Toon posts:

Geheugenupgrade socket 754

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het overwegen op mijn huidige geheugen (1gb) uit te breiden naar 2 gb. Nu zit ik echter met een aantal problemen. Ik heb een AMD Athlon 64 3200+ socket 754 (geen dual channel dus) en een MSI K8N Neo Platinum (met drie geheugensloten). Ik heb nu 2x512 Mb Kingston Cas 3 PC3200 geheugen en wil daar 1 gb pc3200 cas 3 geheugen aan toevoegen. Nu heb ik echter het volgende op de MSI site gelezen: Recommended Memory Combination List. Mijn geheugen is 'double-sided', dus aan beide zijde zitten geheugenchips. Die 1 gb geheugensticks is ook double-sided, dus dan krijg ik de combinatie D-D-D. Als ik dan kijk naar deze combinatie, staat er achter max speed: DDR333. Betekent dat dus dat als ik die 1Gb stick toevoeg, het geheugen automatisch op 333 mhz gaat draaien? En zo ja, betekent dat dan dat mijn cpu ook op een langzamere snelheids gaat draaien? En kan ik eventueel het geheugen weer een soort van overklokken (mss klinkt dit echt heel stom ) naar 200 mhz/400mhz?

Ik zit me dus af te vragen of het wel nuttig is als het geheugen toch maar op 333 mhz draait, wellicht 1,5 gb plaatsen en de overige 512 mb in andere systeem pluggen, want 2 gb vind ik toch iets te duur, vanwege de enorm gestegen geheugenprijzen . Weet iemand toevallig of een eventuele daling op komst is? (zal wel niet, gezien de prijzen pas een week verhoogd zijn).

Alvast bedankt

Hammer

Verwijderd

Nee je cpu draait gewoon op normale snelheid. Je geheugen alleen op 333mhz... Je zult het verschil niet gaan merken tussen 333 of 400. Maar het verschil tussen 1 en 2GB zeker wel! Gewoon halen dus!
Zorg er wel voor dat je gewoon weer kingston haalt, anders kun je al snel compatibiliteits problemen krijgen. Daarmee voorkom je veel gekloot.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Heb nu 256 mb PC2100 van mijn oude pc even in mijn nieuwe pc gedaan. Nu dus 1280 Mb op 133 mhz in systeem en ik moet zeggen dat ik geen negatieve invloeden van die 133 mhz merk, maar dat beetje extra geheugen is vooral in Vista erg welkom. Spellen als Battle for Middle-Earth 2 en Battlefield 2 draaien nu een stuk soepeler. Bedankt voor je reactie!