Benq DW1655

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Gisteren heb ik een Benq DE1655 ontvangen, ingebouwd, en met succes een DVD-RW (Imation) gebrand.

Vandaag wilde ik weer een DVD branden, maar nu doet dat ding niks meer. Hij lijkt niet op te spinnen, soms hoor ik alleen een tik, en dan een zoemend geluid en dat herhaalt zich dan. (zoiets: zzzzoooeEMm-tik....zzzzoooeEMm-tik...etc)
Nodeloos te zeggen dat ik niet hoef te proberen iets te branden. Zelfs de disk die ik gisteren gebrand heb kan ie niet lezen (laat staan andere).

- Windows XP
- Master op IDE (tevens een DVD-drive als slave)

Waar te beginnen?

De Q-suite tests doet niks meer (continue de melding "insert blanc disc", andere testprogramma's ook niet. YHet enige dat lukt is de firmware uitlezen met een progje van Benq

Ik heb m als als master in zijn eentje aan de kabel gehangen, maakt niks uit. Vandaag had ik nog een Thrustmaster joystick software geinstalleerd die een virtueel toetsenbord installeert dat heb ik weggehaald (u never know). Verder is er eigenlijk niks veranderd sinds gisteren.

edit: zonet geprobeerd om met een boot-cd op te starten, maar zelfs in de bios wil ie geen CD's of DVD's lezen. Weer dat geluid van een drive die het niet lukt op te spinnen en geen resultaat.
Dat kan geen softwarematig probleem zijn (windows).

Mooi is dat, na 1 dag al naar de klote :(

(hmm..de titel had wel wat uitgebreider gemogen)

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 24-09-2006 18:06 ]

• Stefke
Klein kickje.

Heb de drive aan een andere computer gehangen, maar ook daar dirct na het opstarten (dus nog vóór windows) blijkt de drive niet in staat om disks rond te draaien.

Heeft iemand nog een idee wat ik eventueel kan doen?

(kan iemand wellicht de topictitel aanpassen?)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je last heb van een kapotte brander :/ Zou je eens contact kunnen opnemen met BenQ als zij eventueel een oplossing hebben, en als je het als RMA kan opsturen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Terug naar de winkel gaan, wat denk je zelf. Ding is een beetje DOA :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stefke
The_Eagle schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:15:
Terug naar de winkel gaan, wat denk je zelf. Ding is een beetje DOA :)
Ja, dat denk ik ook. maar hij is via internet besteld, en als ik hem terug stuur en het blijkt het toch te doen dan krijg ik een X bedrag aan kosten aan mijn broek dat al hoger is dan de aanschaf van die drive. Vandaar dat ik echt effe zeker wil weten dat ik al het mogelijke gedaan heb om te checken dat ie ook echt niet meer werkt.

Verwijderd

heb je al verschillende "merken" cds/dvds getest?

• Stefke
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:44:
heb je al verschillende "merken" cds/dvds getest?
Ja, Imation, Benq, Platinum, normale CDs. Bij allemaal hetzelfde probleem.

Verwijderd

kapot :/ opsturen dus ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 09:08 ]

Pagina: 1