PC start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 19:06
Hoop dat ik hier goed zit met m'n vraag:

Sinds een uur terug heb ik een probleem tijdens 't opstarten. M'n PC (Medion 8386, normaal perfect ding) vraagt eerst of hij in 'normale modus' of 'veilige modus' wil opstarten. Bij beide modi krijg ik vóór het Windows-laadscherm de volgende melding (blauw scherm):

STOP: c0000218 {registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\Systemroot\System32\Config\SOFTWARE
Of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.

Dit scherm blijft gewoon staan, verder gebeurt er niets.

Vond 't erg vreemd, vanochtend deed 'ie het nog prima. Heb Medion gebeld, zij zeggen dat ik Systeemherstel moet doen, maar dan ben ik wel alles in C:/ kwijt... En aangezien ik niet beschik over een PC waarop ik zou kunnen backuppen... :( Dus, is er een andere mogelijkheid om dit te verhelpen zónder gegevens kwijt te raken?

Alvast bedankt!

Android fanboy

Verwijderd

Heb je iets specifiecs gedaan voor de error kwam? Bv. een extra hdd erbij gezet?

• Ivo NL
Neup, helemaal niets aan de PC veranderd...

Android fanboy

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het systeem herstellen bij een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart
Probeer eens wat in dat artikel staat. Hiermee zet je eigenlijk handmatig een herstelpunt terug.

[edit]
Aanvulling: Test in elk geval wel eens het geheugen en de harddisk van die pc. Voor het geheugen kun je memtest86 gebruiken en voor je harddisk een programma van de fabrikant van de hd.

[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-09-2006 16:44 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Er is nog niks verloren. Je kunt altijd een Linux live cd'tje maken, makkelijkste is Knoppix en dan ale bestanden over kopieren naar je back-up pc. Ik zou eerst proberen je Windows te redden en alles veilig stellen en dan eventueel een herinstallatie doen omdat je pc een klap van het een of ander gekregen te hebben.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Ivo NL
Ik snap niks van die procedure.. Heb sowieso geen Windows XP CD (alleen een recovery CD van Medion, BIOS), dus ik weet niet waar ik moet beginnen...

Android fanboy

• Ivo NL
Ik heb dus Knoppix op een CD gedaan... Hij start oké op, kom in 't Knoppix menu enzo. Maar als 'ie dan de OS opstart dan blijft hij eeuwig hangen bij 'autoconfiguring devices'. Enig idee waarom? Alles al uit de USB poorten gehaald behalve m'n draadloze muis + tb.

Android fanboy

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

'k heb/had dat ook wel vaker met linux distro's, die blijven wel eens hangen op bepaalde hardware.

Wat waarschijnlijk 't makkelijkste is: ff een windows cd downloaden, en die op je 2e hardeschijf installeren (dus ff de master en de slave omwisselen). uiteraard werkt dit alleen als daar nog voldoende plek op is, eventueel kun je je schijf in een andere pc stoppen en die daar op prepareren voor een nieuwe installatie.

gl.

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41
Ivo NL schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:00:
Ik snap niks van die procedure.. Heb sowieso geen Windows XP CD (alleen een recovery CD van Medion, BIOS), dus ik weet niet waar ik moet beginnen...
Oorspronkelijk zaten er zeker 2 schijfjes bij je systeem. 1 met windows en 1 met de drivers etc.(applications & support-cd).
Als je boot vanaf de applications & support-cd (in BIOS instellen dat de cd-rom 1st boot device is) heb je de mogelijkheid terug te gaan naar de fabrieks instellingen en/of een aantal herstel handelingen te laten uitvoeren (mits je partitie E (of F) intakt hebt gelaten). Hoe het e.e.a werkt staat in de gebruiksaanwijzing.

Op de windows schijf staat niet duidelijk omschreven dat er windows op staat maar zat oorspronkelijk wel degelijk bij je PC.
Met deze schijf kun je eventueel het e.e.a herstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zatara op 25-09-2006 08:08 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
Ik zou MINI-PE gebruiken, hier bij kan je dan in windows komen via een cd. Je kan alle mappen zien dus ook alles backuppen. Werkt perfect. _/-\o_

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Het kan goed zijn dat er hardware stuk is, waardoor het helemaal niet meer lukt om op een andere manier de pc op te starten. Ik denk eigenlijk niet dat het een softwareprobleem is, maar ik denk aan oververhitting of defect geraakt RAM. Maak de koelers van de CPU eens schoon...

Als het toch een softwareprobleem is: Zoek eens op BartPE en dan DriveImage XML of iets dergelijks. (Als je tenminste op een andere PC kunt.) Met dat programma kun je een image maken van je systeempartitie naar een ander deel van je harddisk (Medion PC's hebben meestal 3 partities).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Ivo NL
@ Zatara. Ik heb de windows Recovery CD wel. Probleem is dat je eerst in een menu van Medion zelf, de opties krijgt om Windows opnieuw te installeren. Heb geen enkele CD die direct in 't menu van Windows komt.

Stofzuigen van m'n PC zal ik ns proberen :o

Android fanboy

• Ivo NL
Hmm, ik kreeg ineens een nieuw iets tijdens 't opstarten met CD: 'Windows opstarten vanaf CD'. Nu kon ik wel die bovenstaande procedure doen. Ik kom tot de stap dat ik 'System Volume Information' moet openen. Er staat eronder dat 't kan voorkomen dat die map niet geopend kan worden met een mooi linkje erbij naar het artikel. Heb dus de verborgen bestanden geopend, maar nog steeds kan ik die map niet openen... Hoe wel?

Thanks!

P.S. Heb nog steeds niet m'n gegevens kunnen kopieren naar een andere partitie omdat mijn account geblokkeerd is met m'n wachtwoord... :(

[ Voor 22% gewijzigd door Ivo NL op 25-09-2006 16:29 ]

Android fanboy

• Ivo NL
Update: Handmatig systeemherstel is perfect gelukt nadat ik System Volume Information kon openen in Veilige Modus (dom dom, niet geprobeerd)... Dus thanks everyone :)

Android fanboy

Pagina: 1