Toon posts:

PSnelle PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op een dag besloot ik mijn PC (Compaq 1.6Ghz) weg te doen en een nieuwe te kopen. Surfen naar Alternate, wat onderdeeltjes bestellen, een uurtje knutselen en klaar is kees. Nu is het probleem dat ik de indruk heb dat hij niet veel sneller gaat dan mijn vorige.
Dit zijn de gegevens
Moederbord: P5LD2
CPU: Intel D940 3,20 Ghz
Videokaart: nvidia Geforce 6600 256mb
geh 2x512mb kingston pc2-5300 5-5-12
Voeding Enermax 500Watt

Heb zojuist 3Dmark06 gedraaid en krijg 635 punten???

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:01
BIOS reset al geprobeerd ?

Drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Je hebt windows op nieuw geinstalleerd neem ik aan... ?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:55
inderdaad alel up to date drivers geinstalleerd en mischien nieuwe bios update gedaan, ik kan me trouwens herinneren dat in de chip stond dat iemand met hetzelfde mobo als jij zijn pc met een windows tool had geflasht en dat daarna het systeem super sloom ging dus als je dat hebt gedaan zul je terug moeten flashen. in dos en dan opnieuw flashen ook in dos.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:13
Deze score kan best wel kloppen de nvidia Geforce 6600 256mb
is nu niet een hele snelle videokaart die veel punten scoort is 3dmark06
bench is in 03 of 05 en laat ons die score horen

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat is inderdaad niet echt veel die score. Maar je moet wel in je hoofd houden dat de 6600 al een sterk verouderde videokaart is, en die pentium D is ook nogal oud (ik ga er vanuit dat je een pentium hebt, en geen celeron).

edit: iemand was me al weer voor :o

offtopic: waarom een pentium :?

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 24-09-2006 18:34 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:25:
...Nu is het probleem dat ik de indruk heb dat hij niet veel sneller gaat dan mijn vorige.
...Heb zojuist 3Dmark06 gedraaid en krijg 635 punten???
Hoeveel haalde je ouwe bak dan ?? Vast geen 635 punten in 3Dmark06 !!
Edit: op een 1.6 GHz machine kan je waarschijnlijk niet eens 3Dmark06 draaien, omdat er zeer waarschijnlijk niet eens een DirectX 9 kaart in zit...

Vergeet niet: nieuwe software op nieuwe machines draait vaak net zo langzaam als oude software op oude machines. De nieuwe software kan dan wel meer, maar per saldo is je machine natuurlijk nooit "veel" sneller als een oude. Tenzij je refereert naar een specifiek programma. De boottijden van Vista op een state-of-the-art machine is niet echt veel beter is die van Windows 3.11 op een 386.
Dus de vraag is altijd: wat wil je ?? en waar heb je geld voor ??

[ Voor 8% gewijzigd door GarBaGe op 24-09-2006 18:40 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Voor slechte 3Dmark scores moet je in bestaande topics in Videoplanken & Beeldkanonnen kijken, niet in Processors, Mobo's & Geheugen.

Ik mis echter ook nogal wat informatie. Heb je al geprobeerd verschillende drivers voor je videokaart te installeren, en verwijder je de oude dan goed? Op welke manier is het systeem traag, is alleen die score laag of zijn er nog andere dingen? Draaien er vage programma's op de achtergrond die je systeem vertragen, welke programmatuur heb je allemaal geïnstalleerd (virusscanner, office, antispyware, etc)?

Zo kunnen we je niet goed helpen. Kijk eens naar de al genoemde punten, en open zonodig een nieuw topic in het juiste forum of reply op een bestaand topic afhankelijk van wat je probleem dan nog is, en geef dan alle informatie over wat je al uitgezocht hebt, dan kunnen wij je ook beter helpen :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.