Verkeerde bios datum voorkomt opstarten? Geheugen brak?

Pagina: 1
Acties:

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:03
Ik heb hier een laptop gekregen met de melding dat die niet meer wou opstarten (bleef hangen aan het Windows laadscherm).
Ik zet de laptop aan, duik direct de bios in zie dat het jaartal op 1999 staat dus zet ik het op 2006 save&exit. Laptop boot gewoon :s? Kan het zijn dat hij niet wou booten omwille van een verkeerde datum?
Test de harde schijf met een programma "activesmart" die de smart status van de schijf uitleest, alles in orde.
In de laptop zit 2 X 265Mb SD-DDR 2100 RAM
Daarna test ik het geheugen met memtest86 laat het ongeveer 10 uur lopen in die tijd heeft hij 32passes gedaan, en ik krijg 2 keer dezelfde error bij pass 19 en 21. Haal ik er 1 module uit en test opnieuw resultaat: dezelfde fout. Steek de andere module erin en de andere eruit, opnieuw testen terug dezelfde fout na een paar passes.

Voor de rest lijkt mij de laptop perfect draaien heb hem wel nog niet echt gestressed zou het geheugen kunnen brak zijn? Vind het wel raar dat de 2 modules kapot zijn en dezelfde errors geven.

Dus men vraag is gewoon kan een laptop weigeren met op te starten en blijven hangen aan het Windows laadscherm door een verkeerde bios datum?
Is dit geheugen nu brak met 1 fout?
Het gaat om een TARGA VISIONARY XP - Win XP SP2