Optische muis

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Ik heb nu vandaag een optische muis gekocht. Het is geen muis van Microsoft, maar hij lijkt er wel vrij veel op. Met mooie verlichting en 3 programeerbare knoppies. Was 55 guldens. Hebben jullie ook al wel eens met een optische muis gewerkt, welk merk/type, en wat vinden jullie van dit soort muisen.

Zelf vind ik hem lekker scrollen, glijd soepel over alle soorten oppervlakken, kan hem met mijn laptop gewoon op mijn been houden zonder problemen en die programeerbare knoppen zijn wel handig. Staan nu op <-- en -->, is makkelijk in IE. En hij ziet er heel mooi uit.

PS Het merk is Dexxa, heb er nog nooit eerder van gehoord.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Timmey
  • Niet online
Ik zou alleen voor de verlichting al een optische muis kopen denk ik :9

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Zeker MediaMarkt aanbieding :)
Leuke muis.. Jammer dat de middelste knop (op scrollwieltje) niet in UT werkt..

Verwijderd

Hmm, dit riekt wel naar MS muisje. Bij MS Int Explorer zijn de programeerbare toetsen ook standaard back en forward.
Ziet dat ding van je er ook uit als zodanig?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Als er Microsoft op zou staan, zouden de meeste mensen het verschil niet zien, de drivers voor de muis heb ik nog niet geinstalleerd, maar hij werkt goed, dus als ik op andere pagina's kan komen (niet alleen www.tweakers.net ) dan zal ik even voor drivers voor deze muis kijken, maar ik zie vooralsnog weinig redenen om de drivers er voor te installeren. De drivers die ik gebruik zijn van mijn ouden Microsoft Intellimouse 1.1A (niet optisch). En met een proggie van www.tweak3d.net (dacht ik, weet niet zeker, kan nu niet kijken) schuift hij nog lekkerder over het scherm (ps2plus.exe), dan geeft Windows ipv 40Hz nu 100Hz weer, en dat werkt zeer fijn. Onder W2K werkt het niet helaas, maar daar is het 60Hz, iets beter dan Win98. En ja, mijn muissie komt van Media Markt, wel een geinige winkel, lekker groot, veel keus! Was neit zo moeilijk te bereiken in R'dam. 2 metrohaltes verder en je bent er.

Verwijderd

Dan zit er dus wel verschil in. Mijn Int Explorer (van 125,-) heeft onder W2K geen extra drivers nodig.
Ach, je zoekt gewoon wat drivers en je hebt een goedkoop muisje.

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Ik heb hiero 'n microsoft... hij werkt prima en was stervesduur. het scrollwieltje voelt lekker aan en hij glijdt vooral erg soepel overal overheen. Ook hoef je 'm niet schoon te maken, alleen die 2 randjes die zeg maar op je bureau liggen. Dexxa is 'n B merkt met leuke producten voor weinig geld. Ik had er 'n prima scannertje van

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Muisje was niet te onderscheiden, waarschijnlijk is het verscil dat je bij Dexxa geen 5 jaar garantie had.
Die middelste knop in UT? die 2 daar links zijn in UT toch prima zal ik zo zeggen?!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Hey volgens mij had die dexxa muis ook geen USB aansluiting :( ofwel? En heeft iemand al de microsoft drivers met die muis geprobeerd?

• SICK
Oh hier heb ik een plaatje gevonden van die dexxa muis <html> Afbeeldingslocatie: http://www.dexxa.net/img/box_optom.jpg </html>

hij lijkt echt superveel op die van Micro$oft
mischien is het gewoon een OEM intelli mouse explorer.

• SICK
Die logitech opticals zijn nu ook te koop alleen die wheel mouse dan kost 90 piek die ander komt pas volgende maand

Verwijderd

WAAR????? TOE, ZEG HET NUUUUU!!!! :P
Ik vind die logitech optical dingen toch wel zo hard ownen.

Mzls, hATEway

Verwijderd

Komt straks die ergo mouseman wheel ook in optical? en ook optical draadloos?

Die moet ik dan wel even scoren

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:06
Logitech Wheel Mouse Optical

Fl. 85,-

Bij Rodo te koop, just informeer..
www.rodo.nl

Verwijderd

Ik denk niet dat 'ie draadloos wordt Bloody Titan, ivm stroomgebruik.

hATEway

• SICK
Oh ik zag em vandaag bij de dynabyte ( :r). En op de vraag:" wanneer komt die mouseman versie uit?" gaven ze het magische antwoord: "als ie uit is" dus daar had ik niet veel aan :(

Verwijderd

Bij alternate.nl hebben ze een 'Logitech Dexxa Optical Mouse' voor 57 guldens (incl. btw). Is dat wat voor gamen? M'n Logitech Pilot Mouse heeft zijn beste dagen nl. wel gehad.

• SICK
Bij funprice zeiden ze vandaag dat als je voor gamen better geen optican muis kan halen maar een gaming mouse(logitech rond 65piek) of een boomslang(razer wel veel $$$$$ en kan je alleen bestellen). dus mischien ga ik wle een gaming mouse halen. Iemand ervaring met gaming mouse van logitech?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Mijn optische muis draait met Microsoft's Standaard PS/2 Mouse-driver, maar alleen onder W2K, onder Win98 heb werken die zijknoppen niet (heb Supernep, dus kan drivers niet zoeken), wil eigenlijk WME zometeen installeren, daar zal hij het ook wel goed doen denk ik.

ps. de muis van Dexxa is niet USB en maar 1 jaar garantie, MS 5 jaar.

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Stropdas - Heb ie dat ding bij de MediaMarkt vandaan? Heb ik namelijk ook.. Daar zitten DRIVERS bij :P als ie ze niet hebt kan ik ze ook wel mailen..
Mijne doet het prima in Win98.. Ook in UT, speelt hartstikke fijn..

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Van Media Makt ja. Ik heb er drivers bij gehad. Toen ik weer terug ging naar huis, had ik hem in de trein op mijn laptop geïnstalleerd met die drivers van de diskette. Daar deed hij het wel als muis met 2 buttons, maar het scrollwieltje deed het niet, en de 2 zijknoppen ook niet (was onder W98). Nu werkt hij precies hetzelfde als die optische muis van Microsoft en dat bevalt mij wel goed. Als je die drivers voor W2K installeerd kan je die zijknoppen toch configureren voor <-- en --> dacht ik? Dat weet ik niet zeker, aangezien dat niet werkte op mijn laptop. Als ik klik met het scrollwieltje kan je ook soort van scrollen, alleen dat bevalt mij niet, dat kan je als dubbele muisklik en entertoets programmeren (ook F1 tot F12 en nog een paar). Hij werkt steeds lekkerder (raak er steeds meer me vertrouwd).

Verwijderd

Ik heb een M$ Intelli mouse Xplorer en ik ben er zeer tevreden over...

Zeker in combinatie met me Everglide Ratmat

Verwijderd

Logitech Dexxa Optical Mouse?
Zeker weer die eikels van Alternate, Logitech heeft daar echt niks mee te maken, is het nou Logitech of Dexxa? aan de prijs te zien Dexxa.

Ja, ik heb nu dus de ergo versie van wheelmouse, de mouseman wheel dus, en dan cordless heb ik hem, en in me kamer moet nog een nieuwe muis, misschien daar de optical versie eens zetten als die er is, heb ik een cordless EN een optical. Maakt Dexxa ook klonen van die logitech mouseman wheel? die is zoooo lekker dus.

Verwijderd

Bloody Titan -> logitech maakt die muizen maar zet er gewoon Dexxa op. Weinig garantie etc. erbij en klaar is kees.
Op dansdata.com staat een review : http://www.dansdata.com/dexowm.htm

Sickboy > bij funprice zullen ze dat idd wel zeggen daar zij die logitech gaming mouse verkopen. Persoonlijk ben ik er niet zo weg van, heb hem laatst bij de dynabyte (in groningen) 'geprobeerd' (zat nog wel in verpakking maar ff me klauw eropgelegd) en ik vond hem nogal klein.

hATEway

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hey stropdas, in w2k heb je bij de hardware properties van de muis de mogenlijkhijd om hem naar 100 ipv 60 mhz te zetten, en ook de buffer te veranderen.

specs

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Buffer? Voor de muis? Nog nooit van gehoord. Welke drivers gebruik je dan voor je optische muis?

Verwijderd

Quote:
Bloody Titan -> logitech maakt die muizen maar zet er gewoon Dexxa op. Weinig garantie etc. erbij en klaar is kees.

Maaruh... volgens mij is het even anders, Logitech maakt die muizen in opdracht van Dexxa en geeft ze aan Dexxa en dan heeft logitech er niks meer mee te maken, behalve dat zij natuurlijk winst maken omdat dexxa ze van logitech koopt, logitech heeft namenlijk de apparatuur om die dingen op grote schaal te maken, Dexxa niet... Als die dingen Dexxa verlies opleveren en Dexxa failliet gaat heeft Logitech er niks mee te maken, dus Logitech verdient hier VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL geld mee en hebben niks te verliezen!!!!!

Verwijderd

Maar logitech is het gewend, want voor bedrijven als compaq en IBM en nog meer bedrijven maken ze speciale muizen waar niet meer logitech opstaat, oem muizen, die verkopen ze aan die bedrijven en maken ze in opdracht daarvan om mee te leveren met systemen, bedenk wel dat meer dan de helft, misschien wel 75% van logitechs muizenindustrie naar OEMs gaat, zonder logitech erop!

Verwijderd

K, daar kun je best gelijk in hebben. Ik had uit die review bij dansdata begrepen dat 't zo was, maar wat jij zegt klinkt wat aannemelijker.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
/me HermeS heeft dat muisje ook bij de media markt gehaalt voor 55piek, een jaar garantie vind ik wel netjes, ohja hij is wel ps2, weet niet wat die van MS is maar ik denk vertel het maar even. En hij is errug lekker in gebruik, ohja hier op mijn werk, zie ik darnet ook een dexxa muis liggen, z'n eentje met een balletje, dus hetb is niet z'n one night stand geval. eeeuhhh bedoel one day fly geval. :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
HermeS, waar heb je zo'n verloopstekkertje gehaald? Weet je wel, om hem op je compoort te kunnen installeren?

Pagina: 1