Toon posts:

[TV-kaart] Geen geluid/beeld met DScaler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Afgelopen dinsdag kocht ik een volledige multimediacomputer van Compaq (kom maar op met de commentaren; 'dat moet je ook nooit doen' ;)), met ingebouwde ASUS-tvkaart (+ remote). Alles al geinstalleerd etc., dus geen software bijgeleverd... Dat is an sich al irritant.

In het bijgeleverde programma 'My Cinema' van Cyberlink werkt de kaart aardig; zowel het beeld als het geluid zijn waarneembaar. Ook de FM-tuner werkt prima. Echter wil ik graag tv-kijken met DScaler, omdat My Cinema het niet mogelijk maakt om zélf je kanalen fine te tunen...

Maar nu het probleem: DScaler pikt het geluid en het beeld helaas niet op (het geluid in het algemeen niet, het beeld 1/10 van de tijd). De kaart herkent 'ie wel; ASUS TV-FM 7135 Silicon, maar beeld of geluid wil hij niet geven. Aan drivers kan het - volgens mij (maar ik ben stiekem een n00b) - niet liggen; gisteren heb ik de actueelste geinstalleerd, maar nog altijd niets. Spelen met geluidskaartinstellingen doet ook vrij weinig (lees; niets).

De kaart heeft geen lineout-optie, dus het lijkt mij een tuner met onboard geluidskaart. Maar hoe selecteer ik dat in DScaler, geen enkele tot nu toe-geselecteerde geluidskaart geeft tv-geluid.

Hopelijk heeft iemand ervaringen met deze kaart en kunnen jullie me zinvolle tips geven. Het zou jammer zijn als ik de kaart alleen kan gebruiken met My Cinema. Echt lekker werkt dat niet...

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 13:00 ]