Toon posts:

Aanschaf draadloze audio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.877 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil na de verbouwing van ons huis draadloze audio aanschaffen.
Omdat wij een afgesloten keuken hebben maar daar toch muziek willen horen en omdat we anders heel veel draden door het huis moeten leggen.

Het is de bedoeling dat het geluid in de keuken is uit te schakelen via de tuner en dan alleen in de kamer te beluisteren is.

Nu zou ik graag een surround system willen aanschaffen voor het tv met eventueel av-sync maar dit ook te gebuiken voor muziek

Is dat mogelijk, een dolby surround system aansluiten op tuner+cd-speler+radio?

Kan ik dan appart boxen aanschaffen voor de keuken die draadloos zijn? (en een surround system dat draadloos is)

Zo ja, welk surroundsystem + stereo-installatie zou je aanbevelen waarmee dit mogelijk is.

Alvast bedankt!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Ik ken ze niet, en zou je ook adviseren om geen draadloos te gebruiken. In het verleden zijn er wat setjes langs gekomen die draadloos waren maar dat was ehc niet leuk. kwaliteit was slecht, ontvangst vaak ook.

Neem een appart apparaatje in de keuken, hoeft toch niet geweldig te zijn!?!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 17:01
"ik wil na de verbouwing van ons huis draadloze audio aanschaffen."

Je kunt beter voor de verbouwing een bedraad systeem aanleggen. Een receiver met multi-room functie is dan wat je nodig hebt.
Dan kun je in twee verschillende kamers van (verschillende) muziek genieten.

Dit kan natuurlijk ook een mooie oplossing zijn.
http://www.marantz.com/ne...eu&bus=hf&spotlight_id=13

[ Voor 21% gewijzigd door brutalbasterd op 25-09-2006 17:20 ]

This message was deleted

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben je gelijk in

Ik zou dan eigenlijk graag dolby surround in de kamer willen hebben en draadloos in de keuken

Is het mogelijk dolby surround system op een nieuwe stereoinstallatie aan te sluiten en deze weer op de tv???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen.

Ik wil graag weten of het mogelijk is muziek via dobly surround te luisteren (Dus het satelietsysteem aansluiten op de stereotoren en deze weer op het tv) en of dit mooi geluid is.

Verder wilde ik weten wat de kwaliteit van draadloze audio in de keuken is

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meestal gaat zoiets via een (kleine) fm zender; je zit dus sws aan fm kwaliteit vast. (zegt dit genoeg?)

De meeste "doorsnee" versterkers hebben a + b speakers, en ik zou tóch voor bedraad kiezen (onder je huis door?).

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Onder je huis?

Nou niet bij mij :) Is het dus neit mogelijk een nieuwe stereoset te kopen en daarop home cinema set aan te sluiten?

En is muziek wel mooi op een home cinema set

En over draadloos: bedankt dat was juist mijn vraag ik weet nu denk ik wel de kwaliteit ervan

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe niet moeilijk en zet gewoon een los minisetje of een specifieke keukenradio in de keuken neer, veel goedkoper en waarschijnlijk nog beter ook.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
en even over dolby surround systeem op stereo... goede keuze of toch gewone boxen nemen en deze aansluiten op tv?

Verwijderd

Je zou overal in huis een airport express kunnen neerhangen, maar dat is nogal een dure oplossing, zeker als je dan ook nog voor ieder vertrek speakers nodig hebt :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 15:26 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:47:
en even over dolby surround systeem op stereo... goede keuze of toch gewone boxen nemen en deze aansluiten op tv?
Wat bedoel je nu met "surround op stereo" En je kan niet "gewoon boxen op de TV" aansluiten.
Waarom is een los minisetje in de keuken niet prima? Naar mijn mening denk je te moeilijk.

Je wilt surround geluid met films en leuk geluid: Koop een nette installatie met 5 luidsprekers.
Je wilt geluid in de keuken: Koop een simpel minisetje voor in de keuken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het volgende:
Voor de keuken ben ik overtuigd ja

Nu wil ik een nieuwe stereoset voor in de kamer kopen en wil ik goed geluid voor mijn tv

Nu was mijn vraag: is het mogelijk dolby suround sustem op een tuner aan te sluiten en deze dan gebruiken voor muziek én voor de tv

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:16:
Ik bedoel het volgende:
Voor de keuken ben ik overtuigd ja

Nu wil ik een nieuwe stereoset voor in de kamer kopen en wil ik goed geluid voor mijn tv

Nu was mijn vraag: is het mogelijk dolby suround sustem op een tuner aan te sluiten en deze dan gebruiken voor muziek én voor de tv
Dat lijkt me wel, zolang je een tuner kiest die meerdere ingangen heeft. Dat lijkt me niet al te moeilijk, bijna elke fatsoenlijke tuner heeft dat. Had je trouwens ook best ff zelf op kunnen zoeken lijkt me....

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En de versterker niet stereo is maar meerdere uitgangen heeft. Het dolby surround principe zit in de vesterker, niet in de speakers.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
En is dolby surround ook mooi om muziek mee af te spelen? anders kan ik beter gewone speakers kopen, deze aanslluiten op een versterker en deze op mijn tv

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:50:
En is dolby surround ook mooi om muziek mee af te spelen? anders kan ik beter gewone speakers kopen, deze aanslluiten op een versterker en deze op mijn tv
Ik snap je vraag niet ? Kwaliteit van het geluid, hangt van je set af. Tuurlijk kun je daar gewoon goed muziek op luisteren. Ik zou niet zo'n goedkopp dvd/surround setje halen, maar een losse versterker met goede speakers.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ondertussen worden dit een beetje "open deur" vragen... nofi verder hoor, maar lees je eens in en loop eens een winkel binnen (ja, dan moet je achter je pc vandaan :+ )

Wise enough to play the fool

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En verdiep je eens in Dolby Surround. Bedoel je namelijk wel Dolby Surround, of bedoel je Dolby Digital, of Dolby Prologic, Prologic II, Prologic IIx, misschien bedoel je wel DTS Neo:6

Ik heb het vermoeden dat je nog niet helemaal door hebt wat dit soort termen inhouden. Met deze termen heb je een aantal goede uitgangspunten om je op het web en in de winkels wat meer te verdiepen in de materie. Dat levert een beter antwoord op je vragen dan dat wij jou die kunnen geven.
Nog een tip, misschien wel wat verwarrend: ook verkopers weten het niet allemaal of denken, aan deze klant kunnen we toch wel alles wijs maken: laat je niet gek maken door verkopers en probeer zo objectief mogelijk naar het advies te kijken.

Life is not about specs, it is about joy!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, loop anders eerst eens een winkel binnen.

Je stelt nu vragen uit de catagorie "een computer waar je spelletjes op kan spelen, tikt dat wel een beetje lekker brieven?"...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.