Zoek backuptool zoals Syncback maar dan met compressie

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een backupprogramma die 1 ding kan doen wat Syncback niet kan.

Ik wil graag mijn interne disk syncroniseren naar mijn externe disk, maar gewoon op de simpele manier, dus de interne is de bron, de externe het doel (geen 2 weg dus).

Syncback kan dit prima, maar:

Ik wil graag dat elk los bestand gecomprimeerd wordt (bijv bz2).

Nu heb ik in het verleden wel eens een tooltje gevonden die dat kon, maar die skipte alle files die groter waren dan 2 GB.

Is er op dit moment een tool die in staat is te doen wat ik graag wil? Of is het echt te veel gevraagd?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:19

bonzz.netninja

Niente baffi

tja je zou syncback is je taskmanager kunnen opnemen en dan als 2e stap van je tasks de hele map kunnen comprimeren, naar ik aannneem

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:54:
tja je zou syncback is je taskmanager kunnen opnemen en dan als 2e stap van je tasks de hele map kunnen comprimeren, naar ik aannneem
Dat werkt dus niet, ik wil de bestanden los comprimeren, maar de bestandsstructuur moet behouden blijven. Ik wil dat tijdens de backupslag alleen nieuwe bestanden en aangepaste bestanden worden overgezet en dat deze dus gecomprimeerd worden opgeslagen op de backup disk.

NTFS compressie is geen optie. Ik wil ook niet 1 groot gecomprimeerd bestand. Het risico op verlies is dan nog groter.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 24-09-2006 12:57 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Update:

Ik heb voor de grap eens de _niet_ freeware versie 4 geprobeerd, en verrek, hier kun je dus wél met compressie werken :)

Mijn problem is dus nu zo'n beetje solved, alleen nog effe een licentie kopen als dit goed bevalt.