Toon posts:

Zalman past niet

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Ik kocht een paar dagen geleden een Zalman 7700CU
Nu na de montage zie ik dat de zalman niet helemaal past op men processor ,omdat men chipsetkoeling (fantje denk ik) in de weg zit.
Ik kan men computer wel aansteken maar men proccesor heeft direct 100°.
en ik keek op de site van zalman en staat dat ik het wel kan op men moederbord maar dat ik een northbrigde van zalman moet kopen.
Nu staat er ook op de verpakking dat de koeling ook de northbridge kan koelen met deze zalman .
Zou ik dan de fan van de northbridge mogen afhalen ?
Ik heb een abit al8-v moest je zelf eens willen kijken :):):):)

Raiden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 10:30 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
Een van de stomste dingen die je kan doen, is je pc aanzetten terwijl je weet dat je koeler niet correct geinstalleerd is, maar OK ;)
Misschien kun je de koeler+heatsink van de chipset vervangen door een heatsink-only oplossing, die dan net hoog genoeg is om onder je Zalman te passen, of je vijlt wat koelvinnen bij van je Zalman en je bent er ook.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:37:
Een van de stomste dingen die je kan doen, is je pc aanzetten terwijl je weet dat je koeler niet correct geinstalleerd is, maar OK ;)
Misschien kun je de koeler+heatsink van de chipset vervangen door een heatsink-only oplossing, die dan net hoog genoeg is om onder je Zalman te passen, of je vijlt wat koelvinnen bij van je Zalman en je bent er ook.
ja ik weet niet of hij goed past :s

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

welk mobo+kast is het?
btw: mijn, niet men.

evt foto'tje?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Je hebt eergister ook al een topic geopend, met ongeveer hetzelfde... Die is nieteens dicht, en je kreeg genoeg reply's. Waarom een nieuw topic aanmaken?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

0siris schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:37:
Vijlen is soms een optie. Ik heb overigens van mijn chipsetkoelertje (toevallig ook van Zalman) 1 tandje er afgezaagt en daarna paste het wel. Pas wel op: ga _nooit_ vijlen/zagen als die dingen nog op het moederbord zitten! Is namelijk niet zo goed als er nog wat achter blijft op het moederbord ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:13:
welk mobo+kast is het?
btw: mijn, niet men.

evt foto'tje?
het is een abit al8-v

Ik kan geenfototje tonen want ik zit momenteel op de computer met oude koeling ,
Ik zal vanavond een foto trekken en doorsturen
(ik heb pc nodig voor school)

Christophe

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 09:02
Kun je niet gewoon de koeler van je northbridge afhalen en aan de andere kant weer vast zetten?

Ik neem aan dat dit jou mobo is:
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/09/01/the_value_connection_of_6_intel_945p_motherboards/abit-al8-v-boardbig.jpg

Past het dan wel, of heb je dan nog te weinig ruimte?

edit:
Na beter kijken lijkt het erop dat de koeler aan de andere kant zetten niet gaat werken... kun je niet het hele koelblok omdraaien? Of maakt het dan niks uit qua ruimte?

[ Voor 21% gewijzigd door BRAINLESS01 op 24-09-2006 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:08:
Kun je niet gewoon de koeler van je northbridge afhalen en aan de andere kant weer vast zetten?

Ik neem aan dat dit jou mobo is:
[afbeelding]

Past het dan wel, of heb je dan nog te weinig ruimte?

edit:
Na beter kijken lijkt het erop dat de koeler aan de andere kant zetten niet gaat werken... kun je niet het hele koelblok omdraaien? Of maakt het dan niks uit qua ruimte?
ja deze is het
ik dal eens proberen

Christophe

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Brailess,

nu past men 7700 op mijn moederbord op men moederbord ,
alvast iedereen bedankt om mij te helpen :)

Christophe

Verwijderd

nu mag ik zeker niet zeggen dat het stereotype irritante belgje weer eens voorbij gekomen is?

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 21:01
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:32:
nu mag ik zeker niet zeggen dat het stereotype irritante belgje weer eens voorbij gekomen is?
Nee, liever niet
(en ja, ik ben ook Belg)

Dat is pas veralgemenen. Volledig misplaatste opmerking.

Ik ben misschien ook de verkeerde om dit te zeggen, want ik ben ook alles behalve een pro, maar er zijn ook genoeg Belgen die helemaal niet voldoen aan jouw beeld van een Belg.

Verwijderd

dat bedoel ik ook niet, maar om te voorkomen dat we hier een vreselijk ander topic van gaan maken houden we er gewoon maar over op :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25

AcouSE

Swedish Chef

Twee topics over hetzelfde probleem is niet nodig. Dit hoort hier: Zalman 7700
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.