A8N-E & X2 4200 problemen met clocken

Pagina: 1
Acties:

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een A8N-E & een X2 4200 in mijn werkstation.

Op mijn server draai ik al een tijd met een A8N-E & een X2 3800 naar alle tevredenheid, dus heb
wel al ervaring met het mobo en het overclocken daarvan.

Het probleem:

Ik wil een hogere kloksnelheid, de X2 3800 draait al op 2450 mhz dus die X2 4200 zal dat minimaal wel kunnen halen denk ik? Ik zet in de bios om te beginnen de busspeed op 220, geheugen op 333mhz en de HTT op 800. Aangezien de multiplier 11 is zou hij dan op 2420 mhz moeten draaien.

Na een reboot kijk ik in de bios en hij zegt inderdaad te draaien op 2420 mhz, echter in windows en vanaf een bootcd met analyse programma's (Hiren's bootCD) staat dat er nog steeds op 2200 mhz wordt gedraaid.

Ik heb de bios gereset, en geen resultaten. Uiteraard staat C&Q uit, dus dat is het ook niet.

Iemand ideeen? De config is bijna identiek aan die ik heb op de server.

Verwijderd

wat zegt cpu-z?

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Die laat de standaard clock zien. 2200 dus. Ik heb ondertussen op andere forums ook gezien
dat meerdere mensen hier last van hebben.

Heb ondertussen al 1006, 1010 en de allernieuwste beta bios getest, maar helaas geen resultaat.

Het vreemde is dat als ik met de hand clock, dwz met de tool van asus vanuit windows, het wel werkt.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Dit is gewoon te vreemd voor woorden, maar bij toeval heb ik ontdekt hoe ik het kan oplossen.

Ik heb geen floppy drive dus die heb ik uitstaan in de bios, maar als ik die aanzet dan werkt de overclock wel! Zet ik hem weer uit dan werkt het niet. Hoe bedoel je vreemd? 8)7 :?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je hebt het over een A8N-E, sowieso niet echt een topboardje :p Maar ff serieus, dit is wel erg strange...

Instagram / YouTube