Toon posts:

Breedbeeld niet vervormde weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of met de juiste driver een breedbeeld monitor films/Office applicaties en fotos etc goed weergeeft. Dus dat dit niet in de breedte wordt opgerekt waardoor het misvormd lijkt te zijn?

alvast bedankt,
groeten,
Emel

Verwijderd

Je hebt geen driver nodig. Het enige wat je nodig hebt is de goede resolutie een breedbeeld resolutie dus. bijv. 1280X800

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Natuurlijk kan je gewoon een breedbeeldresolutie gebruiken. Denk je dat alle mensen die een breedbeeldscherm/laptop hebben naar een vervormd beeld zitten te kijken? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Dat heeft meer met je resolutie te maken. Stel je resolutie in Windows in op een breedbeeld resolutie; Welke dat zijn kun je in het plaatje bij dit Wikipedia artikel lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution

Je kunt de resolutie aanpassen via:

Rechtermuisknop op je bureaublad, kies dan eigenschappen, tabblad instellingen.

Met de schuif kun je nu de resolutie aanpassen.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:52
LOL Hoezo onwetend? >:) Voor windows is dat dus totaal geen probleem die heeft gewoon breedbeeld resoluties en de programma's blijven allemaal even groot dus geen vertekend beeld. Met spellen kan het soms wel lastig worden omdat niet alle spellen breedbeeld resoluties ondersteunen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19
Soms moet je wel een apart programma gebruiken (zoals powerstrip) om je breedbeeldresolutie te selecteren. Tenminste, ik kreeg zonder powerstrip mijn matrox g400 niet in 1280*720.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je deze vraag stelt voordat je tot de aanschaf van een monitor of iets dergelijks overgaat: Loop eens een computerzaak binnen en vraag of je Breedbeeld TFTs in actie kunt bekijken.
Dat ziet er echt keurig uit. Zolang er een breedbeeld resolutie wordt gebruikt. Bijvoorbeeld resoluties als 1280x800, 1440x900 en op de grotere monitoren zelfs meer. Vaak is de verhouding 16:10.

Als je nu zo'n monitor hebt staan en de boel is opgerekt stel ik dan ook voor om de resolutie eens anders in te stellen.

Overigens is deze vraag echt prima zelf te beantwoorden en daarom maak ik je topic ook dicht. Eigen inzet wordt wel zo gewaardeerd op GoT.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.