ati 9500 pro doet geen hardwarematige decoding

Pagina: 1
Acties:

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 18:31
Ik heb een ati 9500 pro in mijn computer (amd64 3200+, 1 gb ram) gezet, maar hij maakt de last op de processor niet lichter tijdens het afspelen van video.
De kaart werd eerst in een tragere computer (p4 2 ghz) gebruikt. Deze computer kon met die kaart 1080i .ts bestanden afspelen (60% cpu gebruik). De snellere computer kan dat niet (hapert enorm) met deze kaart.

Ik heb de 6.9 drivers geinstalleerd, en verder alles wat ik op de ati site kon vinden waarvan ik dacht dat het zou kunnen helpen.

De ati dvd speler wil niet installeren omdat hij vraagt om een code op mijn ati-cd: ik heb enkel een cd van hercules (waar ati drivers op staan), en daar staat geen code op.

Wat moet ik doen om deze computer 1080i .ts bestanden af te laten spelen?

In de vorige computer hielp de kaart ook bij het decoderen van divx/xvid; is het ook mogelijk dat hij h264 kan helpen decoderen?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:13

Harrie

NederVlaming

Ik heb een ati 9500 non-pro, maar heb nog nooit gehoord dat deze kaart mee helpt met het decoden van video's... Dus ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst van dit topic. Ik dacht dat alleen de overlay settings van je kaart van enige invloed kunnen zijn.
Maar misschien kan je wat instellingen van post-processing aanpassen van je codec? Ik gebruik ffdshow en daarmee kan ik een hoop instellingen aanpassen om toch de video smooth te kunnen kijken op mijn wat trage proc. Bijvoorbeeld de deinterlace instellingen doen soms heel veel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum waar ze je ongetwijfeld kunnen vertellen of dit gedrag abnormaal is ;)

CSA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

De drivers plus iets van VLC player zou voldoende moeten zijn. Je hebt gewoon nog een goed videospeler nodig. En je zou toch de code van je DVD speler moeten hebben...die zat bij de kaart toen je hem kocht!

Welke 1080i dvd formaten zijn dan eigenlijk uit want ik heb het nog niet op de markt gezien.

VLC Player

There is no place like ::1

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan me niet voorstellen dat de 9500 pro h264 kan decoden, het bestond volgens mij toen niet eens. Ik kan het helaas niet voor je testen, net mijn 9500 pro (ook hercules) eruit gehaald voor een nividia 6800le (die overigens ook geen h264 ondersteund).

@Swampy, je hebt HDTV in h264 en in mpeg2, die laatste moet de 9500 ook gewoon ondersteunen.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-09-2006 01:21 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:46

Mentalist

[avdD]

Een Radeon 9500 heeft niet eens bijzondere MPEG2 versnelling volgens mij.. Maargoed, dat systeem moet inderdaad ruim snel zat zijn om MPEG2 .ts af te spelen.

Inderdaad, .ts is slechts een container waar zowel MPEG2 als MPEG4 in kan zitten. Er kan ook SD-video ipv. HDTV in zitten. Eigenlijk kan er vanalles inzitten. Voor XviD bestaat niet eens GPU-versnelling zover ik weet, DivX weet ik niet. Je moet wel alle instellingen goed hebben staan. Met welke speler en codecs precies heb je geprobeerd de filmpjes af te spelen? Is je filmpje nu MPEG2 of MPEG4? Wat voor besturingssysteem heb je eigenlijk?

En nee, high definition h.264 gaat in de meeste gevallen niet fatsoenlijk lopen met die specs. Misschien een 720p rip met 24fps, maar een filmpje met de volle 720p50 of 1080i met 50 fields gaat niet lopen daarop, zelfs met CoreAVC niet vrees ik.

Dit topic past beter in CSA overigens naar mijn mening, ik overleg even om hem eventueel weer terug te zetten..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

MeNTaL_TO schreef op maandag 25 september 2006 @ 01:20:
Kan me niet voorstellen dat de 9500 pro h264 kan decoden, het bestond volgens mij toen niet eens. Ik kan het helaas niet voor je testen, net mijn 9500 pro (ook hercules) eruit gehaald voor een nividia 6800le (die overigens ook geen h264 ondersteund).

@Swampy, je hebt HDTV in h264 en in mpeg2, die laatste moet de 9500 ook gewoon ondersteunen.
H264 is inderdaad nieuwer dan de R300 serie en zelfs de expirementele WMV versnelling heeft er nooit echt lekker op gewerkt. Maar hij moet wel Mpeg2 aankunnen inderdaad. Hangt veel af van de samenhang processor/videokaart. En deels ook nog het moederbord!

There is no place like ::1

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Na overleg besloten dit topic weer terug in Client Software Algemeen te zetten :). Dit heeft veel meer te maken met software, het probleem zit waarschijnlijk niet in de hardware iig :).

Videoplanken & Beeldkanonnen -> Client Software Algemeen pingpong :+

Als het inderdaad om MPEG2 TS gaat zijn Mediaplayer Classic of VLC zo'n beetje de beste opties. Eventueel PowerDVD. Ik ben nog benieuwd of de topicstarter nu een h.264 of MPEG2 filmpje heeft.

• schobbejak
Het 1080I .ts bestand is mpeg2, en hij speelt niet vloeiend af in; vlc, wmp, mp-classic. Ik heb meerdere films geprobeerd.
Vreemd genoeg spelen 720p @ 24 of 30 fps met h264 codec wel vloeiend af in mp-classic. (niet in vlc). Zover ik het me kan herinneren lukte dat niet met een 6800 ultra in dit systeem.

Ik weet wel zeker dat de kaart mpeg2 versnelling ondersteunt (http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx?articleid=459)

Kan het zo zijn dat een p4 2 ghz video beter kan decoderen dan een amd 64 3200+ ?

[ Voor 25% gewijzigd door schobbejak op 26-09-2006 13:00 . Reden: typo ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_schobbejak schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:51:
Kan het zo zijn dat een p4 2 ghz video beter kan decoderen dan een amd 64 3200+ ?
Dat lijkt me sterk. Mijn K8 3000+ kon het namelijk wel ;). Uche, mijn K7 2500+ met Radeon 9xxx series kon het nog..

Sluit alle overbodige programma's en processen eens af. Hoeveel processen lopen er dan nog, hoeveel geheugen is er dan in verbruik? Kijk eens met CPU-Z op hoeveel Mhz je CPU loopt?

VLC laatste versie? VLC moet sowieso werken.

• schobbejak
Mijn cpu loopt volgens cpu-z gewoon op 2000 MHz. Er lopen niet buitensporig veel processen (ongeveer 30). Ik weet overigens niet zeker of die 1080i .ts bestanden mpeg 2 zijn , ik ging er van uit omdat het bestand wel vloeiend afspeelde op mijn 2 ghz p4 + 9500 pro. Met g-spot kan ik er niet achter komen. Hoe zie ik of een .ts mpeg2 of 4 bevat?
Pagina: 1