Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Highpoints gebruiken RAID1.5 voor hun controllers om te lezen.
RAID FAQ
Dit zou sneller moeten zijn in theorie.
RAID FAQ
Dit zou sneller moeten zijn in theorie.
Zo te zien werkt die raid methode met Pariteit wat ik eigenlijk wil vermijden.
Ook staat er dat de enigst mogelijk beschikbare HighPoint controller geen performance verbetering laat zien..
PS.
Stel dat ik een RAID 0+1 setup zou gaan draaien.
Mijn RAID controller zou dan mijn onboard Promise controller worden.
(Mobo: P4P800-E Deluxe).
Echter hoor ik van mensen dat deze RAID instelling mij CPU-tijd gaat kosten.
Heeft iemand enig idee hoeveel procent ik in processor performance omlaag zal gaan?
Mijn processor is echter wel tamelijk krachtig. (Ik heb een Pentium M 760 die momenteel draait op 2400 MHz 24/7).
Ook staat er dat de enigst mogelijk beschikbare HighPoint controller geen performance verbetering laat zien..
PS.
Stel dat ik een RAID 0+1 setup zou gaan draaien.
Mijn RAID controller zou dan mijn onboard Promise controller worden.
(Mobo: P4P800-E Deluxe).
Echter hoor ik van mensen dat deze RAID instelling mij CPU-tijd gaat kosten.
Heeft iemand enig idee hoeveel procent ik in processor performance omlaag zal gaan?
Mijn processor is echter wel tamelijk krachtig. (Ik heb een Pentium M 760 die momenteel draait op 2400 MHz 24/7).
[ Voor 53% gewijzigd door Da_maniaC op 24-09-2006 15:45 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
RAID 0/1 zal niet zoveel gebruiken. Het meeste CPU kracht kost pariteitsberekeningen (RAID5/6/etc). Ik heb zelf geen RAID 1/0 maar had wel een RAID1 en een RAID0, en de belasting was te verwaarlozen.
Ik heb 2x WD2500YD in RAID 1 op ICH8R van P5B dlx. Read speeds volgens de atto benchmark zijn prachtig: vanaf een transfer size van 8 Kb zit ik ver boven de 100 mb/sec. Dit loopt op met de transfer size tot ruim 400 mb/sec vanaf 256 kb. Lijkt mij een artefact...
Ter vergelijking: mijn WD360ADFD boot disk, als single drive aan de ICH8R, komt niet hoger dan 139 mb/sec, vanaf een transfer size van 128 kb...
De O&IOC regulars kunnen hier vast een verklaring voor geven...
Ter vergelijking: mijn WD360ADFD boot disk, als single drive aan de ICH8R, komt niet hoger dan 139 mb/sec, vanaf een transfer size van 128 kb...
Je hebt atto wel op 32mb staan?dudok12 schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:01:
Ik heb 2x WD2500YD in RAID 1 op ICH8R van P5B dlx. Read speeds volgens de atto benchmark zijn prachtig: vanaf een transfer size van 8 Kb zit ik ver boven de 100 mb/sec. Dit loopt op met de transfer size tot ruim 400 mb/sec vanaf 256 kb. Lijkt mij een artefact...![]()
Nope: gewoon op 4mb en dan zie je dus waarschijnlijk de cache aan het werk... Dacht al dat dit niet kon kloppen
.
Met ATTO met total length 32 MB doet de WD360ADFD nu reads tussen de 80 en 90 mb/s, de WD2500YDs in RAID 1 doen reads tussen de 50 en de 70 mb/s, met net 80 mb/s bij 1024 kb transfer size.
Met ATTO met total length 32 MB doet de WD360ADFD nu reads tussen de 80 en 90 mb/s, de WD2500YDs in RAID 1 doen reads tussen de 50 en de 70 mb/s, met net 80 mb/s bij 1024 kb transfer size.
Pagina: 1