[PHP][IIS] Cgi time-out setting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Na enkele uren spelen gooi ik de handdoek in de ring en vraag ik hier om hulp.

Ik ben bezig met de installatie van een web-app genaamd Jinzora.
Ik heb hiervoor de laatste versie van PHP geinstalleerd in IIS, in Win XP Pro.

Tijdens het importeren van de Mp3 informatie blijft ik de melding krijgen dat de CGI time-out heeft plaats gevonden en dat IIS het proces heeft verwijderd. Het importeren duurt ook langer dan de 90 seconden die normaal voor een time-out staan in IIS, het duurt ongeveer een 7 minuten.

Ik kan nu niet verder, want de import moet toch echt gebeuren.
Wat heb ik geprobeerd:

-PHP.INI aangepast: max_execution_time = 1000
-In IIS op de webserver de time-out van CGI-scripts (Website folder selecteren, home directory tab en dan tab process-option) op 1000 seconden gezet
-Die van ASP-scripts ook maar op 1000 s gezet
-Na deze aanpassing een nieuwe virtuele directory aanmaken (deze work-around las ik op een website).
-Het proces alle ruimte geven op de server (de rest van de processen afsluiten), maar het wil niet veel sneller

Op Got zijn er meerdere topics te vinden bv [IIS] CGI Timeout instelling... maar een antwoord kan ik er niet in vinden.

Wie kan mij verder helpen?

edit:
De foutmelding
code:
1
2
3
4
HTTP/1.1 502 Gateway Error Server: Microsoft-IIS/5.1 
Date: Sun, 24 Sep 2006 12:33:34 GMT Connection: close Content-Length: 186 Content-Type: text/html
CGI Timeout
The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The server has deleted the process.

[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 24-09-2006 14:34 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 09:07
Die max_execution_time zou toch wel moeten werken. Het kan echter zijn dat deze weer wordt overridde naar 90 seconden in het PHP script.
Het kan ook zijn dat je de verkeerde PHP.ini hebt aangepast. Soms zwerven er meerdere hiervan rond op je schijf. Check even via <? phpinfo(); ?> zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/gotimg/phpinfo.png

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
pjonk schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:59:
Die max_execution_time zou toch wel moeten werken. Het kan echter zijn dat deze weer wordt overridde naar 90 seconden in het PHP script.
Het kan ook zijn dat je de verkeerde PHP.ini hebt aangepast. Soms zwerven er meerdere hiervan rond op je schijf. Check even via <? phpinfo(); ?> zie hieronder.
[afbeelding]
Ik heb maar 1 php.ini en dat is in de I:\PHP directory, netjes de guidelines gevolgd. ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 09:07
Zit me nu te bedenken de error die je krijgt is geen PHP error voor een script time-out, maar heeft puur met IIS instellingen te maken. In IIS zal je waarschijnlijk de CGI Script TimeOut moeten vergroten.
http://www.murraymoffatt.com/software-problem-0002.html

N.B: Ik vind met Google wel heel veel hits over dit probleem. Dus met een beetje lees en uitzoekwerk moet je er zeker zelf uit kunnen komen.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
pjonk schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:30:
Zit me nu te bedenken de error die je krijgt is geen PHP error voor een script time-out, maar heeft puur met IIS instellingen te maken. In IIS zal je waarschijnlijk de CGI Script TimeOut moeten vergroten.
http://www.murraymoffatt.com/software-problem-0002.html

N.B: Ik vind met Google wel heel veel hits over dit probleem. Dus met een beetje lees en uitzoekwerk moet je er zeker zelf uit kunnen komen.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Ik heb het CGI-script time out aangepast, dit staat ook op 1000 seconden, zie mijn tweede punt in de actielijst in de TS.

Ik zal nog eens gaan googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
* Skup*

Iemand anders een idee?
Ik ben uit gegoogled.

[ Voor 25% gewijzigd door Tukk op 26-09-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Ik weet niet of het wat helpt,maar zou je het niet met apache kunnen proberen en dan php NIET als cgi te gebruiken??

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier iemand met hetzelfde probleem, de ISAPI-versie gebruiken was daar de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

Instellingprobleempjes horen in Development Tools & Environments. ;)

PRG>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Laatste kick

ISAPI installeren was de truck die ik nodig had, nu werkt de interface goed

thnx!

code:
1
2
3
4
Importing Media From: m:/mp3
Import Complete!

Import Complete! (6.98 minutes)

Pagina: 1