Toon posts:

Website met uploadmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Ict-coördinator op een basisschool. Binnen onze stichting werken we met digitale schoolborden.

We willen alle gemaakte lessen op een bepaalde manier centraal zetten zodat iedereen deze kan gebruiken, dus een centrale database. Bepaalde materialen moeten afgeschermd zijn voor de rest van Nederland i.v.m. copyright, maar bepaalde materialen mag iedereen gebruiken.

Nu ben ik druk gaan zoeken bij CMS systemen en Groupware. Dit ziet er interessant uit, maar is niet zozeer gericht op het uploaden en downloaden van documenten. Ik wil het ook graag overzichtelijk kunnen plaatsen en makkelijk kunnen terug zoeken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand misschien tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of moet ik het gewoon erg simpel houden in bijvoorbeeld een forum: SMF.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groeten Esther

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 18:16
kijk eens naar Sharepoint Services

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 20:52
Mijn school is hier bij aangesloten. Hoe precies met kosten en dergelijken weet ik niet, daar zal je contact voor moeten opnemen. Het werkt wel goed. Werkstukken kunnen er mee naar leraren worden verstuurd, er zijn klasselijsten, je kan groepswerk delen enz.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Graag nog meer!
Ik zal eens kijken naar Sharepoint Services, had ik nog nooit van gehoord, bedankt.
DEVoTi0N: Wanneer ik op de link klik, kom ik niet echt veel verder. Heb je misschien een naam voor me? Of is het van AIM zelf?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

http://moodle.org/index.php?lang=nl_utf8

Moodle is een open source ELO (electronische leer omgeving), misschien kun je er wat mee? Maar als jullie al met een digitaal schoolbord werken, dan moet dat toch gewoon tot de mogelijkheden behoren dat je dingen kunt uploaden? Welke ELO gebruiken jullie nu dan?

Voordeel: overal in te loggen waar internet beschikbaar is, altijd up to date te houden, communicatie onderling mogelijk, indelen van groepen, enz enz enz, veel support, en vooral: gratis

Maar geen idee of dit is wat je zoekt.

[ Voor 77% gewijzigd door Nik op 24-09-2006 13:14 ]

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 19:47
Op mijn school (Saxion Hogescholen) gebruiken ze sinds dit studiejaar QuickPlace van IBM - Lotus. Werkt goed, heel uitgebreid.. zal zo even een aantal screenshots posten!

Hmpf.. die kloteservers op die school.. (hebben al weken problemen, Oracle werkt er hard aan.. maar bijna niets werk nog.. :( ) heb wel een andere pagina gevonden met een aantal screenshots.
Klik!

En je kunt ook eens op de productpagina van IBM kijken..
Klik!

[ Voor 57% gewijzigd door JeroenGans op 24-09-2006 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken nu geen gebruik van ELO. We hebben geen centrale plek waar we onze gemaakte lessen kunnen plaatsen. De leerkrachten gebruiken het digitale schoolbord als losstaand iets nu, dat is jammer.

Verwijderd

Misschien is iets als blackboard wel een oplossing.

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Deze klinken allemaal bekend:

- Moodle
- Blackboard
- Sharepoint

Hetgeen wat we nu o.a. op de HU gebruiken:

- It's learning

Daarnaast ben ik voor mijn 7e semester samen met 2 anderen bezig een E-learning applicatie te ontwikkelen.

[ Voor 7% gewijzigd door seamus21 op 24-09-2006 14:07 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:02

André

Analytics dude

Ik verplaats hem naar Client Software Algemeen :)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:42
seamus21 schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:05:
Deze klinken allemaal bekend:

- Moodle
- Blackboard
- Sharepoint

Hetgeen wat we nu o.a. op de HU gebruiken:

- It's learning

Daarnaast ben ik voor mijn 7e semester samen met 2 anderen bezig een E-learning applicatie te ontwikkelen.
Gebruiken ze niet meer het o zo geweldige Osiris?[/sarcasme]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 12:51

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Robkazoe schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:38:
[...]

Gebruiken ze niet meer het o zo geweldige Osiris?[/sarcasme]
Bij de FEM gebruiken we nog Osiris, maar de leeromgeving tegenwoordig Sharepoint, wat naar mijn idee best redelijk geimplementeerd is.

Ik denk dat sharepoint voor een basisschool wel een erg omslachtig (en duur) systeem wordt...

HENG HENG

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:07
Spacecowboy schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:40:
[...]

Bij de FEM gebruiken we nog Osiris, maar de leeromgeving tegenwoordig Sharepoint, wat naar mijn idee best redelijk geimplementeerd is.

Ik denk dat sharepoint voor een basisschool wel een erg omslachtig (en duur) systeem wordt...
Zelfde als blackboard maar het voldoet wel aan zijn eisen ;)
Ben zelf administrator geweest van blackboard op een mbo maar er kan eigenlijk te veel mee vergeleken de gevraagde minima ;)

Taal fouten inbegrepen ;)

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 16:27
Bij mij op school gebruiken ze MOODLE is gratis en je kan vanalles ermee doen
Pagina: 1