ipconfig/renew niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44945

Topicstarter
Hallo

Ik zit bij een vriend thuis en wil mijn laptop office net geinstalleerd en norton antivirus acitiveren allemaal legaal geen kopieen. maar nu krijg ik geen internet verbinding hij geeft een ip adres op dat niet klopt.
ik heb via dos geprobeerd te releasen en te renewen maar dat doet hij niet. ik heb geen idee waarom? ik ben geen it kenner maar wel een beetje in de instellingen kan ik niets vinden. Mijn draadloos acount vind genoeg verbindingen maar die zijn allemaal beveiligd dus kan ik ook niet in komen.
Ik ben nog niet thuis geweest dus weet niet of ie het thuis wel doet.

wie weet wat ik verkeerd doe?
groetjes mariska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 13:09
Is je verbinging op de desbetreffende pc via een draadloos netwerk of via een kabel? Als het draadloos is , probeer dan verbinding te maken via een netwerkkabel deze verbindingen werken vaak beter. Heb je hetzelfde probleem als je de laptop in de veilige modus opstart?

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 20:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat voor ip-adres krijg je dan? Iets in de 169.x.x.x range? Dan krijg je inderdaad geen ip-adres van een dhcp-server.
Staat er niet per ongeluk een vast ip-adres ingesteld?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:57

alm

Als een ipconfig /renew niet werkt probeer dan eerst een ipconfig /release en dan weer een ipconfig /renew.

Meestal werkt het dan wel, tenzij er een andere oorzaak is van het niet krijgen van een juist adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een lan verbinding gewoon via een kabel gaan draadloos.
op dit moment ben ik nog niet thuis geweest. Maar volgens mij moet dat toch gewoon kunnen allebei kabel internet dezelde provider zelfs maar dat heeft in het verleden nooit problemen geleverd.
ik probeer juist niet via wireless want daar moet ikzelf eerst meer verstand van hebben. maar gewoon via een kabeltje
en hij geeft een verkeerd ip adres tenminste anders als op deze laptop van mijn vriend waar ik nu ben. Het enige wat ik gedaan heb is het installeren van office en northon dat moet ik online acitveren dus dacht dat doe ik even maar ........... geen goed ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik krijg idd een 169.... ipnummer en eerst release en dan renew heb ik gedaan en dat werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 16:23
Kun je de Windows Firewall, of eventueel als die al actief is, de Norton Firewall eens uitschakelen?
Zou me niets verbazen als die in de weg zitten op dit moment.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb deze laptop nog maar een paar maanden en ik heb zelf nooit een ip adres ingegeven. maar kun je me vertellen waar ik kan vinden of het een vast ip is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je de laptop wel al eens opnieuw opgestart? Ik heb al vaker gezien dat ipconfig /renew (of /release) niet werkt en na opnieuw opstarten heeft de pc/laptop wel een juist ip-adres gekregen.
Staat nog mijn andere vraag: Vast ip-adres per ongeluk ingesteld?
Dit kun je makkelijk zien door /all achter ipconfig te zetten en dan kijken bij dhcp ingeschakeld. Als daar nee staat dan is er een vast ip-adres ingesteld.

Wat je anders nog eens kunt proberen is WinsockXPfix.

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-09-2006 16:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 20:58

BHQ

Dat 169-nr. krijg je op je (bekabelde, dus) LAN-interface? Dan draait er (wederom) geen DHCP. Wat voor router heb je staan?

zeker weten dat je het memslurpende Norton wil gebruiken trouwens? ;)

[ Voor 38% gewijzigd door BHQ op 24-09-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Alle overige nics uitschakelen en alleen de juiste lanadapter aan laten staan.

Firewalls staan uit? (Zo nee; ALLE norton/macafee gerelateerde zaken uitzetten.) Staat DHCP aan in de router, staat dhcp aan op de lanadapter?

Dan nogmaals releasen / renewen.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 24-09-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk idd dat het aan northon kan liggen ik moet even kabel wisselen kanniet snel reageren helaas maar 1 inet kabel.ben zo weer terug ik even alles proberen wat jullie mij aan info geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
Kijk eens op een andere PC in hetzelfde netwerk of die een DNCP adres of een vast adres krijgt. Met ipconfig /all staat er iets voor de DHCP server.

Indien deze wel een DHCP adres krijgt, dan blokkeert Norton etc de zooi. Werkt dat niet dan het volgende proberen:

Kijk naar de output van ipconfig /all op de werkende machine. Waarschijnlijk is het IP adres iets van 192.18.1.x. Tevens staat er een default gateway adres genoemd. Dit is meestal het eerste of laatste adres in de range, dus 192.168.1.1 of 192.168.1.254.

Stel dus op de niet werkende pc hetzelfde default gateway adres, subnet masker en DNS servers in. Het IP adres moet je 1 hoger nemen dan de werkende PC (192.168.1.3 bijvoorbeeld). Ping deze wel eerst even van de werkende machine zodat je zeker weet dat je geen adres conflict krijgt.

Als je alles hebt ingesteld even de default gateway en DNS servers pingen om te zien of alles werkt.

weet je echt HEEL zeker dat je die troep van Norton wilt gebruiken? :X :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb alle firewalls uit gezet maar als release en renew dan krijg ik unable to contact your dhcp server request has timed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Weet je zeker dat er fysieke verbinding is en staat jouw MAC wel in die DHCP server als toegelaten adres? Het kan zijn dat die router een aantal MAC een vast IP geeft en dat jouw MAC daar niet bijstaat.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de dhcp staat op yes en de ip op autoconfiguration dat is toch mijn inziens alles automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 13:09
Trek de stekker eens uit je router(accesspoint), modem. Als je ze reset wilt ook wel eens helpen, ze willen nog wel eens vastlopen of op een andere manier niet goed werken.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 44945 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:06:
de dhcp staat op yes en de ip op autoconfiguration dat is toch mijn inziens alles automatisch?
Jep.. Dat zou goed moeten staan.
Al in de router gekeken of die ip-adressen uitdeelt? Misschien staat (zoals eerder door iemand al vermeldt) de dhcp-server gewoon uit en moet je een ip-adres vast instellen.
Doe dus ook eens ipconfig /all op de pc waar het wel werkt. Staat daar bij dhcp nee dan weet je dat je een vast ip moet instellen op jouw pc/laptop.

Nogmaals: WinsockXPfix. Als er rare dingen zijn gebeurt met de netwerkinstellingen (hoef je niet zelf gedaan te hebben, kan door diverse programma's gebeuren) dan kun je dat met dit programma resetten.

[ Voor 24% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-09-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de router die hierstaat is zon standaard ding van multikabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 44945 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:13:
Wordt je laptop daar rechtstreeks op aangesloten of heb je er nog een router tussenzitten? Anders kan het best zo zijn dat ze bij MK met mac-adressen werken en dan zou jouw laptop eerst geauthenticeerd moeten worden. (Geen idee hoe het bij MK zit, bij chello werken ze op mac-adressen weet ik wel.)

@hieronder: Op dat woordje in mijn post klikken. Maar wacht er even mee tot er iemand gereageerd heeft die meer weet hoe ze bij MK werken met internetverbindingen (of dat op mac-adres/computernaam/iets anders is).

[ Voor 18% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-09-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
winsockxpfix ken ik niet hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn laptop zit er rechtstreeks op aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Wat voor internet account heb je daar dan, ik weet dat @home bijvoorbeeld een ip-adres uitgeeft op basis van je computernaam. Een andere PC aan je internet verbinding knopen werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Anoniem: 44945 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:13:
AHA! _/-\o_

Het kan maar zo zijn dat je router DHCP uit heeft staan. Welk IP adres krijgt de andere PC? Is dit een private adres of een public adres? (192.168.x.x of iets anders?). Het is dan overigens geen router maar een kabelmodem. En dat is een heel ander ding.

Nog iets, kabelboeren hebben de rotte neiging om huisnetwerkjes tegen te werken. Zo registreren ze per aansluiting 1 MAC adres wat mag internetten. Dat ene MAC adres krijgt een DHCP adres en anderen niet. Sluit je nu een andere PC aan met een ander MAC adres, dan gaat het niet werken. Je hebt dan een echt router nodig wat het MAC adres van de 1e PC kan spoofen.

Dus de vraag is... Wat is het IP adres van de 1e PC? >:)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan is verstandig om eerst maar thuis te gaankijken voordat ik hier al mijn instellingen ga veranderen die thuis wel werkte.
alvast bedankt ik ga gewoon vanavond naar huis en het dan daar proberen. en als het dan ook niet lukt wil ik jullie nog een keertje raadplegen. Maar thuis heeft ie aldoor gedaan maar nu ruim een week geen internet gebruikt omdat mijn northon was verlopen.
ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie hulp tot nu toe misschien moet ik weer een beroep op jullie doen. dan zien jullie mezelf wel weer verschijnen.
groetjes maris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
van deze pc waar ik nu op zit is het een 82. nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en ik krijg een 169 nummer op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Anoniem: 44945 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:25:
van deze pc waar ik nu op zit is het een 82. nummer
Daar heb je het al....

Dit adres is een publiek adres. Dat wil zeggen, het router is gewoon een kabelmodem en de kabelboer heeft de DHCP server. In die DHCP server staat het MAC adres van de PC waardoor deze op internet mag. Het MAC adres van de andere is bij de kabelboer niet bekend en die mag dus niet op internet.

Het 169 adres is een zogeheten APIPA adres. Automatic Private IP Addressing. Zo kan iedere noob een werkend netwerkje bouwen.

Wat je nu moet doen is een echt router kopen dat het MAC adres kan spoofen. Je zet daarmee het MAC adres van de 1e PC in het router en de kabelboer DENKT dat er maar 1 PC is. Wat je achter het router doet mag je helemaal zelf weten ;). Uiteraard kan je daar wel een eigen DHCP gebruiken.

Maar wacht effe op iemand die weet hoe het echt bij multikabel werkt, want het kan verschillen. Je kan ook effe zoeken, ik kon zo niks vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door asing op 24-09-2006 17:34 . Reden: tikfoutje ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 20:58

BHQ

Je hebt dus -geen- router en schijnbaar wil je provider maar één MAC-adres zien, die van je PC.

Routertje aanschaffen dus en dan het MAC-adres clonen, of Multikabel zo ver krijgen het MAC van je laptop ipv. pc toe de laten...

(en gebruik in godsnaam het editknopje, hoofdletters en leestekens)
Pagina: 1