[XP] Spellen werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik eens een nieuwe windows XP (prof) installatie gedaan omdat GTA niet meer wilde werken, maar sindsdien heb ik nog meer problemen.

Zo installeerde ik gisteren FEAR maar die wil ook niet opstarten, ik krijg heel even het zandlopertje in beeld en dan is het gebeurt, ik heb percies hetzelfde probleem bij GTA (san andreas). Andere spellen zoals Prey en F1 challenge werken wel. :?

Ik heb al van alles geprobeerd, oude geluidsdrivers, andere videokaart drivers noem het maar op. Het opvallende is wel dat als ik FEAR opstart met de optie "compatibiliteits modus" op bijv Windows 98 of win 2000 aan dan start het spel wel gewoon op! :? Alleen werkt het geluid dan niet.

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn, of moet ik gewoon een schone windows installatie proberen?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je eens kunnen kijken bij dxdiag als je daar ook fouten kan vinden?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Nope geen fout te bekennen. :)

Daarom vind ik het allemaal maar erg raar. Overigens voor de duidelijkheid GTA werkt dus ook nog steeds niet, hetzelfde probleem als bij FEAR. Ik vind het vooral raar dat het ene spel het wel doet en een ander weer niet.

[ Voor 53% gewijzigd door schnumi op 24-09-2006 13:09 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:46

Jake Bullet

Wise Scripter

Wat voor rechten heeft je account? Gewoon standaard user of admin?
hernoem eens de directories in mijn documenten mbt deze games.

[ Voor 10% gewijzigd door Jake Bullet op 24-09-2006 14:23 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Jake Bullet schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:22:
Wat voor rechten heeft je account? Gewoon standaard user of admin?
hernoem eens de directories in mijn documenten mbt deze games.
Account is gewoon beheerder dus dat is het probleem niet. :)

En wat bedoel je percies met dat laatste en hoe doe ik dat?

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:46

Jake Bullet

Wise Scripter

schnumi schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:25:
[...]

En wat bedoel je percies met dat laatste en hoe doe ik dat?
GTA slaat instellingen en de saved games op in mijn/jouw/iemands documenten. Ik had een keer problemen, weggooien van gta_sa.set zorgde dat ik weer kon starten. Wat ik bedoelde is, hernoem de directory "GTA San Andreas User Files" en kijk of GTA opstart. Misschien werkt dat en eventueel ook voor Fear (nooit gespeeld)

Aan de andere kant, als je Windows al opnieuw hebt geinstalleerd en allerlei drivers hebt geprobeerd, dan betwijfel ik of de bovenstaan de truuk wel werkt. In DXdiag, sound, accellaratie stapjes terug zetten misschien?

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Op die manier, zal het proberen maar ik heb mijn twijfels.

Erg vreemd allemaal zal eens kijken wat ik nog meer kan verzinnen. :P

Pagina: 1