Toon posts:

[XP] XP Pro SP2 installeren op HP Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent een HP Laptop(HP Pavilion dv8328ea Notebook) aangeschaft, nu wil ik hierop zelf XP Pro SP2 installeren.

Maar als ik de CD boot en XP wil installeren krijg ik deze error;

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten
en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.
U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch
programma of installatiepogramma uit te voeren.

Ik heb begrepen dat ik een programma moet downloaden en op een floppy moet zetten. En dan bij de begin van de installatie F6 moet drukken en dan moet verwijzen naar de floppy, zo zou je het probleemloos kunnen installeren.

Maar het probleem is; mijn laptop heeft geen diskette drive! Is dit op een andere manier te verhelpen?

Bijvoorbaat bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Waarschijnlijk heb je dan een S-ATA harddisk.
Ik kan mij voorstellen dat je de diskette op CD kan zetten en dan op die manier de driver voor de controller installeren.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 14:31
Ik heb toevallig twee weken geleden hetzelfde 'geintje' bij de hand gehad, en dacht dit op te lossen door de additionele drivers te laden vanaf een USB-floppy drive. Helaas ziet XP die wel de eerste keer, maar wanneer hij even later opnieuw om de drivers vraagt, is de usb-drive niet meer te benaderen. Na het nodige zoek- en leeswerk op internet, kwam ik langs een draadje op een forum waarin werd uitgelegd dat je de benodigde drivers met nlite in je installatie cd moet slipstreamen. Ik heb dit gedaan en het probleem was opgelost. Succes er mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgelost.

Ik heb in BIOS Sata Native Mode disabled and gewoon XP Pro SP2 geinstalleerd.

Vervolgens heb ik met behulp van deze tutorial alsnog de driver voor de SATA Native Mode erop gezet(Voor degene die dit probleem nog hebben)

http://forums1.itrc.hp.co...45+1159189424638+28353475

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor het posten van de oplossing, dat is zeker zinvol :)
Pagina: 1