geluid tv/dvd via mijn stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 3.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-02 20:48
allereerst gegroet

Ik heb op mijn kamertje (ben 16)
een tv staan en een stereo, een probleempje mijn stereo kan geen mp3 cd's afspelen :(,
nou hebben we beneden ook een tv, met stereo, en dvd speler je kan als je een dvd kijkt gewoon het het geluid van de tv door de speakers van de stereo afspelen. Zoiets wil ik dus op mijn kamer ook heb nog geen dvd speler maar wil eerst weten of het werkt, nou heb ik geprobeerd het geluid van de tv via de stereo te laten lopen maar het lukt niet :S:S . Ik had de stereo aan de tv gedaan met een dubbel kabeltje met aan iedere kant een rode en een witte stekkertje (weet niet hoe die heet hoop dat iemand weet wat ik bedoel) Maar het lukt niet
Nou kan ik niet ontcijferen wat het merk van de tv is :S:S tis er eentje van de lidl dus goedkoop ding, en een stereo van JVC namelijk JVC CA-MXK5R
http://multimedia.tweedeh...eo-sets/jvc-ca-mxk5r.html hier zie je een afbeelding sorrie dat het een zon advertentie is maar kon op google geen afbeelding vinden :S.
Hoop dat iemand weet hoe ik het geluid van tv via stereo kan laten lopen. en zal nog even zoeken op google.

EDIT: hier een pdf met handleiding http://www.service.jvc.be...arch=%22JVC%20CA-MXK5R%22

en het was zoon kabeltje, alleen dat met alleen een rode en een witte aansluiting dus geen zwarte en gele http://www.hama.de/bilder/00043/abb/00043318abb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door dewil1990 op 24-09-2006 17:46 ]

Verwijderd

Zit er geen hoofdtelefoonaansluiting op die je kan gebruiken?

• dewil1990
ja wel. Maar hoe kan ik via de koptelefoon aansluiting, een kabel naar mijn stereo laten gaan?
een gewoon boksen setje van pc oid zou dan wel gaan, maar ik had het graag via stereo gehad?

[ Voor 33% gewijzigd door dewil1990 op 24-09-2006 18:04 ]

Verwijderd

aan je manier van schrijven is inderdaad af te lezen dat je 16 bent :'(
probeer er eens aan te werken ? :>

• dewil1990
Sorrie komt door msn en dan denk ik er even niet bij na, met als gevolg (nouja je ziet het)

Verwijderd

de rood-witte kabel die jij noemt heet een tulp-kabel.

Wat je nodig hebt is inderdaad de hoofdtelefoon uitgang van je TV. Ga naar een electronicazaak (mssn heeft de Dixons ze ook wel), en haal daar een "3,5mm jack naar tulp".

Dat ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.allelectronics.com/images/gold/full/CB-390.jpg

Dan stop je de rood/witte (kleur maakt niet uit hoor, rood is voor het rechterkanaal, wit voor links. Maar het zou ook zwart/rood of wat dan ook kunnen zijn. Rood=Rechts!) stekkertjes in de 'line in' of 'aux' aansluiting achterop je stereo, en de 3.5mm jack in je koptelefoon uitgang. Voila, geluid via je stereo!

succes.

edit:

extra info over kleurtjes

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 18:44 ]

• dewil1990
erg bedankt morgen even vragen of ze er hier bij de plaatselijke electronica zaak eentje hebben.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Zo'n koptelefoon aansluiting zit vaak voorop.
Geen probleem, maar dan zit dit stekker wel altijd in het zicht.

Als je tv een scart aansluiting heeft (hebben de meeste tv's) dan kan je daarmee ook het geluid naar je stereo krijgen.
Koop een scartblok. Daar kan je dan eenvoudig een tulp kabel tussen gooien en die aan je stereo koppelen.

• dewil1990
als hierboven, ik heb wel een scart aansluiting, daar kan ik zo'n blok voor kopen, maar ik het voorop de tv ook 3 van die aansluitingen wit, rood, en geel toen ik het hier mee probeerden werkte het niet? met een tulp stekker? ik snap dus ook niet waarom ik neem aan dat als er aansluitingen voor zitten dat het ook behoort te werken.

en de headphone aansluiting zit aan de zijkant wel in het zicht :(

[ Voor 9% gewijzigd door dewil1990 op 25-09-2006 16:37 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

whiplash1990 schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:37:
als hierboven, ik heb wel een scart aansluiting, daar kan ik zo'n blok voor kopen, maar ik het voorop de tv ook 3 van die aansluitingen wit, rood, en geel toen ik het hier mee probeerden werkte het niet? met een tulp stekker? ik snap dus ook niet waarom ik neem aan dat als er aansluitingen voor zitten dat het ook behoort te werken.

en de headphone aansluiting zit aan de zijkant wel in het zicht :(
Die aansluitingen voorop zijn een INGANG in de TV, voor een camcorder :) Daar ga je dus geen geluid UIT krijgen om naar je versterker te sturen.
Met het SCART-blokje zou je idd kunnen proberen, dat zou op zich moeten kunnen werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dewil1990
mm @hierboven ik dacht dat er ook voor geluid bijzat my mistake ;) weet je zeker dat die ook nie voor geluid zijn. niet dat ik iets koop terwjil het geen zin heeft?
hoe duur is zon stekkertje of een scartblok ongeveer weet iemand dat zo?

Verwijderd

je moet er wel aan denken dat je SCART-blok aan de SCART-aansluiting zit. Als je TV maar één SCART-aansluiting heeft, heb je er dus niets aan; je DVD-speler wil je straks immers ook via SCART aansluiten!

vergeet dat niet :)

Succes.

Verwijderd

't Aantal televisies dat via een SCART ingang audio uitgangen biedt is denk ik op 1 hand te tellen. En dan mag je die hand ook nog afhakken. ;)
Idem voor die wit/rood/gele ingang aan de voorkant van je TV. Op 't moment dat daar signaal uit komt, is je TV stuk.

Wanneer jouw TV niet expliciet een lijn-niveau audio-uitgang heeft, zul je 't moeten doen met de koptelefoon uitgang. Niks mis mee trouwens, en klinkt vaak heel redelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 02:35:
't Aantal televisies dat via een SCART ingang audio uitgangen biedt is denk ik op 1 hand te tellen. En dan mag je die hand ook nog afhakken. ;)
MIjn Philips Matchline heeft dat..kommaar met die hand :P
Scart > Tulip stekkertje en heb het geluid om me stereo :)

• The_Doman
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 02:35:
Vrijwel elke TV heeft op de (1e?) SCART connector gewoon het line-out audiosignaal staan hoor.
SCART werkt gewoon 2 kanten op, niet altijd voor alle signalen weliswaar.
Bij moderne TV's kun je vaak de SCART aansluitingen naar wens configureren.

De eenvoudigste oplossing is hier het gebruik van een soort Scart Break Out Box:
Electronica Online: Scart Break Out Konnektor
Scart Break Out Konnektor
Deze connector steek je in de tv of video en aan de achterkant kun je er een scart kabel insteken. Aan de bovenkant zitten extra audio, video en S-VHS aansluitingen. Hiermee kun je dus een aftakking maken voor extra beeld en/of geluidsapparatuur. De extra aansluiting zijn omschakelbaar als in of uitgang.
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/7529.jpg

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Precies ik heb vaak genoeg via zo'n blokje geluid van TV naar stereo gesluisd. Werkt prima! Echterrrrr wat jij wilt is mp3 geluid afspelen. Als je een DVD-speler koopt dan kun je beter je DVD-speler rechtstreeks op je Stereo aansluiten natuurlijk. Waarom zou je dat via de TV doen? Een DVD speler heeft normaal gesproken wel rood+witte tulp uitgangen die je daarvoor kunt gebruiken. Dan hoef je ook niet je TV aan te zetten als je een keer muziek wilt luisteren en ook geluid van DVD's gaat dan over je stereo (maar geluid van tv-zenders dus niet).

Groetjes, FaceDown.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
FaceDown schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:11:
Precies ik heb vaak genoeg via zo'n blokje geluid van TV naar stereo gesluisd. Werkt prima! Echterrrrr wat jij wilt is mp3 geluid afspelen. Als je een DVD-speler koopt dan kun je beter je DVD-speler rechtstreeks op je Stereo aansluiten natuurlijk. Waarom zou je dat via de TV doen? Een DVD speler heeft normaal gesproken wel rood+witte tulp uitgangen die je daarvoor kunt gebruiken. Dan hoef je ook niet je TV aan te zetten als je een keer muziek wilt luisteren en ook geluid van DVD's gaat dan over je stereo (maar geluid van tv-zenders dus niet).
Ik gok dat hij ook wel eens TMF of MTV over z'n stereo wil luisteren ;) . Dan moet je wel de TV direct aan de stereo aansluiten.

Maar de koptelefoonuitgangen van TV's staan nou niet direct bekend om hun geweldige kwaliteit . Dus misschien is zo'n scartblok wel een hele goede oplossing daarvoor. :)

• dewil1990
Ja idd kan ik ook het geluid van dvd speler naar stereo doen, dus de kabeltjes van de dvd naar stereo zo is het bij mijn ouders ook gedaan maar dan kan ik iid niet het geluid van gewone tv via stereo doen. Het blokje dat The_Doman laat zien lijkt me ook wel een goede oplossing en anders gewoon via de headphone ingang. Wat geeft het beste geluid weer via de scart of gewoon via headphone ingang?
en werkt het via scart altijd (er zitten trouwens 2 scart aansluitingen op mijn tv)

• The_Doman
  • Laatst online: 23:57
whiplash1990 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:39:
The_Doman laat zien lijkt me ook wel een goede oplossing en anders gewoon via de headphone ingang. Wat geeft het beste geluid weer via de scart of gewoon via headphone ingang?
en werkt het via scart altijd (er zitten trouwens 2 scart aansluitingen op mijn tv)
Gebruik de SCART audio uit.
De SCART uitgang is (meestal) een vast line-uit niveau, de headphone uitgang heeft een te hoog niveau en is gekoppeld aan de volumeregeling van de TV.
EN ja grote kans dat dit gewoon werkt op je tv. :)

Enig nadeel van zo'n blokje is helaas dat het soms een beetje gammel kan worden als je er een zware SCART kabel aan hebt hangen.

• dewil1990
ik heb nu een 3.5mm jack naar tulp kabeltje, zo kon ik gewoon mijn mp3 speler aan mijn stereo doen nog gemakkelijker, ik hoef nu geen cd's meer te branden :P en ik kan stereo ook op pc aansluiten, ik kan het volume gewoon instellen met de stereo.
erg bedankt allemaal.
Pagina: 1