website casejunkies laat cpu op 100% lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
hoihoi,

wegens het niet (meer) mogen kicken van een oud topic maar een nieuwe.

ik heb exact zelfde probleem (lijkt het) alsRapidAngel hier Probleem website 'casejunkies' heeft.
Maar dan met het verschil (?) dat de cpu hier @ 100% gaat zitten lopen, zowel bij IE als FF. Zo ver komt mijn pc trouwens--> screenshot
Voordat jullie commentaar geven, heb het ook met minder (geen) tabbladen geprobeerd hoor! + herstart FF

Het forum van casejunkies werkt echter gewoon normaal.
En om de vragen van icey en besthost uit het andere casejunkies topic maar te beantwoorden:
@Icey: die pic doet hier wel
@besthost: die pic doet ook

Om te proberen, heb ik de temp files van zowel IE als FF weggedondert, ook ff gecheckt of écht alles weg was. Helpt niet. Op mams der pc werkt casejunkies normaal, ok niet alles geprobeerd maar de portal opent daar gewoon normaal zonder cpu load dus het probleem zit op/in mijn pc, maar waar?

Vuurmuur heb ik niet. wel dat windows xp sp2 ding maar die staat uit, router: asus wl500g deluxe, nod32: fully updated. (voorganger was norton internet security 2k5, zou die soms wat achtergelaten hebben?)

Dit staat overigens linksonder bij IE op het moment dat de cpu @ 100% gaat lopen:
(64 items over) Bezig met downloaden van afbeelding: http://localhost/www.casejunkies.com/images/box_bg. rest ontbreekt, te weinig ruimte tot de laadbalk

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Xp prof + sp2
athlon xp 1800
1GB ram
ecs k7s5a
asus geforce 4 mx440
40gb seagate
200gb maxtor

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
disable adblock eens.. bekend probleem, waarom IE is beetje maf..
geen norton internet securtiy oid draaien? mmm anders gooi je al je programma's allemaal uit, (dus ook niet meer opstarten) en doe je ze dan 1 voor 1 handmatig starten.

[ Voor 85% gewijzigd door BasieP op 24-09-2006 10:50 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

BasieP schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:48:
geen norton internet securtiy oid draaien? mmm anders gooi je al je programma's allemaal uit, (dus ook niet meer opstarten) en doe je ze dan 1 voor 1 handmatig starten.
Aan z'n screenshot te zien heeft 'ie geen Adblock. En ik heb wel Adblock en bij mij werkt de site gewoon...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
BasieP schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:48:
popupblokkering bedoel je? uitgezet... helpt niet

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BasieP
Paddixx schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:52:
[...]

Aan z'n screenshot te zien heeft 'ie geen Adblock. En ik heb wel Adblock en bij mij werkt de site gewoon...
is ook niet adblock zelf, maar de rules die je instelt. ik heb zat mensen gezien waarbij FF crashte op de frontpage van tweakers.net door wat maffe adblock rules

@hierboven, nee dat bedoelde ik niet, maar als je niet weet wat adblock is, dan heb je het vast ook niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BasieP op 24-09-2006 10:54 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dit staat overigens linksonder bij IE op het moment dat de cpu @ 100% gaat lopen:
(64 items over) Bezig met downloaden van afbeelding: http://localhost/www.casejunkies.com/images/box_bg. rest ontbreekt, te weinig ruimte tot de laadbalk
Het is eigenlijk vrij logisch dat 'ie hier vast haakt. 'Localhost' betekent namelijk je eigen lokale netwerk en IE gaat dan lopen zoeken naar die file op jouw netwerk en kan 'm niet vinden. Hier is eigenlijk vrij weinig aan te doen. Je zou wel een plugin als Adblock kunnen downloaden en die file blocken. Dan zou het weer goed moeten werken.

Of je moet contact opnemen met de crew van Casejunkies en vragen of ze die fout willen fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rhannie op 24-09-2006 11:01 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• BasieP
Paddixx schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:01:
[...]

Het is eigenlijk vrij logisch dat 'ie hier vast haakt. 'Localhost' betekent namelijk je eigen lokale netwerk en IE gaat dan lopen zoeken naar die file op jouw netwerk en kan 'm niet vinden. Hier is eigenlijk vrij weinig aan te doen. Je zou wel een plugin als Adblock kunnen downloaden en die file blocken. Dan zou het weer goed moeten werken.

Of je moet contact opnemen met de crew van Casejunkies en vragen of ze die fout willen fixen.
lijkt me geen fout van casejunkies, aangezien alleen hij het heeft.. in de source van de frontpage van casejunkies zit geen 'localhost' whatsoever...

ik zou zeggen draai eens een goed antispyware programma. in de faq van BV staat daar wel veel over
edit:
hier dus:
[Howto] Spyware scannen en opruimen

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 24-09-2006 11:10 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06
ik heb hem ook zie ik net:

http://localhost/www.casejunkies.com/images/box_bg.gif is het

Wat een slechte fout van die casejunkies zeg :X

Maar dan nog je pc zou hiervan niet moeten hangen als jet het mij vraagt.
BasieP schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:09:
[...]

lijkt me geen fout van casejunkies, aangezien alleen hij het heeft.. in de source van de frontpage van casejunkies zit geen 'localhost' whatsoever...

ik zou zeggen draai eens een goed antispyware programma. in de faq van BV staat daar wel veel over
edit:
hier dus:
[Howto] Spyware scannen en opruimen
Het staan in de CSS 2x fout :P

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon op 24-09-2006 11:13 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Entity
  • Laatst online: 09:48

Entity

9000rpm

In de CSS van Casejunkies staan idd verwijzingen naar "http://localhost/www.casejunkies.com/images/box_bg.gif", wel een beetje vaag voor zo'n professionele site. Maar dan nog verklaart het niet waarom het zo traag is. Als ik die URL in firefox gooi, komt hij binnen een seconde met een "problem loading page" foutmelding, dus dat zou hij ook moeten doen bij het laden van de website.

[ Voor 6% gewijzigd door Entity op 24-09-2006 11:19 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
dus het komt "mischien" door die fout in de css code?

zo ja, iemand van casejunkies heeft me toegevoegd in msn omdat dat sneller gaat, zal dit ff doorgeven,

Maar dan maar gelijk de vraag, waarom struikelt mams der p3 bak der niet over dan? mischien omdat het een verse (nog geen maand oud) xp install is? Of omdat er op mijn pc mischien nog resten van norton zitten? of iets anders?

o jah, ehm, voerde net die link in in FF, cpu @ 100% en FF blijft maar aan het laden....

Oscar Wilde

• Entity

Entity

9000rpm

Dan ligt het daar iig aan. Het zou niet moeten, maar goed. Controleer eens je HOSTS file eens of daar geen gekke dingen in staan (kun je vinden in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc). Er moet minimaal een regel staan met "127.0.0.1 localhost".

Draai je verder applicaties die een webinterface oid hebben lokaal? IIS of apache bijvoorbeeld?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Entity schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:12:
Dan ligt het daar iig aan. Het zou niet moeten, maar goed. Controleer eens je HOSTS file eens of daar geen gekke dingen in staan (kun je vinden in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc). Er moet minimaal een regel staan met "127.0.0.1 localhost".

Draai je verder applicaties die een webinterface oid hebben lokaal? IIS of apache bijvoorbeeld?
geen webapplicaties. wel zo nu en dan bpftp om wat naar beneeje te sturen maar die staat uit.

hier heb je de hosts files: (wist niet welke van de 3 dus toen maar alle gedaan)

inhoud hosts (extensieloos) file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen 
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x clienthost

127.0.0.1       localhost

inhoud hosts.ics
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# Copyright (c) 1993-2001 Microsoft Corp.
#
# This file has been automatically generated for use by Microsoft Internet
# Connection Sharing. It contains the mappings of IP addresses to host names
# for the home network. Please do not make changes to the HOSTS.ICS file.
# Any changes may result in a loss of connectivity between machines on the
# local network.
#

192.168.0.1 cc282390-c.mshome.net # 2010 6 4 3 10 44 14 550

inhoud hosts.msn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen 
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x clienthost

127.0.0.1       localhost

maar ehm, diegene uit me msn van casejunkies heeft de scripter gemailt en die heeft dat localhost ertusseweg gehaald. IE deed meteen! Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/static.gif FF niet... Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/nopompom.gif, F5 danwel CTRL+F5 hielp niet, toen buffer leeggegooid en raad eens Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/static.gif, FF doet het nu ook!

Oscar Wilde

• Entity

Entity

9000rpm

De hosts (extensieloos) is het bestand waar ik op doelde, dat is een soort lokale DNS. Je PC kijkt bij een DNS aanvraag eerst naar de hosts file alvorens de DNS servers te raadplegen. Je kunt daar heel makkelijk bepaalde adressen in blokkeren. Zo heb ik 2 extra records:
code:
1
2
127.0.0.1   a.tribalfusion.com
127.0.0.1   ilead.itrack.it

Dit zijn adressen van irritante popups, zoals je o.a. bij Imageshack tegenkomt.

Anders moet je eens proberen [url]http://localhost/[/url] te openen en te kijken wat er gebeurd. Vervolgens http://127.0.0.1/ opvragen en kijken of hij dan ook 100% cpu vreet. Dan weet je iig of het aan DNS ligt of niet.

Als je bij 127.0.0.1 ook 100% cpu krijgt, moet je eens in een command line dit adres pingen (en ook "localhost"), en kijken of je reply krijgt. Dit zou moeten, je het is namelijk je eigen machine... Als je geen of trage ping replies krijgt, dan is er toch iets serieus mis - controleer dan ook je netwerksettings enzo en disable netwerkkaarten die je niet gebruikt. Check ook of de Windows Firewall niet aanstaat.

Maar goed, in ieder geval werkt de website nu goed. Netjes dat ze het zo snel hebben gefixed :)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:16
Het CaseJunkies probleem is dus de wereld uit. Vreemd dat zo'n fout er al drie jaar zit en zelden tot nooit problemen oplevert. However, dat is dus fixed, nu alleen nog uit zien te vinden waarom het op deze bewuste PC misloopt.

Diegene 'van CaseJunkies' was ik ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Entity schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:54:
De hosts (extensieloos) is het bestand waar ik op doelde, dat is een soort lokale DNS. Je PC kijkt bij een DNS aanvraag eerst naar de hosts file alvorens de DNS servers te raadplegen. Je kunt daar heel makkelijk bepaalde adressen in blokkeren. Zo heb ik 2 extra records:
code:
1
2
127.0.0.1   a.tribalfusion.com
127.0.0.1   ilead.itrack.it

Dit zijn adressen van irritante popups, zoals je o.a. bij Imageshack tegenkomt.

Anders moet je eens proberen [url]http://localhost/[/url] te openen en te kijken wat er gebeurd. Vervolgens http://127.0.0.1/ opvragen en kijken of hij dan ook 100% cpu vreet. Dan weet je iig of het aan DNS ligt of niet.

Als je bij 127.0.0.1 ook 100% cpu krijgt, moet je eens in een command line dit adres pingen (en ook "localhost"), en kijken of je reply krijgt. Dit zou moeten, je het is namelijk je eigen machine... Als je geen of trage ping replies krijgt, dan is er toch iets serieus mis - controleer dan ook je netwerksettings enzo en disable netwerkkaarten die je niet gebruikt. Check ook of de Windows Firewall niet aanstaat.

Maar goed, in ieder geval werkt de website nu goed. Netjes dat ze het zo snel hebben gefixed :)
http://localhost/: 100%, ping: kan de host localhost niet vinden
127.0.0.1: voer ww en username in :?
Carpento schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:44:
Het CaseJunkies probleem is dus de wereld uit. Vreemd dat zo'n fout er al drie jaar zit en zelden tot nooit problemen oplevert. However, dat is dus fixed, nu alleen nog uit zien te vinden waarom het op deze bewuste PC misloopt.

Diegene 'van CaseJunkies' was ik ;)
ah okay! thanx voor het fixen he

Oscar Wilde

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bij casejunkies heb ik geen cpu load, alleen hier met IE :S

[ Voor 6% gewijzigd door silverfaustx op 25-09-2006 14:24 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:16
silverfaustx schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:24:
bij casejunkies heb ik geen cpu load, alleen hier met IE :S
Dat zou ook niet meer moeten aangezien de bug op CJ intussen gefixed is :)

• Entity

Entity

9000rpm

bartgrefte schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:50:
[...]

http://localhost/: 100%, ping: kan de host localhost niet vinden
127.0.0.1: voer ww en username in :?
Dat is geen normaal gedrag. Lijkt wel of er toch iets draait op de achtergrond wat iets van een webinterface heeft, anders krijg je geen username/ww vraag.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Entity schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:00:
[...]

Dat is geen normaal gedrag. Lijkt wel of er toch iets draait op de achtergrond wat iets van een webinterface heeft, anders krijg je geen username/ww vraag.
heb eens gezocht op www met de windows search, dit werd gevonden: C:\Inetpub\wwwroot\, 'k heb geen idee waar die inetpub vandaan komt. zou dit er mee te maken kunnen hebben?
inetinfo.exe volgens ProcessExplorerNt, es ff googlen, staat overigens als systeemproces in taakbeheer

edit: heb die service gestopt.... localhost wordt nú wel gevonden met pingen maar FF houd nog steeds cpu op 100%, IE idem

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 25-09-2006 17:37 ]

Oscar Wilde

• Entity

Entity

9000rpm

IIS draait dus op je computer. InetInfo is de executable daarvan. Deze maakt ook de c:\inetpub map aan.

Netjes deïnstalleren doe je via Add/Remove Programs (Software in XP NL), Add/Remove Windows Components en dan Internet Information Services uitvinken. Dit lost waarschijnlijk het hele probleem op en als je het toch niet gebruikt, is het zonde van je resources als je het laat draaien.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Entity schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:36:
IIS draait dus op je computer. InetInfo is de executable daarvan. Deze maakt ook de c:\inetpub map aan.

Netjes deïnstalleren doe je via Add/Remove Programs (Software in XP NL), Add/Remove Windows Components en dan Internet Information Services uitvinken. Dit lost waarschijnlijk het hele probleem op en als je het toch niet gebruikt, is het zonde van je resources als je het laat draaien.
en m'n edit?

als ik iis wil deleten krijg ik melding of MSMQ HTTP-ondersteuning ook verwijdert moet worden. (moet de pc daarvan geherstart worden trouwens?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 25-09-2006 17:40 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1