Toon posts:

[XP] ntoskrnl.exe is missing*

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gedoe met de pc, en altijd als ie het niet gaat doen krijg ik een voorgevoel dat ik moet backuppen...maar dat doet mevrouw natuurlijk niet tot het te laat is!

Ik start mn pc op en krijg de melding dat <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe is missing, ik kan ook niet vanaf de cd opstarten omdat als ik op een toets druk bij de melding 'wilt u vanaf de cd opstarten blabla' dan lijkt het of het toetsenbord het niet doet en ik kan klikken wat ik wil...

Ik heb er gister nog op gezeten, niks geïnstalleerd...niks bijzonders gedaan behalve op het internet. Ik heb een goede virussscan en firewall dus daar za het niet aan liggen.

Wat kan ik doen, ik ben niet verder opgeschoten na andere topics hierover te hebben gelezen, omdat ik überhaupt niet kan opstarten met de cd xp.

Hellup ;(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Al eens een ander toetsenbord geprobeerd om zodoende van de cdrom te kunnen opstarten?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

dat laatste probleem: het kan zijn dat je ps/2 poorten in je bios uitstaan, of als je usb hebt, dat usb-legacy support uit staat.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:56:
Al eens een ander toetsenbord geprobeerd om zodoende van de cdrom te kunnen opstarten?
Wat heeft het toetsenbord ermee te maken zou je denken...maarreuhm ik zit te kijken maar volgens mij heb ik geen ander toetsenbord dat het op die pc doet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:56:
dat laatste probleem: het kan zijn dat je ps/2 poorten in je bios uitstaan, of als je usb hebt, dat usb-legacy support uit staat.
Ok! Wat moet ik doen?

8)

Verwijderd

ff aanzetten dus, in je bios.
bij het opstarten druk je op F1/del/etc (zie handleiding), en dan ff zoeken. wijst zichzelf :P

mocht je tobo nou ook niet werken tijdens de POST (maar da's zeldzaam, werkt meestal gewoon terwijl de support uitstaat) dan moet je ff je cmos reset doen, zie handleiding.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30
NTOSKRNL.EXE is niet zomaar een bestand wat verdwijnt. De map waar het bestand in staat wordt standaard door Windows angstavallig bewaakt tegen mogelijke aanvallen. Aangezien boot.ini wel gelezen wordt ben ik bang dat je hard disk is gaan hemelen.

Om dat uit te sluiten kan je van de website van de fabrikant een programma downloaden om je harddisk te testen. Deze maakt een bootable floppy aan en geeft aan wat het ding mankeert. Dan moet je uiteraard wel van floppy kunnen starten, en dat doe je in het BIOS (del of F10, afhankelijk van fabrikant). First boot device effe op fdd zetten en klaar ben je.

Succes ermee!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ter verduidelijking: bij mijn Gigabyte mobo stond die optie uit. USB keyboard legacy support in DOS was zo uit mijn hoofd de optie - die moet dus aanstaan :)
Pagina: 1