Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Mijn vader belde net en zei dat z'n oude sharp mini dv recorder het nou echt wel had begeven. Super groot ding, geen kwaliteit. In de film zitten steeds blokes en de batterij wou alleen nog opladen.
Dus zegt hij tegen mij "ik moet even een nieuwe video camera kopen" EVEN! (de vorige keer dat mijn vader even! iets gekocht had had hij een fotocamera met een sluitertijd van 5 uur gekocht :P )
Dus daar stak ik even een stokje voor. Vandaar dat ik dus nu op zoek ben naar een mooie video camera.
Ik heb deze gevonden: http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=MC%23J67
Maar ik heb niet zo gek veel verstand van wat er allemaal nieuw is in de videocamera wereld. Deze lijkt me wel mooi maar ik zou ook graag foto(tjes) er mee willen maken.
Dit is wat ik z'n beetje zoek:
. HD camera (of DVD) (GEEN BANDJES! :( )
. Goede kwaliteit opnamen
. Veel leuke functies
. Foto functie (optioneel)
. Niet boven de 600 euro

Ik vind die Everio dingen wel mooi maar ik heb gewoon geen idee wat er nog meer op de markt is. Dus vroeg ik me af of er hier tweakers zijn die een videocamera hebben waarvan ze zeggen "deze moet je hebben" Mijn vader gebruikt hem om hockeywedstrijden mee op te nemen en ik om professionele films te maken (adobe, pinnacle voor school etc etc, doe veel met video)
Ik heb gezocht op google, review etc etc maar geen idee wat ik moet hebben.
Dus wat raden jullie mij aan?

Groetjes _/-\o_

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

OMX2000

By any means necessary...

Die JVC's heb ik een keer in mijn handen gehad, en ik vond de beeldkwaliteit echt niks om over naar huis te schrijven.

Als je geen bandjes wilt kom je in de prijsklasse vrijwel zeker bij Sony terecht.

Als je wel bandjes zou willen zou ik voor een Panasonic 3ccd camera gaan. Beste beeldkwaliteit in hun prijsklasse...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die jvc beeldkwaliteit dan slecht op het schermpje of op de pc?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

OMX2000

By any means necessary...

Ik zou zeggen kijk hier even rond : http://www.camcorderinfo.com/ Ikzelf heb een voorkeur voor Panasonic camera's, maar ik denk dat je zelf ff een lijst moet maken van camera's die je aanspreken, en dan bij bijv. een mediamarkt kijken of hij je goed ligt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Lees dit eerst even:
http://www.cnet.com.au/ca...39035915,240061716,00.htm

Als je *niet* van plan bent beelden te bewerken (dus een compilatie maken, titeltjes toevoegen, DVD-menuutje erbij, muziekje d'r onder enz), dan zou ik zo'n DVD ding kopen. Dan is het niet meer dan de rec knop indrukken en filmen tot het schijfje vol is en dan in je speler stoppen.

Echter zodra je gaat monteren heeft dat DVD-systeem opeens een niet gering aantal nadelen waaronder de Mpeg2 compressie die sowieso in die camcorders niet van al te beste kwaliteit is en not to mention als je het het beeld (na bewerking) wéér naar DVD moet comprimeren.

Verder is MiniDV samen met firewire al zo lang op de markt dat alles er mee werkt... ik moet nog maar zien dat zo'n DVD film van zo'n schijfje zich altijd probleemloos laat kopieren naar PC, zich laat openen door het programma dat jij wil gebruiken en dan ook nog eens soepel werkt (mpeg2 video editten kost nogal wat meer rekenkracht dan DV)

Verder weet ik niet hoe het nu is, maar het is toch weer knap lullig als de speler van je oma nou net niet het schijfje wil lezen waar de musical van d'r kleinzoon op staat.

Waar het eigenlijk op neer komt: nieuwer is niet altijd beter.

Interessanter is wat de maximale groothoek van het ding is. Of het een 3CCD camera is, hoeveel licht ie nodig heeft om nog goeie kleure weer te geven, of je er een externe microfoon op kan aansluiten. Wil je in 16x9 opnemen? (en zo ja, let dan op dat je geen camera koopt die slechts zwarte randen toevoegd, maar écht anamorphic 16x9 is!) Verder: optische beeldstabilisatie is beter dan de digitale. Voor digitale beeldstabilisatie gaat de sluitertijd omhoog (van 1/50e naar 1/100e bij de sony's) met als gevolg dat je weer meer licht nodig hebt... en in het geval van een tekort daaraan gaat de digitale gain omhoog waardoor je weer meer ruis en fletse kleuren krijgt...

Er is dus méér dan alleen de vraag: wordt het een DVD of een MiniDV camcorder ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Undertaker2 op 24-09-2006 19:37 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
ok,
dus jullie raden geen hd aan.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Dat je niet "even" een camera wilt gaan kopen betekend niet dat je eerst "even" ons wat aan laat dragen. Iets uitzoeken moet je zelf doen, pas als je wat gevonden hebt en je komt er dan nog niet uit, kan je hier een vraag stellen die gericht is. Dat maakt het voor ons makkelijker en jij weet echt wat je koopt omdat je jezelf erin verdiept hebt.
Niet de reden voor het slotje maar wel het vermelden waard: videocamera's horen thuis in Audio, Video & HiFi...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.