computer van de "overnemer".

Daarom hoeft de gebruiker zijn eigen router/firewall niet aan te passen.
Ok, ja die kende ik niet.

zoals ik al zei, er zijn er vast meer. Maar dit is wel de 'enige' manier om soms te werken
DropDeadGorgeous schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:01:
Zet RDP gewoon op poort 80. Lekker makkelijk. Had geen zin moeilijk te doen en dat werkt prima.
Zo dus:

How to change the listening port for Remote Desktop

Werkt super, maar helaas kon ik vanaf me WM5 Mda pro de terminal service client niet gebruiken omdat deze geen optie tot poorten heeft :(

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 29-09-2006 16:04 ]

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
TeamViewer is ook een leuke. Gratis tot 20 minuten per sessie.

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:48:
[...]

Luistert allen naar Kev0!! :)
Logmein werkt heen en weer. Ik kan er mijn pc thuis mee benaderen en ook mijn pc op het werk vanaf thuis. En dat ondanks de firewalls etc die alle andere remote opties blokkeren.
Normaal gesproken moet je een VPN-connectie openen en een speciaal kastje thuis hebben. En met logmein dus niet :)

Hehe :D

nogmaals, het werkt inderdaad perfect, zonder portforward etc. Dus mocht je deze nog niet geprobeerd hebben dan zou ik dat proberen voordat je gaat klooien met poorten en moeilijke dingen doet ;)

Heb er namelijk nog verder wat mee getest, en ik kan zelfs achter een router zonder portforward een Virtual Machine benaderen vanaf een ander redelijk beveiligd extern netwerk.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Viper® schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:03:
Werkt super, maar helaas kon ik vanaf me WM5 Mda pro de terminal service client niet gebruiken omdat deze geen optie tot poorten heeft :(
Hij geeft echt een foutmelding als je in het hostname veld aangeeft 'host:80' ?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
ik gebruik remotely anywhere. http://www.remotelyanywhere.com/
Met dit kun je alles, ftp'en, overnemen, op afstand rebooten etc etc.

werkt voor mij perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door guido09 op 29-09-2006 16:22 ]

been there, done that, bought the T-shirt

Pagina: 1