Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Je kan er voor kiezen om elke frame apart op te laten slaan. Daarna kan je ze in een programma zoals adobe premiere achter elkaar zetten en krijg je een filmpje.Borgoth schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:42:
ik ben bezig met expirimenteren in max en heb ik een camera laten bewegen. als ik gewoon de viewpord camera-01 kies kan ik via de bewegende camera kijken, maar wil ik daar een avi van maken dan gaat hij beeldje voor beeldje renderen en kan ik vervolgens alleen het laatste beeldje opslaan.
kan iemand mij helpen?(ik werk met 3ds max 6.0 en heb geen render progs)
alvast bedankt
Wat je ook kan doen is om rechtstreeks uit 3d max een animatie te renderen en dan laten opslaan als avi.
Ik zou altijd kiezen voor de 1e optie.... Mocht max vast lopen dan ben je hoogstens 1 frame kwijt ipv een animatie waar je een paar dagen voor hebt staan renderen.
Je kan instellen dat je frames worden opgeslagen door op f10 te drukken en dan bij render output op files te klikken en kan je daar een bestandstype en naam in voeren en dan slaat ie de frames automatisch op.
voor de 1e keer dat ik een filmpje maak sla ik het gewoon op als 1 geheel(dat ik niet alles hoef samen te voegen) het stelt eigelijk nix voor gewoon een camera die door een buis vliegt en dat was het.
keb nu nog een probleem. hoe kan je meer dan de staqndaard 100 frames krijgen?
[ Voor 17% gewijzigd door Borgoth op 24-09-2006 12:27 ]
Rechts onderin staat een knopje met een klein klokje er op (waar ook je play knop zit van je animatie) . Hier kan je alles instellen, hoeveel fps je wilt en hoeveel frames je in totaal wilt.Borgoth schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:26:
voor de 1e keer dat ik een filmpje maak sla ik het gewoon op als 1 geheel(dat ik niet alles hoef samen te voegen) het stelt eigelijk nix voor gewoon een camera die door een buis vliegt en dat was het.
ok bedankt.
En als je F10 doet dan wel ff (linksbovenin) aangeven dat alle 100 frames gerenderd moeten worden..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Mocht je geen Premiere hebben, dan zit er in Max de RAM-player ingebouwd waarmee je een verzameling losse frames kan opslaan als avi of mov; op die manier heb je ook achteraf nog controle op de compressie.robin222 schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:07:
[...]
Je kan er voor kiezen om elke frame apart op te laten slaan. Daarna kan je ze in een programma zoals adobe premiere achter elkaar zetten en krijg je een filmpje.
Verwijderd
nu dit topic er toch is, even een vraagje van mijn kant
is het mogelijk dat je een camera maakt met de exacte view van de perspective view?
als je in camera-view zit, en je gaat naar perspective, krijg je de view zoals de camera staat in de perspective, maar ik wil dit dus andersom
ik hoop dat het duidelijk is maar ik kan het ff niet beter verwoorden.
is het mogelijk dat je een camera maakt met de exacte view van de perspective view?
als je in camera-view zit, en je gaat naar perspective, krijg je de view zoals de camera staat in de perspective, maar ik wil dit dus andersom
ctrl+c does the trick.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:48:
nu dit topic er toch is, even een vraagje van mijn kant
Pagina: 1