Toon posts:

Map spoorloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een map slepen naar de iphoto map toen ik dat deed kwam er zoon soort wolkje, nu kan ik de map nergens meer vinden ook niet in de prullenbak!

Waar vind ik deze map nu terug is een map met foto's voor school erg belangrijk.

Wie o wie helpt me :'(

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:21
start - zoeken (en dan ook verborgen / systeembestanden)
en anders datarecovery programma's zoals getDataBack for FAT / NTFS zsm gebruiken.
Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat je nog iets terugvindt als de coputer in gebruik is.

/dev/null

Verwijderd

vriesdude schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:24:
en anders datarecovery programma's zoals getDataBack for FAT / NTFS zsm gebruiken.
Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat je nog iets terugvindt als de coputer in gebruik is.
hmmm 'Start'? /me kijkt naar subforum: op een Apple?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
vriesdude schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:24:
Zoeken op de mac gaat iets anders...
Kan spotlight het bestand dus ook niet vinden? (Apple'jte-Spatie)

[ Voor 4% gewijzigd door Archie_T op 24-09-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een bestandsnaam zoek van de foto's

1.jpg vind ik hem wel maar als ik erop klik verwijst hij me door naar iphoto en krijg ik de orginelen foto's.

Maar heel de map zaten bewerkte foto's in (opdracht voor school)

Ik dacht zet ze eff in een map in iphoto dat is makelijker maar toen kreeg ik zoon wolkje en nu vind ik de bewerkte foto's niet meer terug.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is geen echte map. Zodra je zo'n wolkje krijgt bij het verwijderen is het -of een map in een sidebar van een programma (zoals in finder), -of een object in het dock. In beide gevallen is het een alias van de map (een snelkoppeling) en bevind de echte map zich ergens anders. Mijn gok: in de map pictures/foto's in je thuis/home map.

Vraagje, waarvandaan sleepte je de map? Uit je dock? Of uit de sidebar van finder? Zoals ik dus al eerder zei was het geen echte map, maar een verwijzing naar een echte map. Om even door te krijgen hoe dit werkt kan je voor de grap even de finder openen, een willekeurige map vastpakken met je muis, en slepen naar de sidebar van finder, of het dock. Je ziet dat de echte map blijft bestaan, maar dat er in de sidebar en/of in het dock een extra map komt te staan.

[ Voor 46% gewijzigd door Matias op 24-09-2006 17:51 ]

Pagina: 1