Toon posts:

Niet werkend nieuw systeem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Gisteren ben ik begonnen met het monteren van mijn nieuwe PC:

- CASE CM Centurion 5 Zwart/Zilver noPSU
- DVD Samsung SH-W163A 16+/-bulk zw Sata
- Geheugen Kingston Ddr 1Gb / 400 Kingston 1
- Harddisk Samsung SpinPoint 160gb sata II 150 7200 rpm 8mb
- Moederbord MSI K8N Neo4-F GL/R/S/PCIEx 939 1
- Processor AMD Athlon 64 3800+ BOX S939 1
- Videokaart ASUS PCI-e 256Mb EN7600GT/2DHTV 1
-Voeding Asus Power Supply Atlas 36H (360W)

Het monteren verliep vlekkeloos, echter toen ik de pc aan wilde zetten bleek er het een en ander aan de hand te zijn:

PC start op, alle lampje branden die horen te branden, alleen monitor springt niet aan. Dit gekoppeld met een serie hoge piepjes die van m'n moederbord afkomstig zijn.

Ik heb hetvolgende in ieder geval al uitgesloten:
- Piepjes komen inderdaad uit m'n moederbord (heb namelijk het speaker stekkertje los gehad van m'n mobo)
- Met andere Videokaart getest, zelfde resultaat (gesteste kaart: Asus n6800 256mb PCI Express)
- 400W voeding uit andere computer, zelfde resultaat
- heb gekeken of m'n harde schijf draait, dat doet ie
-Alle fans werken naar behoren
-DVD-RW Werkt

Het vreemde is nu dat ik de pc ook niet hoor opstarten, er komt stroom op, ik hoor de fans aan gaan. Maar de normale geluiden van geheugen test, HD die harder gaat draaien etc. hoor ik ook niet.

Kortom, de pc heeft eigenlijk nog geen moment gedraaid...

Heeft iemand enig idee wat dit nog kan zijn, of wat ik nog vergeten kan zijn ???

Bij voorbaat dank.
Luke Dekker

Verwijderd

Kijk eens in je manual van je mobo wat de piepjes betekenen... ik vermoed dat het aan je geheugen ligt, dit probleem had ik namelijk ook...

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
check ook even of alle stroomkabels in je videokaart zitten

Verwijderd

Topicstarter
Yes! opgeslost! wat ik nog niethad geprobeerd was om m'n geheugen in een anderere bank te doen.

beeld heb ik, nu vraag ik mezelf alleen af of die bank nou stuk is of dat ik hem gewoon verkeerd had aangesloten

dingen zijn toch foolproof?? een in principe zou het toch niet uit moeten maken in welke bank je hem doet?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:34:
Yes! opgeslost! wat ik nog niethad geprobeerd was om m'n geheugen in een anderere bank te doen.

beeld heb ik, nu vraag ik mezelf alleen af of die bank nou stuk is of dat ik hem gewoon verkeerd had aangesloten

dingen zijn toch foolproof?? een in principe zou het toch niet uit moeten maken in welke bank je hem doet?
Mischien dat ie net niet helemaal goed erin zat. Maar ik vind ze wel fool-proof. Dat je bankje kaduuk is lijkt me wel sterk bij een nieuw mobo, maar het behoort wel tot één van de opties.

Hoi!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 18:47
Heb je er maar 1 latje in van 1Gb of is dit verdeeld onder meerdere.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Topicstarter
1x 1 gb inderdaad

wat ik me nu bedenk, is dat m'n mobo 2 soorten geheugenbanken heeft namelijk 2 groene en 2 paarse.
g p g p
x x x x
x x x x
x x x x
x x x x
x x x x

x x x x
x x x x
x x x x
x x x x
x x x x

Nu had ik het geheugen eerst Links op groen, toen deed ie niks.
Heb ike r een uit de andere PC gedaan op Rechts paars, toen deed ie het wel
Toen het oorspronkelijke geheugen geplaats op de eerste paarse van links werkte ook primg

misschien heeft het daar iets mee te maken ??

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Staat er in de handleiding van je moederbord geen uitleg over de groen/paarse verdeling?

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
memory

ddr
Specification: 184-pin, 2.5v.
Single Channel Definition: All DIMM Slots are GREEN color.
Dual channe;s definition: DIMM Slots on Channel A are marked in GREEN color. DIMM slots on Channel are marked in PURPLE color

er staat wel iets over in dus, maar ik bergijp nou niet precies wat ze hiermee bedoelen...

Kingston Ddr 1Gb 400 Kingston <-- aangezien dit juist Single channel lijkt te zijn vind ik het zo raar dat hij in PAARS wel goed functioneerd....

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:04:
memory

ddr
Specification: 184-pin, 2.5v.
Single Channel Definition: All DIMM Slots are GREEN color.
Dual channe;s definition: DIMM Slots on Channel A are marked in GREEN color. DIMM slots on Channel are marked in PURPLE color

er staat wel iets over in dus, maar ik bergijp nou niet precies wat ze hiermee bedoelen...

Kingston Ddr 1Gb 400 Kingston <-- aangezien dit juist Single channel lijkt te zijn vind ik het zo raar dat hij in PAARS wel goed functioneerd....
Je hebt 1 dimm. Dus sowieso werk je altijd in single channel. Voor dual-channel heb je minstens 2 dimms nodig. Beide channels (groen is Ch A en paars is Ch. B ) moeten bij jouw moederbord gelijk gevuld zijn, wil je dual-channel kunnen draaien. Lees voor meer informatie over single- en dual-channel dit stukje uit de FAQ. :)
Maar het is inderdaad raar dat met 1 dimm je alleen de paarse kan gebruiken. De manual geeft aan dat je in dat geval 1 van de groene sloten moet gebruiken.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit het dan bij m'n andere PC, die heeft 2x 512 en 1x 1 gb..

en die zaten altijd gewoon van links naar rechts gevuld, en hebben altijd gewerkt, naar mijn weten. En het gaat om dezelfde moederbord

Groen Paars Groen Paars
1 GIG 512 512

die 2x 512 zijn van hetzelfde type... zou ik hier nog iets aan moeten veranderen dan ??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 12:24 ]

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:22:
Maar hoe zit het dan bij m'n andere PC, die heeft 2x 512 en 1x 1 gb..

en die zaten altijd gewoon van links naar rechts gevuld, en hebben altijd gewerkt, naar mijn weten. En het gaat om dezelfde moederbord

Groen Paars Groen Paars
1 GIG 512 512

die 2x 512 zijn van hetzelfde type... zou ik hier nog iets aan moeten veranderen dan ??
Maar dat heeft niks te maken met single- of dual-channel. Het feit dat het werkt met een bepaalde dimm-configuratie hangt af van het moederbord. Over het algemeen staan die configuraties in de manual. Maar voor 3 dimms staat het er meestal niet in, hoewel het vaak wel mogelijk is om in die configuratie te draaien.

Wat zou je willen veranderen aan die 2x512MB uit die andere computer? Ik snap niet wat dat te maken heeft met je huidige probleem. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
huidige probleem is ook opgelost :P maar 2 topics verder is het probleem met m'n andere pc :P:P
lijkt een beetje op het zelfde probleem.

in iedergeval bedankt jongens voor de snelle hulp, de pc draait en daar gaat het om !!!

tnx :D
Pagina: 1