Goedemorgen allen,
Gisteren ben ik begonnen met het monteren van mijn nieuwe PC:
- CASE CM Centurion 5 Zwart/Zilver noPSU
- DVD Samsung SH-W163A 16+/-bulk zw Sata
- Geheugen Kingston Ddr 1Gb / 400 Kingston 1
- Harddisk Samsung SpinPoint 160gb sata II 150 7200 rpm 8mb
- Moederbord MSI K8N Neo4-F GL/R/S/PCIEx 939 1
- Processor AMD Athlon 64 3800+ BOX S939 1
- Videokaart ASUS PCI-e 256Mb EN7600GT/2DHTV 1
-Voeding Asus Power Supply Atlas 36H (360W)
Het monteren verliep vlekkeloos, echter toen ik de pc aan wilde zetten bleek er het een en ander aan de hand te zijn:
PC start op, alle lampje branden die horen te branden, alleen monitor springt niet aan. Dit gekoppeld met een serie hoge piepjes die van m'n moederbord afkomstig zijn.
Ik heb hetvolgende in ieder geval al uitgesloten:
- Piepjes komen inderdaad uit m'n moederbord (heb namelijk het speaker stekkertje los gehad van m'n mobo)
- Met andere Videokaart getest, zelfde resultaat (gesteste kaart: Asus n6800 256mb PCI Express)
- 400W voeding uit andere computer, zelfde resultaat
- heb gekeken of m'n harde schijf draait, dat doet ie
-Alle fans werken naar behoren
-DVD-RW Werkt
Het vreemde is nu dat ik de pc ook niet hoor opstarten, er komt stroom op, ik hoor de fans aan gaan. Maar de normale geluiden van geheugen test, HD die harder gaat draaien etc. hoor ik ook niet.
Kortom, de pc heeft eigenlijk nog geen moment gedraaid...
Heeft iemand enig idee wat dit nog kan zijn, of wat ik nog vergeten kan zijn ???
Bij voorbaat dank.
Luke Dekker
Gisteren ben ik begonnen met het monteren van mijn nieuwe PC:
- CASE CM Centurion 5 Zwart/Zilver noPSU
- DVD Samsung SH-W163A 16+/-bulk zw Sata
- Geheugen Kingston Ddr 1Gb / 400 Kingston 1
- Harddisk Samsung SpinPoint 160gb sata II 150 7200 rpm 8mb
- Moederbord MSI K8N Neo4-F GL/R/S/PCIEx 939 1
- Processor AMD Athlon 64 3800+ BOX S939 1
- Videokaart ASUS PCI-e 256Mb EN7600GT/2DHTV 1
-Voeding Asus Power Supply Atlas 36H (360W)
Het monteren verliep vlekkeloos, echter toen ik de pc aan wilde zetten bleek er het een en ander aan de hand te zijn:
PC start op, alle lampje branden die horen te branden, alleen monitor springt niet aan. Dit gekoppeld met een serie hoge piepjes die van m'n moederbord afkomstig zijn.
Ik heb hetvolgende in ieder geval al uitgesloten:
- Piepjes komen inderdaad uit m'n moederbord (heb namelijk het speaker stekkertje los gehad van m'n mobo)
- Met andere Videokaart getest, zelfde resultaat (gesteste kaart: Asus n6800 256mb PCI Express)
- 400W voeding uit andere computer, zelfde resultaat
- heb gekeken of m'n harde schijf draait, dat doet ie
-Alle fans werken naar behoren
-DVD-RW Werkt
Het vreemde is nu dat ik de pc ook niet hoor opstarten, er komt stroom op, ik hoor de fans aan gaan. Maar de normale geluiden van geheugen test, HD die harder gaat draaien etc. hoor ik ook niet.
Kortom, de pc heeft eigenlijk nog geen moment gedraaid...
Heeft iemand enig idee wat dit nog kan zijn, of wat ik nog vergeten kan zijn ???
Bij voorbaat dank.
Luke Dekker