Backup maken van Windows schijf (bootcamp)

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb Windows XP geïnstalleerd met behulp van Bootcamp. Nu wil ik gaan testen met Windows Vista op mijn Mac Mini.

Wat ik wil is een back-up maken van de schijf waar Windows XP op staat. Zodat ik deze kan formatteren en Windows Vista kan instaleren.

Ik heb al gezocht naar software maar Back-up software onder Windows of Bootcamp werken niet. En software die ik voor OS X heb gevonden maakt alleen maar een back-up van de OS X schijf of de bibliotheek.

Wat kan ik het beste gebruiken om veilig Windows Vista te testen? (gelieve freeware)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Mentox
Met het hulp programma voor je schijven van OS X zelf kan ik een "schijf kopie" maken. Is dit een back-up van de schijf of alleen van de bestanden die erop staan? Ik doel op het bootable gedeelte.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zoals Mento hierboven al verteld kan je met Disk Utility een kopie of mirror van je XP partitie wegschrijven op een andere externe schijf.

• Mentox
matiasjansen schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:53:
Zoals Mento hierboven al verteld kan je met Disk Utility een kopie of mirror van je XP partitie wegschrijven op een andere externe schijf.
Maar is deze dan ook bootable? Wat ik wil is Windows Vista erop zetten een tijdje gebruiken en dan weer terug naar Wndows XP.

BTW, zowel de TS, het tweede bericht en het vierde bericht zijn door mij gemaakt(Mento). Ik dacht dat ik op edit had gedrukt