Mobo dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 17:01
Hi all,

Gister weer een redelijke stress dag gehad. Mijn pc wil niet meer opstarten. Ik heb maandag een nieuwe pci wireless ontvanger in mijn 9 maand oude Asus a8n-e mobo gehangen en gister had ik een nieuwe monitor aangesloten. Allemaal niet heel vreemde dingen dacht ik. Toen ik gister na het testen van mijn monitor de computer weer had uitgeschakeld en hem later weer wilde aanzetten gebeurde er ineens niks meer... PANIEK!

Kast open gemaakt, en gekeken wat er gebeurde.. het lampje van mijn moederbord brandde niet meer. Dus stroom eraf, kijken of er iets kapot was/leek. losse aansluitingen gechecked verder niks kunnen vinden. Dus stroom er weer op om te kijken wat er gebeurd. Het groene ledje knippert 1x fel aan en gaat dan heel snel knipperen, zodat er nog een heel zwak schijnsel vanaf komt. Ik heb jammergenoeg geen extra hardware om het verder te testen en ook geen interne speaker in mijn kast. Nu denk ik dat die speaker niks uitmaakt aangezien er helemaal NIKS gebeurd als ik hem aan wil zetten.
Mijn angst is dus dat mijn moederbord dood is. Maar.. hoe kan dat zomaar?!?!?!? Of zou mijn voeding kapot zijn. ik heb geen klap ofzo gehoord en hij lijkt verder prima en aangezien het moederbord nog wel even stroom krijgt denk ik ook niet dat dat het is.

What to do??

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
trek alles is los dus al je hd's en dvd spelers

alleen mobo en eventueel video kaart en probeer hem dan nog eens aan te zetten.

je kan ook voor de zekerheid alle pci kaarten eruithalen.

de voeding kun je ook alleen testen door een paperklip te buigen en 2 pinnen met elkaar te verbinden ik ben alleen even kwijt welke 2 dat waren? misschien dat iemand anders hier het uit zijn hoofd weet.
Maar denk niet dat het de voeding is anders zou de dus niks meer doen.

wat je ook kan doen dat heb ik van de week gehad bij een klant. dat was dat de powerknop niet lekker meer werkte even schroevendraaier gepakt en op de 2 pinnentjes op het moederbord gezet en toen ging die wel aan

• DeRRudi
Ik heb het al geprobeerd door alles los te halen en het dan nog eens te proberen, maar het lijkt al mis te gaan op het moment dat ik de stroom erop zet (even licht en dan super snel knipperen). Kan het nog proberen door ook de processor eruit te halen. Dan heb ik echt alles gehad....

Groet

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
DeRRudi schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:16:
Ik heb het al geprobeerd door alles los te halen en het dan nog eens te proberen, maar het lijkt al mis te gaan op het moment dat ik de stroom erop zet (even licht en dan super snel knipperen). Kan het nog proberen door ook de processor eruit te halen. Dan heb ik echt alles gehad....

Groet
Zoals je zegt hij knippert, je voeding is nog oke. En je psu werkt nog.

• DeRRudi
Conclusie: Hij is echt overleden? :S

How is that possible?

• jasper85
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09-2006
Deze situatie klinkt me bekend in de oren. Had vanmorgen hetzelfde op kantoor. Een pc was een weekend van de 230v af geweest. Aansluiten, power-knop, NIETS. Achterop knipperde een groene LED.

De voeding + fan ging lopen als ik de connector met een paperclip kortsloot. Vreemd. Ook ging het LED nu continue branden.

Voeding uitgewisseld met een andere en voila, beeld.

Wat ik denk dat er is gebeurd: Een voeding verliest over de jaren capaciteit. Ik geloof doordat de condensators verslechteren. Als je een voeding hebt die krap-aan is qua vermogen in verhouding tot de energiebehoefte van je systeem gaat dat in het begin goed. Na verloop van tijd verminderd het rendement en het uitgaande vermogen van je voeding. Het vermogen wordt te laag om op te starten. Je systeem weigert.

Misschien heb je wat aan mijn post. Succes in ieder geval.

JvK

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Eerst dit proberen, dan pas conclusies trekken

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.