Canon Ixus 65 of powershot 430

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 18:11
Een beetje een rare vergelijking misschien, maar here goes:

Ik ben op zoek naar een degelijke vervanger van mijn overleden powershot A70. Omdat ik aan een nieuw telefoonabbonement toe ben, heb ik de keus om daar als kadootje een Ixus 65 of een powershot 430 bij te nemen. Bij de powershot zit dan wel een leukere telefoon en een iets goedkoper abbonement.
Ik hoef niet perse meteen superfoto's te maken, maar het moet wel fatsoenlijke kwaliteit zijn. Ik ben toch wel lichtelijk critisch. Het prijsverschil is niet zo'n issue, want het is gewoon een kwestie van een leukere camera of een leukere telefoon. Maar de camera is toch iets belangrijker :)

Nou ben ik wel een beetje aan het rondneuzen geweest om deze twee te vergelijken. Wat ik heb kunnen vinden is dit:
IxusPowershot
6 MP4 MP
3 x optische zoom4 x optische zoom
Snel. Met opstarten en foto's afhandelenSnel met opstarten
Matige beeldkwaliteit?gelijk aan die van de ixus?
instellingenhandmatige sluitingstijd ontbreekt
automatische stabilisatieniets?
http://web.canon.jp/Imaging/ixus65/spe-e.htmlhttp://web.canon.jp/Imaging/psa430/001-e.html#02

Wat vind ik daar nou van? Nou die Megapixel kunnen me niets schelen. 3 of 4 keer optische zoom zal ik ook niet van wakker liggen. Dat opstarten vind ik wel belangrijk, maar daarin schijnen ze alletwee wel redlijk vlot te zijn. Die matige beeldkwaliteit.. sja. Ik denk dat dat gewoon een overcritisch iemand is. Ik heb het er toch even tussen gezet, omdat ik zelf op de sample foto's van de canon site niet zo bijster veel verschil kan zien. Maar dat is vaak ook het probleem met sample foto's. Die zien er altijd wel goed uit. Niet erg representatief dus. En google wilde mij zo gauw ook niet echt helpen.
Een punt wat mij misschien over de treep trekt is dat je bij de powershot helemaal geen sluitingstijd kan instellen. Daarnaast heeft die Ixus vast wel een heleboel leuke extra's (zoals die stabilisatie functie). Maar of die nou echt zo te merken zijn?
En als laatste ben ik benieuwd naar de prestaties i.v.m. ISO waarden. Meer ruis dan m'n A70 zit ik niet zo op te wachten.

Ik ben benieuwd wat iedereen hier roept, en ik hoop ook meteen wat powershot 430 eigenaren uit de tent te lokken, want die heb ik hier (of hier of hier) nog nauwlijks kunnen vinden.

Hallo met Tim

• Pkunk
Wel erg weinig reacties. Is het zo'n stomme vraag dan? B) -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 25-09-2006 20:34 ]

Hallo met Tim

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Timlog schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:33:
Wel erg weinig reacties. Is het zo'n stomme vraag dan? B) -O-
Ik denk dat het grote probleem is dat er ontzettend vaak van dit soort vragen langs komen. Waarbij er het verschil tussen 2 of meerdere camera's word gevraagd, en welke dan het beste is.

Tegenwoordig word je doodgegooid met camera's van allerlei merken, en de meeste zijn bijna gelijk qua specs. Soms wil de beeld kwaliteit nog wel wat van elkaar afwijken, maar zelf zie ik het verschil soms ook niet. Daarbij zijn er een paar camera's die erg goed lopen, omdat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is, en die over die camera's kan men je dan ook meer vertellen. Bij een camera zoals de powershot 430 denk ik niet dat er erg veel gebruikers zijn. Vooral omdat je voor iets meer geld al veel meer camera hebt.

Anyways om terug te komen op je vraag.
Ik heb de camera's naast elkaar gezet met dpreview. (klik voor het overzicht). Daaruit kan je eigenlijk opmaken dat de ixus 65 op bijna alle fronten technisch een betere camera is.

Hij is overal wat uitgebreider ff wat voorbeelden:
De Ixus heeft :
- meer groothoek
- een groter beeldschem
- hoger isowaarde (altijd makkelijk voor het geval dat het nodig is)
- hij heeft een max sluitertijd van 15 sec tegen 1 sec van de powershot (dat heeft de A70 ook)

Daarbij is de ixus waarschijnlijk ook nog kleiner dus ik zou dus zonder twijfel voor de ixus gaan.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 16:49
Kijk eens of je niet beter uit bent met een SIM-only en flinke belminuten. Van het geld dat je daarmee in je zak houdt (weinig belkosten) koop je vaak een leukere camera (en mag je echt zelf kiezen).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 01:22
Ik zou voor een A530 of A540 gaan. Heel fijne cameratjes. Of misschien een A610 of A620 in de uitverkoop (Daarvoor zijn er immers net opvolgers, de A630 en de A640).

De 400-serie is niet super, in mijn ogen namenlijk.

• Pkunk
Shaggy_NL schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:11:
Ik zou voor een A530 of A540 gaan. Heel fijne cameratjes. Of misschien een A610 of A620 in de uitverkoop (Daarvoor zijn er immers net opvolgers, de A630 en de A640).
Ja idd, dat zou ik dus ook :) Die zit er alleen even niet tussen. Daarom vind ik de keus ook een beetje lastig. Die Ixus is naar mijn idee te weinig waar voor je geld, en de A430 is net even iets te simpel. En helaas is m'n telefoon ook behoorlijk stervende, dus sim only gaat ook even niet werken. Ik ga denk maar voor de Ixus.

Hallo met Tim

Pagina: 1