Gigabyte of Asus?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 10:59
Ik wil een computer samenstellen en denk dat onderstaande de betere moederborden zijn. (moest dit niet zijn, graag jullie advies dan)
Ik heb de technische gegevens bekeken van deze moederborden maar is voor mij een beetje chinees, dus graag jullie verdere hulp.

gigabyte GA-G1975X
gigabyte GA-G1975X-C
gigabyte GA-965P-DQ6

asus P5W DH Deluxe
asus P5W64 WS Professional

Had graag geweten welke nu een goede is.
Het zou voor de Intel core 2 duo E6600 zijn.
En is Gigabyte evenwaardig aan Asus?

Ik dacht gelezen te hebben dat de Intel chipset 975X beter was dan de 965 chipset. Maar in een computerwinkel zeiden ze me dat de 965 chipset nieuwer was (zei verwezen naar gigabyte GA-965P-DQ6) en daardoor ook beter was. En hier op tweakers (klik) lees ik dat de 965 chipset DDR-800 geheugen ondersteunt en gebaseerd is op de ICH8R-southbridge, en de 975X chipset gebaseerd is op de ICH7R-southbridge. Is deze nu een nieuwere of gewoon een andere southbridge?

[ Voor 3% gewijzigd door buffy1966 op 24-09-2006 19:12 ]

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 20:28
Zover ik weet zijn alle moederborden met een 975X geschikt voor de Core 2 Duo, maar niet alle moederborden met een 965 zijn er ook geschikt voor. Ik denk ik dus de 975X nieuwer is, maar ik weet het niet zeker.

Als je nog even wilt wachten komen volgende maand de nieuwe chipsets van NVidia en ATi uit, die zijn dan zeker het nieuwst ;) en ondersteunen misschien nog wat nuttige nieuwe dingen. Zie ook nieuws: 'Nieuwe Core 2 Duo-chipsets ATi en nVidia in oktober'

Overigens doet je linkje het niet ;)te laat

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 10:59
_BRAINLESS schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:13:
Als je nog even wilt wachten komen volgende maand de nieuwe chipsets van NVidia en ATi uit, die zijn dan zeker het nieuwst ;) en ondersteunen misschien nog wat nuttige nieuwe dingen. Zie ook nieuws: 'Nieuwe Core 2 Duo-chipsets ATi en nVidia in oktober'
Maar ik zou een aparte videokaart nemen. Dus heb ik die Nvidia of Ati chipset niet nodig denk ik.
In dezelfde winkel zeiden ze me trouwens ook dat ze meer vertrouwen in een Intel chipset hadden. Dit omdat het van dezelfde fabriek is: Intel processor en Intel chipset.

Verwijderd

_BRAINLESS schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:13:
Zover ik weet zijn alle moederborden met een 975X geschikt voor de Core 2 Duo, maar niet alle moederborden met een 965 zijn er ook geschikt voor. Ik denk ik dus de 975X nieuwer is, maar ik weet het niet zeker.

Overigens doet je linkje het niet ;)te laat
Het is net andersom.
Dus 965 chipset is uitgebracht voor Core 2 Duo.
975x chipset ondersteunt Core 2 Duo ook maar dus niet alle versie's.

Voeg aan je lijstje ook even de Asus P5B Deluxe toe.
Dat is ook een 965 moederbord en kun je zien als concurrent van de Gigabyte GA-965P-DQ6.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 19:31 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
buffy1966 schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:09:

Ik heb de technische gegevens bekeken van deze moederborden maar is voor mij een beetje chinees, dus graag jullie verdere hulp.
Asus en Gigabyte maken beide prima borden. Wat jij moet doen is kijken welke (on-board) functies en features je nodig denkt te hebben, zo kun je al een aantal borden wegstrepen.

Voor specifieke eigenschappen van de chipsets, zie de vele delen over de Conroe moederborden: [Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV In de topicstarts staat nml. vrij veel informatie en met de zoekfunctie kun je verder ook nog heel wat terugvinden. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.